Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obhájci chtějí pro obžalované ze Studénky zproštění, verdikt padne v březnu

Okresní soud v Novém Jičíně vynese rozsudek v kauze železničního neštěstí ve Studénce příští rok v březnu. Ve čtvrtek předseda senátu hlavní líčení po závěrečných návrzích šesti z deseti obžalovaných odročil. Při dalším jednání mohou promluvit čtyři obžalovaní, kteří teď u soudu nebyli, pak soud vynese rozsudek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š94t66e88f49a11n 77F66r32i44č43a 7682568133656

Existují země, kde by majitel stavební firmy a odpovědný stavbyvedoucí dostali okamžitě hrdelní tresty. Podle celkem pochopitelné logiky, že není co zkoumat. Jsou tam od toho, aby se taková věc nepřihodila.

0/0
9.9.2017 8:42

K38a53r51l25a 85N26o19v36á19k58o37v29á 4354612945497

Jo jo, třeba KLDR nebo Čína, tam by se s tím nestvali a hned by je i popravili, že ? Nevím tedy, jak za to může majitel. Co když se jedná o akciovou společnost ? To byste potrestal akcionáře ? Víte, v tom kapitalismu často majitel jen investuje peníze, ale firmu neřídí.

0/0
10.9.2017 12:14

F55r16a32n23t58i36š69e65k 87H43a73v25a67l86a 9122623821

Jen aby ten rozsudek soudci neuspěchali.

+1/0
8.9.2017 7:42

J85i80n30d10ř89i55c89h 67Š57k40o22p80e52k 4145361930635

vrchol drzosti:

" Podle něj bylo příčinou promočené, jílovité a nesourodé podloží, na kterém stála konstrukce podepírající most. V podobném duchu mluvil i jeho podřízený Zdeněk Malý, který působí jako vedoucí technického úseku ostravského závodu Bögl a Krýsl. „Necítím se jako zločinec,“ řekl"

Takže vidím, že terén je rozblácený, podpěry v blátě logicky držet na svém místě nebudou, přesto budu pokračovat v pracech ? Vždyť jasně přiznal lemplovitost na stavbě

"Před soudem by ale podle advokátů měli stanout spíš například zástupci kraje, Českých drah či hlavní projektant stavby."

Zástupci kraje jako proč před soud ? Že vysoutěžili zhotovitele stavby ? A proč Českých drah ? Byl to jejich most ? Jejich koleje ? To je stejná logika jako stíhat řidiče auta, který jede po dálnici a nějaký trouba na něj shodí kácený strom vedle silnice

Jinak Bogl a Krýsl jsou parta patlalů, mosty jim padou často. Vzpomínám si třeba, jak profesionálně rozebírali (bagrem) klenutý most tak, že klenbu nadzvledli bagrem a zasypali lidi pod mostem

+1/0
8.9.2017 7:22

T22o49m80á51š 79F26l81a58i 6974811445211

Ředitel ostravského závodu firmy Bögl a Krýsl Miroslav Kovalík se také cítí nevinný. „Čím déle sem chodím, tím méně chápu proč jsem byl obviněn. Chtěl bych vědět, proč mě pan státnízástupcepřed lety obvinil a tím mi zničil život,“ řekl. Uvedl, že do obvinění byl významnou osobností v oboru. „Účastnil jsem sesvětovýchkonferencí na téma mostových konstrukcí.Postaviljsem víc jak 100 ocelových mostů, po obvinění jsem se stáhl zveřejnéhoživota,“ řekl Kovalík.

Dodal, že se zakázkou ve Studénce neměl nic společného, pouze ji těsně před havárií navštívil. Tehdy se ale víc než o stavbě podle svých slov s dělníky bavil hlavně o jejich dovolených. „Byla polovina prázdnin, bylo to téma,“ řekl.

co to je proboha? on je jako nobl člověk,který chodí po světových konferencích a náhodou navštívil nějáké spocené dělníky holotu žebráckou a s nimi řeši dovolenou? On který je odborník na světové mostní konstrukce :D to snad ne tohle to

0/0
7.9.2017 23:20

R50a70d34i66m 51P75o24l28á77š65e60k 9416553109959

Největší viník je systém přeprodávání zakázek.

