Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Seniorka zabila nožem muže, který se k ní vloupal. Byl agresivní, líčí

V ostravské Nové Vsi pobodala sedmašedesátiletá žena muže, který se k ní v noci dobýval do domu. Muž zraněním na místě podlehl. Žena říká, že ji přepadl již jednou. Policie nyní zjišťuje, zda seniorka jednala adekvátně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A66l27o76i95s 92T98o60m45e73k 8721627760880

U seniora by mělo jít o nutnou sebeobranu vždy i kdyby pachatel nebyl ozbrojen. Nikdy si totiž nemůže být jist, že ho lupič ze strachu před usvědčením nezabije. Ale my zřejmě žijeme v kocourkově, kde je trestné i jen vyfocení pachatele. Tak držím palce, ať zvítězí zdravý rozum

+6/0
15.9.2017 13:43

L44u80b56o57š 46D67o37l88e32ž44a95l 4835434883334

O jednoho méně, v pohodě, jen aby jí pojišťovna zaplatila ty rozbitý dveře.R^R^R^

+7/0
15.9.2017 9:40

A44n55t93o29n91í10n 13S37e57b34e29r19a 7983218490719

Adekavtne urcite nejednala. Mela ho pohostit, otevrit mu pivo, prinest vsechny cenosti, jeste skocit do bankomatu. Pak mu podekovat a rict at se zase stavi.....

+3/0
15.9.2017 6:34

M87i24c48h65a10e32l 13M38e15n37s47i44k 8811796210582

Fajn zpráva.

Víc takových seniorekR^

+15/0
14.9.2017 23:12

L20u37b11o28š 77D42o84l87e41ž53a97l 4325274573384

R^R^R^

+1/0
15.9.2017 10:05

J76o81s71e18f 69N93o32v33á22k 2512659233639

Být paní, tak až do uzavření případu s nikým nemluvím, tím spíš s presstituty.

+4/0
14.9.2017 21:42

M62a67r55t77i22n 69K98o70ž20í31n 1935546391600

Oni nabízejí za takového sólokapra peníze. U důchodců to naprosto chápu.

0/0
14.9.2017 21:42

M33a56r34t79i21n 56R97ů69ž61i19č70k51a 9644861148879

snad jen s právníkem

0/0
16.9.2017 13:50

R75o22b29e30r35t 72L96a29u19e56r 5584660666600

Obrana pčiměřená/nepřiměřená, přiznám se, že to vnímám vcelku jednoznačně - zloděj si vybral místo a čas a na svůj lup se mohl připravit. Na druhé straně byla babka, který se na nic připravit nemohla, byla lupičem zaskočena. Lupiče nelákala k sobě domů, ale lupič jí překvapil. Dle mého názoru tedy svým počínáním vědomě přijal plnou zodpovědnost za riziko toho, že jeho jednání mu může přinést zdravotní újmu, kterou mu ta přepadená babka způsobila.

+15/0
14.9.2017 21:11

A77n63t40o43n97í76n 87S70á53d65l65í91k 7458169703153

Kdy už konečně přijdou zločinci alespoň o nějaké to "právo"! Doufám jen, že ze strany policie a orgánů činných v trestním řízení bude jednání paní, která brání svůj majetek a život "správně" posouzeno. Chápu, že zákon nemůže dát lidem možnost zabíjet zloděje, ale alespoň by měl zlodějům jasně avizovat, že při svém zločinném jednání,

mohou přijít o zdraví, nebo i život a ze strany bránícího, se to nebude v žádném případě posuzovat jako zločin!

+7/0
14.9.2017 21:10

J21o66s31e54f 80H35a18n35y60á58š 2144709633

Neplatí už něco podobného na Slovensku?

+1/0
15.9.2017 11:01

L97a40d13i11s41l17a21v 30P88o37s10p15í67c62h64a42l 1668617233480

Statečná to žena!

+6/0
14.9.2017 21:04

J51a47r10o44s15l95a38v 31J18a47n27s82a 9107893673348

Střílím i po prchajících lupičích. Ve vězení je mladší společnost a lepší zacházení než v domově důchodců!

+2/0
14.9.2017 20:55

R88o15b14e97r58t 83L32a38u30e49r 5234710526920

Seniorka si nejspíš řekla, že tentokrát se od zloděje nenechá jen tak popichovat, ale pořádně si zapíchá.:-P:-P:-P

+3/−1
14.9.2017 20:49

P92a95v89e31l 21Ř59í40h67a 3943444784884

A pořádně ho opíchá :-P. A nebo ho jen tak popíchla?

0/0
14.9.2017 20:51

J22a50r19o26s14l77a94v 40J52a61n57s24a 9897673253708

Byl to cigán, nebyl to cigán?

