Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O vlacích z Ostravy do Frenštátu kraj jedná také se soukromníky

České dráhy mají stále prioritu, ale o provozovateli vlakového spojení mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frenštátem bude kraj jednat celkem se třemi dopravci. Zájem projevily také společnosti RegioJet a Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a26n 26J51e66m49e28l62k71a 1585280

Onucku byl čert dlužen. Jak může strana s usmrkanými 6% hlasů rozhodovat o privatizaci dopravce na této klíčové příměstské trase.

Smlouva měla být do 2027, teď už jen 2025. Tedy on vlastně znemožní další přímé zadání ČD. Protože 2024 je poslední rok.

100 km/h mezi Ostravou a Frýdkem? Už ne 120 km/h? Už jdeme zase k lowcostu?

Opět to nebude konkurenceschopné s dálnicí?

K tomu se chystají údajně možná zrušit jednu klíčovou výhybnu - zrovna tuším Baška. Což je naprosto špatný nápad, když už má být trať za Frýdkem jednokolejná. Stačí se podívat na současné 5 minutové čekání na křižování na modernizované trati v Kuničcích p.O.

Při zadání jiným dopravcům je pravděpodobné, že nebude možné využívat páteřní rychlíky, EC a jiné (objednává někdo jiný). Hranice krajů bude ještě větší zeď.

Těším se třeba na cestování do Jeseníku a jesenicka. Jestli Ťok u nás první jako pokusného králíka vysoutěží Ostrava Olomouc Krnov. Zda budou lidé kupovat 2 lístky. Zda jízdné bude zcela "tržní - monopolní" a pod.

0/0
18.9.2017 9:05

S55t36a17n55i15s64l35a75v 18H65e12r28m59a18n 9677899623723

Radim Polašek. Co je to rekuperace? Vysvětlit.

0/−2
16.9.2017 22:42

J97i32ř66í 27K60o68c58u60r11e82k 6755784235808

Internet máte, hledejte.

0/0
17.9.2017 17:06

A75l38a82n 40Ř24e20p86k64a 4475466

Takže chaos v jízdenkách, konec oblíbených síťových jízdenek známých dříve jako ČD Net, či SONE+ (reso ne konec, ale jejich omezení o určité tratě, kde je pojede někdo jiný), v létě omezení oblíbené Letní jízdenky. Místo jedné, kvalitní aplikace Můj vlak aby si cestující instaloval ty polo použitelné krámy od soukromníků Rv:-P

Já to prostě nechci.

+2/−2
16.9.2017 17:46

D95a44v69i53d 27P29e98t32r 7670936220975

Měl by existovat jen jeden dopravce asi České dráhy, protože jinak je problém s jízdenkami a musíte jet tím dopravcem u kterého jste si koupili jízdenku (to platí pro celou ČR).

+2/−3
16.9.2017 8:20

P27a71v59e37l 42S34o88v95i91č76k51a 4906408935702

Stačilo by, aby SŽDC (anebo slavný drážní regulátor) zavedla nějaké podmínky pro uznávání jízdného a vynucovala je v každé uzavřené smlouvě.To samozřejmě nebude mít vliv na spoje mimo objednávku (hlavně linka Praha - Ostrava), ale všude jinde by to stačilo.

+1/0
16.9.2017 8:40

J30a93n 28J12e54m14e46l27k38a 1115640

Což se ovšem nikdo nechystá. Krajské spoje v tom nemají být povinně. A cena do prahy 1,35 /km říká vše. Srovnejte si to z dnešními cenami drah. A kartou IN 25, IN 50 IN100. Minimálně 25% zdražení v přeneseném slova smyslu.

0/0
18.9.2017 8:47
Foto

J48a12n 64V13a29l84a48l50í49k 6856479460676

at je dopravců kolik chce ale at je uznávání jízdného jako ve Švýcarsku a ne jen na vlaky...

+1/0
16.9.2017 11:13

P94a33v52e75l 74P49r51o51k71o25p 6618142385910

O něčem se snad na MD uvažuje, viz článek zde z května, ovšem bude to mít, jako vše v tomto státě, česká "specifika". Tedy jednotný tarif, ale drahý, který nikdo nebude chtít, a k tomu jednotlivé tarify dopravců za rozumné ceny.

0/0
16.9.2017 20:20

R56a59d24i16m 55P18o56l85á47š56e16k 9386143339459

Ono to je taky náhradní trať. Kdyby se mezo Hranicemi na Moravě a Ostravou stala nějaká nehoda nebo musely dělat nějaké práce a trať by byla uzavřená, převedla by se doprava na tuto trať přes Frenštát, Frýdlant a Frýdek Místek. Asi taky proto chtějí aspoň částečně dvoukolejnou trať a vyšší rychlost.

Navíc by z této trati šlo přes Veřovice obsloužit i mošnovské letiště Leoše Janáčka i Studenku a Bílovec.:-)

+6/0
16.9.2017 7:25

M69i27c54h28a77l 59T13u41r31e64c33e71k 6713909526491

Pry 160 km ;-D. To by se ten vlak ani nerozjel a uz by stal. A spesne vlaky mezi Mistkem a Frydlantem opravdu nejsou treba.

+7/−3
16.9.2017 1:53

R95a72d75i90m 64P11o38l41á18š62e71k 9876813589309

Když to budou moderní elektrické vlaky a budou brzdit rekuperací, zas to takový problém nebude.

+6/−1
16.9.2017 7:27
Foto

P31a72v90e68l 82K40a49l15u30s 6844676716662

Nezlobte se, ale to je opravdu blbost. Je to jen kousek a navíc mezi tím 2 zastávky.

0/0
16.9.2017 23:15

V59í45ť80a 94K82r55u76t95i95š 1690724815447

Frýdlant - FM je asi 12 kilometrů. Budovat tu trať na 160 km/h skutečně nedává žádný smysl.

0/0
17.9.2017 2:06

J95i97ř56í 85K22o72c48u34r82e66k 6515164835778

Opravte mě, jestli se pletu: Opravdu by trať na 80 km/h stála polovinu?

+1/0
17.9.2017 17:02

J39a23n 40J20e69m28e82l64k21a 1665120

Asi je třeba aby to na oko do Bruselu vypadalo jako moderní. Bohužel nic není připraveno, proto se žádné podstatné přeložky a rovnání neplánují. 100 km/h mezi Ostravou a Frýdkem.. Původně slibovali 120.

0/0
18.9.2017 9:19

P24e10t23r 34K33o26r14b56e20l 9906257310622

Fotka z Pardubic a letitá.:-/

0/0
15.9.2017 21:41
Foto

J42a61n 86V87a29l31a49l84í23k 6376929410836

ještě jste zapoměl napsat: Moravskoslezský kraj nechce, aby na osobních vlacích, které objednává, jezdily v budoucnu dieselové lokomotivy. Kromě elektrických vlaků chce na kolejích vidět spíše vlaky na vodík.

http://zdopravy.cz/nechceme-uz-zadne-dieselove-lokomotivy-planuje-moravskoslezsky-kraj-1736/

0/0
15.9.2017 20:09

R13o70m66a43n 81P72o33l69á17č25e37k 5426679445

Chtít můžou že...

0/0
16.9.2017 0:16







Najdete na iDNES.cz