Firma, které to spadlo, byla až třetí v pořadí, pouhým přeprodáním zakázky dvě předchozí firmy od stolu, bez jakékoliv práce, určitě vytěžily svůj díl zisku.

Tak dokonale, že ta třetí firma používala jako pracovníky levné Ukrajince a levné nekvalifikované nebo nezkušené lidi, jinak by jim to nejspíš finančně nevyšlo.

Tím předprodáním se taky automaticky "rozředila" odpovědnost, která od projektanta či nějakého zpracovatele technické dokumentace postupu stavby mostu jde přes všechny zůčastněné firmy a jejich odpovědné pracovníky až po dělníky té poslední firmy, co to fyzicky dělali a nějaký stavební dozor.

+1/0
7.9.2017 20:16

J57i83n44d39ř47i30c13h 73Š61k81o41p16e64k 4485511900725

předprodáním se žádná odpovědnost neředí.

Vždy ručí smlouvou generální dodavatel (vůči investorovi)

0/0
8.9.2017 7:26

M54a56r17t69i86n 24P10e38l22u75c85h 5565881487951

Obhájcům nemůže nikdo vyčítat že chtějí pro klienta to nejlepší, to je jejich povinnost, ale pravda, že některé obhajoby jsou úsměvné.

0/0
7.9.2017 19:07

P78a29v34e73l 62Š51i95m90o46n 1955729838200

Všichni se cítí bez viny? Čí to bude chyba? Možná nějakého Alíka, který neočekávaně u mostu zvedl nohu.

0/0
7.9.2017 18:58

P68e59t79r 36N73o86v85o98t92n35y 1691690441

Zástupci ČD. Pan advokát má hodně bujnou fantazii. A nebo je neschopnej.

0/0
7.9.2017 18:38

J10i35r54k27a 27N72o42v45á36k 6442245765379

Tak jistá podobnost z mostem přes kwai tu skutečně je. Angličani ho postavili tak, že po něm přejel vlak, těmhle zase na vlak spadl. Advokátskej má evidentně smysl pro humor.

0/0
7.9.2017 17:33

J30o58s64e69f 73C24h40o89d68o61u95n58s81k11ý 4611956859930

naprosto nechápu. Jak se může STAVBYVEDOUCÍ cítit nevinně a soud mu to 10 let žrát a o něco se tam handrkují. Absurdní, absurdní podívaná. Rv

+5/0
7.9.2017 17:26

P63a14v28e51l 70O46b29d77r10ž50á73l42e25k 6656594458652

On je trošku problém v tom, že nikdo z nich neudělal takovou chybu, kvůli které samostatně by ten most spadl.

Havárie mostu byla následkem kombinace řady menších chyb různých lidí, ale o nikom z nich se nedá přímo říct, že kvůli němu to spadlo.

Pravda je, stát se to před rokem 1989, tak rovnou se zraněnými do nemocnic odvezou z místa stavbyvedoucího za mříže a nikdo by se s ním moc nebavil.

+2/0
7.9.2017 18:08

M37a43r33t61i55n 38P54e41l72u58c67h 5445701807481

Záleželo by, jestli by to nebyl vážený soudruh, to by se potom, zametlo pod koberec.

+3/0
7.9.2017 18:56

Š49t50e59f71a19n 78F86r28i49č94a 7242888253366

Objektivně, kdo jiný za to může, než stavbyvedoucí?