0/0
14.9.2017 20:48

P23a64v82e65l 78Ř25í53h31a 3923784774174

Třeba to byl imigrant, odsák, komunista, bezpartijní a nebo prostě jen tak místí domorodec bez dávky a dávek.

+1/0
14.9.2017 20:52

J92i30ř19í 69J29u68ř70i80c29a 2138443451

To těžko. To by byla diskuze uzavřena. Navíc volání jsou vůči píchnutí nožem imunní.

+1/0
15.9.2017 15:33

J76i21ř49í 41S48c74h40m53i44d68t 5540393604225

Mě na tom vadí to, že v takové situaci, kdy je člověk napaden a brání se přiměřeně, tak je v první fázi řízení a vyšetřování brán jako zločinec s tou nejhorší možnou klasifikací a pak se to možná překlasifikuje nebo odloží a s tou nejtvrdší klasifikací jsou samozřejmě spjaty další důsledky jako je vazba atd. Takže tady trpí 2x. Tady bych se přikláněl k opačnému postupu, že by mělo být na něj pohlíženo jako na nevinného, dokud policie nebude mít důkazy, že tomu tak není a pro případ možného útěku by mu byl nasazen sledovací náramek nebo tak něco.

+9/0
14.9.2017 20:45

M20a96r95t86i33n 35R98ů86ž47i31č51k87a 9934311968439

tak on je nevinný až do soudu a pravomocného odsouzení... ale ten stres může být veliký, nejen, že mu někdo vnikl do domu, ale i zabil ... a to si asi člověk ponese pokud není asociál

zajímalo by mne i ta doba než přijela policie ... od zavolání

+1/0
16.9.2017 13:53

J51i19ř30í 47G87r67o74m22a82n27n 4473345728346

Copak se asi honí člověku hlavou, když je napaden. Zažil už někdo ze soudců takový náhlý nával do hlavy, že se začal klepat, dostával křeče, třesavku, nebyl schopen pohybu ani zakřičet o pomoc? Až zestárnou, tak to poznají. Přesně to musela stařena zažít. Bpahopřeji, že našla odvahu bodnout a vyhrála.

.

Nesouhlasím se zkoumáním, zda to byla nutná obrana. Zákon by se měl změnit. Pravidla sebeobrany jsou nejen odrazit útok i za cenu zdraví a života útočníka, ale posléze útočníka ochromit, aby nemohl oběť pronásledovat. Když je útočník dostatečně nemohoucí, je napadený(á) povinen utéct z místa činu tak, aby byl v bezpečí a z bezpečného úkrytu si zavolat pomoc zdravotní a policejní. Sobě, ne útočníkovi, aby to nebylo zbytečně stresující.

. Jak to, že ČR neuznává tato pravidla a USA ano?

+11/−1
14.9.2017 19:41

M75a79r18t16i58n 72K84o41ž78í19n 1455896731270

Nejhorší je, že napadený má vteřiny na rozhodování a pak se v tom měsíce vrtá dvacet policajtů, státních zástupců, soudců a vymýšlejí co kdyby....

+14/0
14.9.2017 19:47

V88í59t 80P19r56č10í27k 9448190224340

Nějaké vyšetřování je vždy nutné. Jinak při každé vraždě bude pachatel tvrdit, že se jen bránil.

+2/−1
14.9.2017 19:53

M52a32r82t14i16n 86K73o24ž23í55n 1715786861720

To ano. Ale tady se to šetří jako ublížení na zdraví s následkem smrti. Z oběti je sprostá podezřelá.

+5/−1
14.9.2017 19:54

L33a58d20a 39N20o11v97a92k 4562333327

zabila člověka..., v každé civilizované společnosti se to vyšetřuje a samozřejmě je z řady věcí podezřelá... Stane se to jednomu z nevim kolik tisíc.., tak snad to pani dva dny vydrží...

0/−4
14.9.2017 21:51

I46r38e77n72a 16K40r69o94u81p15o50v11á 4360723317702

Já bych vás tam poslal, vite ...

+3/0
15.9.2017 7:58

P75e60t71r 26S80o92k46o32l 8502171147971

Ta žena žije sama, je jí 67 což je již seniorský věk kdy vás pomalu opouští síly i sebevědomí. V noci na dnešek zabila nožem cizího násilníka chlapa...a ráno už rozdává rozhovory do novin. Člověk by vzhledem ke všem okolnostem čekal, že rozhovory nebude rozdávat a bude vyvalená z toho co se stalo... připustíme-li, že je to velmi silná osobnost, tak když už psychicky zvládne rozhovor o té hrozné události tak v takovém rozhovoru projeví jistě nějaké emoce...a ono nic....vypráví tu historku na kameru jako kdyby sousedce před domem popisovala jak byla se psem nakupovat v Kauflandu. Vybavují se jí detaily o tom jak si odmykal, kde byly klíče...a nejvíc se zaměřuje na nesouvisející věci jako například, že na ní sousedé a rodina kašlou. Ta paní, nezlobte se na mě, ta lže nebo je psychopat.