0/0
9.9.2017 8:46

G46a39b98r45i44e33l 62H62o41r18t74e73n 9191979873604

Do smrti nepochopím, proč to soud nerozdělil na dvě věci. Jedna odpovědnost jde za tím, kdo tam nechal při vysouvání mostovky jezdit vlaky. Druhá pak za tím, kdo svým pochybením zavinil pád mostu.:-/

+4/0
7.9.2017 17:26

P42e38t69r 35N91o74v16o86t36n85y 1501250821

To mohl být klidně jeden a ten samý.

0/0
7.9.2017 18:46

R65a41d49i38m 14P35o28l68á98š35e56k 9856863189509

Co si pamatuji z té doby, za prvé zastavení vlaku stojí peníze a ty chtěli ušetřit. A za druhé oni tehdy ten most nestavěli, oni jen zkoušeli , jak vysunutí toho mostního segmentu půjde a jestli se neobjeví nějaké mouchy, které by museli do nějakého příštího dne, kdy se měl ten most skutečně stavět, odstranit.

Takže teoreticky vlaky zastavit nemuseli, protože nepracovali nad kolejemi, ale vedle nich na náspu mostu. Jenže ten segment mostu s vysouvacími vozíky nějak neuhlídali a on z toho vysokého náspu mostu na koleje sjel. A zrovna nějak 60 - 80 sekund před naplno rozjetým vlakem.:-(

Takže i toto je takové nejednoznačné.

0/0
7.9.2017 20:28

P96e45t69r 87N40o88v61o84t28n89y 1431710331

Tak to je naopak jednoznačné, ne? V obou bodech, které popisuje pan Horten za to může ta firma, která manipulovala s mostem 1) manipulovala 2) vlaky nenechali zastavit, protože si mysleli, že to není potřeba.

0/0
7.9.2017 21:45

G22a19b57r81i47e78l 74H76o34r44t14e72n 9681919433124

https://cs.wikipedia.org/wiki/Železniční_nehoda_ve_Studénce_2008#/media/File:Studenka_bridge.jpg

0/0
8.9.2017 11:28

Z22d49e14n65ě64k 89K89o26r61f 8836938137553

Nejlepší se to kritizuje bez znalosti věci...

0/−2
7.9.2017 17:14

Z30d48e70n62e93k 56B88e76d73n47a18r 7437736717119

Costa Concordia i s dovoláním skončila konečným verdiktem po 4. letech od potopení. A to mluvíme o Italské justici,. Tady nejsme ani v cíli prvoinstančního soudu. Ještě nás čeká jojo odvolání a znovunařízených jednání... uvědomujete si jak moc to poškozuje všechny poškozené, ale nakonec i obžalované....

+4/−1
7.9.2017 17:18

K64a25r70l96a 28N82o16v50á39k16o68v31á 4284412295627

Na to, že viník byl v tomto případě jednoznačný a žádný jiný obžalovaný než kapitán lodě nebyl, je to docela dost dlouho. Tady je obžalovaných mnoho a vina každého z nich musí být pečlivě zvážena.

0/0
10.9.2017 12:07

V84l70a30d14i95m43í19r 74H44a54n34d47l 5114952321909

To je pravda. Ale současná vyjádření obžalovaných ukazují že jsem buď ten most stavěl já/absolutní laik/, nebo že musel foukat neočekávaný vítr z páté světové strany!

Jiná alternativa snad není podle obžalovaných ani možná!

0/0
7.9.2017 17:50

Z28d88e61n46e23k 96B84e72d24n96a41r 7567356347699

Nevím jestli jsou vinní obvinění, ale jsem si jistý, že statní zástupce a soudce by si zasloužili za protahování případu minimálně stejné tresty, ne-li větší. Poškozují životy všech zúčastněných.

0/−3
7.9.2017 17:10

F45i53l84i33p 71S52i66r14o30t16e94k 9612739572671

Se divím, že to páni obhájci nehodili na strojvedoucícho.