0/−17
14.9.2017 20:01

M20a35r58t74i59n 81K69o58ž95í50n 1165246121820

Tak koukám, že už máte odsouzeno ;-D

+6/0
14.9.2017 20:08

P66e81t57r 82S66o88k40o32l 8422841177501

Pro mě je díky tomu rozhovoru na kameru hodně podezřelá a všechny podobné soudy o vině rád nechám na Policii, které na 100% věřím, že nic nezanedbá a je si takových podezřelých indicií vědoma. Za to tady na diskuzi už je každému jasno, že to byla jasná sebeobrana a chudák politováníhodná babička kořenářka.

0/−11
14.9.2017 20:18

M53a90r54t31i98n 36K70o84ž55í56n 1755506541120

Aha tak ona je podezřelá skrz rozhovor před kamerou ;-D Právník a psycholog samouk, nebo Plzeň?

+11/0
14.9.2017 20:22

P71e74t34r 54S56o23k96o86l 8782501917331

Asi jsem prostě chytřejší než vy a umím číst v lidech, tak se s tím buď smiřte, nebo si radši počkejte na další článek v novinách, kde bude nějaký výsledek, po kterém můžete všem říkat, že jsem se mýlil. Já se v tomhle případě budu velmi rád mýlit. :-)

0/−12
14.9.2017 20:34

M47a19r79t13i26n 88K52o40ž26í67n 1515296161870

Dobře pane chytřejší.

+2/0
14.9.2017 20:38

L40a97d58i19s15l16a37v 64P26o65s96p87í37c92h53a65l 1218137383740

;-O;-O;-O;-O;-O;-O

+1/0
14.9.2017 20:44

A14n51t40o86n97í24n 84S14á33d15l47í68k 7828989383693

Pane Sokol, vždy mě dojme, když se někdo vydává za chytřejšího.;-D

+3/0
14.9.2017 21:18

P78e28t18r 23S78o21k42o91l 8492681197531

Tak jednak jsem to myslel ironicky jako odpověď na invektiva toho trola. A za druhé proč, když to nemáte rád, se teď vymezujete nad někoho kdo je podle vašich měřítek směšný a hloupý? :-P

Mimochodem mrkněte na tenhle článek:

http://www.expres.cz/seniorka-duchodkyne-jarmila-ostrava-napadeni-lupic-smrt-pkx-/zpravy.aspx?c=A170914_173631_dx-zpravy_lare

Prohlédněte si fotky. Paní dokonce pózuje novinářům s nožem v ruce. Komu tohle přijde normální? V noci zabila chlapa, který ji chtěl ublížit. :-)

0/−1
14.9.2017 21:38

M36a51r68t52i78n 15K67o88ž45í12n 1355486361330

Paní pózuje tak, jak po ní bulvární novináři chtějí. Zadarmo ten rozhovor nedává vy trole.

+3/0
14.9.2017 21:42

L58u84b24o16š 69D13o15l31e89ž26a77l 4815134803814

Já jsem zatím jen vyčet, že jste duchem dosti jednoduchý...;-D;-D;-D

0/0
15.9.2017 10:05

H23a87n91a 49O42n33d13r77o46u60š92k21o14v69á 1768916688850

;-D

0/0
14.9.2017 20:59

P23e33t18r 94F57i28a35l45a 3544925421926

Však léta vidíte, koho hájí Sokolové. Asi to k tomu příjmení patří.

0/−1
15.9.2017 9:17

P62a58v68e90l 54Ř17í49h10a 3863324244484

No jasně, hlady šílená důchodkyně nalákala nic netušího feťáka na pervitin, jako ta zlá ježibaba v té pohádce o perníkové chaloupce! !R^:-P

A určitě ho pak chtěla sníst, protože nevycházela s důchodem a vyrušili jí sousedi. ;-D

Jiná konspirační teorie by nebyla?

+6/0
14.9.2017 20:32

P52e48t28r 65S12o54k66o81l 8852681507651

Konspirační teorie tu zavádíte sám. Já jen říkám, že buď lže nebo je psychopat. Tím ovšem ani tak neupírám psychopatům právo na sebeobranu.

0/−3
14.9.2017 20:37

P11a80v14e79l 15Ř90í84h65a 3143234594734

No a jak to tedy bylo podle Vás, když ne tak, jak říká ona?

0/0
14.9.2017 20:50

P48e13t12r 21S84o45k66o69l 8272541757121

To vážně nevím, ani si netroufám to komentovat, policie vyřeší jak to bylo. Mě se jen nezdá ta její výpověď, chování a řeč těla. Já jsem jí neobvinil z vraždy.

0/0
14.9.2017 20:56

J17o15s61e45f 67H24a60n92y18á12š 2894739123

A co když jste psychopat Vy? To si myslíte, že v 67letech je úplně dementní a proto není schopna popsat událost, jak ji sama viděla a poznala?

0/0
15.9.2017 11:06

I68r94e95n46a 58K43r38o87u53p27o97v51á 4550953507112

Souhlasím, až na poslední větu. Ono ani v USA už to není, co bývalo.

+1/0
15.9.2017 7:57

M79a48r56t14i11n 72R98ů39ž49i97č89k61a 9664651458239

jen takový příklad: pozvu si do bytu prostě někoho ... a zabiju ho a budu tvrdit, že ke mně vnikl, ža mi vyhrožoval a že jsem se jen bránil, dle vás by se to nemělo řešit a já bych z toho vyšel jako hrdina

- - -

prošetřit se smrt prostě musí

- - -

paní nejde do vazby, je vyslechnuta, jsou prozkoumány důkazy (např. i to zda bylo okono rozbito zvenčí), bude prozkoumáno i její volání na policii )možná bude řečeno, že policie nebyla dost rychlá :) no asi ne), jsou prozkoumána případná zranění (obranná a útočná) a je sepsán protokol a případ uzavřen/odložen...

pokud bude všechno tak jak uvedla, tak bych ji dal metál

a že by mohl být zákon změněn ... ano mohl, já jsem doma a zloděj/lump tam nemá co dělat a jde tam na vlastní riziko

0/0
16.9.2017 14:00

D38a18n26i49e70l 33C68v20e46j24n 9624873629920

Ještě jednou pro všechny obhájce "můj dům, můj hrad". Současné zákony toto pravdilo de facto uznávají a dle mého je není potřeba měnit. Té paní věřím, dokonce si myslím, že vyšetřování bude brzy odloženo s tím, že se žádný trestný čin nestal, proč to PČR neudělala hned na místě je zřejmé, na rozdíl od místních diskutujících PČR potřebuje pro takovéto stanovisko důkazy, minimálně tedy takové, které nevyvrátí výpověď té paní, když jí tedy přímo nepotvrdí, a tak se čeká na pitvu, možná i na potvrzení, zda náhodou v domě nebyl někdo třetí.

Každé další "zhutnění" pravidla "můj dům, můj hrad" je velmi problematické, protože si opravu nedovedu představit, jak by bylo formulováno. To, že majitel/obyvatel domu/bytu/pozemku může na jeho území zabít kohokoli, kdo se mu tam nelíbí, nejspíš nebude nejšťastnější (pokud byste chtěli někoho zavraždit, stačilo by si ho pak pozvat domů a vyvázli byste bez trestu). To, že sebeobrana musí být přiměřená (což v tomto případě, ještě jednou opakuji, dle toho co jsem se z článku dozvěděl, nejspíše byla), je logický požadavek. Všichni asi tušíme, že doživotní vězení za rybaření bez rybářského lístku by byl poněkud nepřiměřený trest, tak si prostě můžeme také připustit, že např. automatické střílení po člověku, co se zatoulal na náš soukromý pozemek je stejně nepřípustné. Pokud toto všechno připustíme, dojdeme k tomu, že každým takovýmhle incidentem se musí PČR zabývat do hloubky a že je to dobře.

+1/−1
14.9.2017 19:37

M22a27r20t91i37n 63K42o68ž11í94n 1945656961600

Nastaveno to tak rozhodně není. Na Slovensku když někdo neoprávněně vnikne do vašeho domu, můžete ho zastřelit. Viz Kňažko co nedávno postřelil ve své vile českého zloděje. U nás se můžete bránit až na vás zaútočí.

+6/0
14.9.2017 19:40

D53a75n31i87e80l 84C23v46e78j10n 9394563799450

Zde ale nemluvíme o zákonech, ale o jejich převládajícím výkladu, a ten lze zvrátit jedním dvěma judikáty. U nás soudy (potažmo před tím policie a státní zastupitelství) zkoumají okolnosti přiměřenosti vaší obrany. Docela věřím, že v případě Kňažka by celá situace mohla skončit docela podobně: noc, nepřehledná situace, agresivní lupič, evidentní záměr útočníkovi ublížit v nejmenší možné účinné míře. Samozřejmě by také záleželo, jak rozumný vyšetřovatel by celou věc dostal, a jak moc by se chtěl "vytáhnout" státní zástupce a jak velký idiot by soudce byl, ale tento lidský faktor bude ve spravedlnosti vždy (dokud nás nezačnou soudit počítače).

0/0
14.9.2017 19:53

M67a85r19t20i76n 55K85o71ž51í73n 1375816791680

Lupič nebyl agresivní, vystřelil ze schodů dolů po zdroji hluku.

0/0
14.9.2017 19:59







Najdete na iDNES.cz