+11/0
7.9.2017 17:08

R49o42m83a76n 13T39y78č82k48a 3867858571897

O den později přišla odpověď od právníka zastupujícího hned tři zaměstnance subdodavatelské společnosti. Ten uvedl, že podpěry použité firmou ODS - DSO při opravě mostu vypadaly spíše jako bambusové lešení při stavbě mostu přes řeku Kwai.

R^;-DR^

0/0
7.9.2017 17:07

T97o12m61á49š 20C83h87r92a25s72t59n48ý 2601834401403

Tento pripad je vykladnim prikladem impotence nasi justice.

Deset let protahovani, tahanic a vysmechu do tvari pozustalych..

+11/−2
7.9.2017 16:58
Foto

P27a44v21e24l 55P57o97k72o57r31n40ý 2666704450452

Stalo se to v srpnu 2008 a verdikt padne v březnu 2018? To jako aby se neříkalo, že se soudy táhnou i déle než 10 let? Poškození tedy stále neví, kdo jim nahradí škody.

+2/0
7.9.2017 16:56

P85a93v76e16l 28O53b55d51r89ž68á74l33e69k 6336384528542

Stalo se to v roce 2008, pak Policie vyšetřovala, vyslýchala všechny zúčastněné (tedy desítky lidí, kdy ne každý má neustále čas) první soud začal v roce 2011. Každý obžalovaný dodal vlastní znalecký posudek, pak se několik měsíců dohadovali nad každou jednotlivou větou a výpočtem. Ve finále se objednal revizní posudek, který trval dalšího půl roku... ono to naskáče. Potom zase dohadování znalců o jednotlivých větách...

Krom toho soudce nemá jen tenhle případ, takže když nařídí jednání, kde se všechno nestihne, tak může mít v kalendáři volno třeba až za několik měsíců. Tam je zase potřeba všechny pozvat, čekat jestli bude všem doručeno, jestli se někdo z obviněných, nebo obhájců neomluví...

+3/−2
7.9.2017 17:04
Foto

P47a52v31e51l 73P42o43k50o13r88n91ý 2886524310322

Chápu, ale to není můj problém. Pokud chce být někdo soudce, tak nemůže soudit jednu věc 10 let. Říkáte, že nemá volno, má ho mít, to není možné, proč?

Že mu někdo nepřijde? Tak s tím má počítat a nechat všechny předvést policií. Znalecké posudky může odmítnout. A někdo s právním vzděláním najde další možnosti. Co dát do zákona, že každý má právo na soud, který nesmí trvat déle než určitou dobu. A když ho soudce nestačí v termínu dořešit, poruší zákon.

0/0
7.9.2017 20:29

P78a36v73e53l 82O77b22d85r71ž92á31l55e80k 6336384498282

Stačí, když si spočítate kolik je na jednotlivých soudech soudců a kolik případů vychází na každého.

Každopádně kdokoliv může vystudovat právnickou fakultu, jit na několik let dělat cekatele a pak být jmenován soudcem. A ukázat všem, jak to lítá.

0/−1
8.9.2017 7:09
Foto

P77a85v28e27l 24P92o21k61o43r64n24ý 2646624620462

A co brání, aby měl soudce teoreticky jen 1 případ? A když jich je málo, tak přijmout další? A opakuji, mě nezajímají problémy soudu, to jsou jejich problémy, mají pracovat tak, aby se poškozený dočkal brzy odškodnění. 10 let je moc. Také může nastoupit stát, a to se již myslím děje, a odškodní poškozené i před rozsudkem, když to není schopen zajistit funkčnost soudů.

0/0
8.9.2017 8:24

K46a51r54l42a 58N83o68v75á34k66o58v58á 4524862625267

Poškození dostali dávno náhradu od Českých drah, které za škodu cestujícím odpovídají objektivně, tj. i když škodu nezavinily. Jde o to, po kom mohou chtít regresní náhradu České dráhy.

0/0
10.9.2017 2:26







Najdete na iDNES.cz