Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Školáci a studenti v Ostravě by měli mít MHD zdarma alespoň v létě

Nedávný návrh ostravských komunistů, aby město zvážilo zavedení bezplatné hromadné dopravy pro děti do 15 let, rozdělil politiky i veřejnost na dva tábory. Celoročně zdarma děti zatím jezdit nebudou, v létě nejspíše ano.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a58n 25P62e23t24r40u44s 2282695337691

Kdybychom měli špičkovou cyklistickou infrastrukturu jako Nizozemsko, bylo by to po koupi kola úplně zadarmo pro všechny, co si tento způsob dopravy zvolí. :-)

+2/0
25.9.2017 23:57

K11a31r80e91l 47B95a88r18t60á76č89e94k 9162939672445

zatim mame cyklostezky rozdelane nedodelane zfusovane....

0/0
26.9.2017 23:14

M35i62c49h34a53l 12R53e47ž75n60a44r 8283852157795

Nechte jezdit zdarma studenty, důchodce a hlavně nezapomeňte pracujícím, kteří mnohdy mají minimální mzdu, zvednout příští rok cenu jízdenek a kupónů. Pak se divíte, že lidé jezdí raději levněji autem. Nárok na bezplatnou dopravu by tím pádem měl mít každý, kdo nemá vůči městu žádné dluhy a pracuje v Ostravě.!!

0/−1
25.9.2017 13:22

D43a82l11i13b83o39r 29R28o15z67s14y41p35a24l 7890983736899

Takže se dozvídáme, že zdarma to nebude, pouze 10 měsíční kupon bude platit celý rok. Zajímavé F-M a okolí má MHD zcela zdarma už několik let, město kvůli tomu nekrachuje.

+1/0
24.9.2017 21:37

T86o41m74a32s 56T19u66m12a 4942860676615

myslim ze v cechach jsou uz dve mesta kde je MHD zdarma a osvedcilo se to MHD tam vyuziva o 100% vic lidi to znamena ze tech 100% navic nejede autem!! A aut v ulicich tam prokazatelne ubylo tomu rikam reseni problemu s houstnouci mestskou dopravou! Rozhodne smysluplnejsi nez zakazy a modre zonyRv

+5/−1
24.9.2017 19:59

M16a16r56t92i60n 75Č86a88p10e39k 6930371347434

Tak z "nuly" je každý nárůst 100%.

Jinak zkušenosti z Tallinu říkají pravý opak. Počet aut se nezmenšil a jediné co to přineslo je papírové přestěhování obyvatel z okolních měst do Tallinu. To co přineslo snížení počtu aut byly až restrikce, protože nic jiného nefunguje. Dokud bude cesta autem výhodnější než cesta hromadnou dopravou, tak ji lidé nebudou využívat, ani kdyby se jim platilo.

0/0
26.9.2017 9:15

M53a38r63t60i44n 85J22u70r75o48š76k48a 7948431516779

Jelikož jsem to byl já, kdo opětovně v městském zastupitelstvu předkládal návrh KSČM na BEZPLATNOU (nikoliv zdarma) dopravu ostravských školáků, potřebuji trochu reagovat, aby usadil náš návrh do souvislostí.

1) Bezplatná doprava není doprava zadarmo, ale doprava zaplacená z našich daní. Ostrava získala na daních v tomto volebním období od daňových poplatníků zhruba 1,4 mld. Kč (1400 milionů korun českých) navíc oproti tomu, co získávala na daních ještě v roce 2014. Když se od občanů vybere více daní, proč by se nemohlo občanům poskytnout také více služeb.

2) Utraceny ty peníze budou stejně, je na rozhodnutí komunálních politiků, jakou službu za své daně dostanou. My dlouhodobě navrhujeme bezplatnou dopravu školáků, která vyjde na cca 25 mil. Kč ročně.

3) Jen podotknu, že na stejném zastupitelstvu bylo rozhodnuto o poskytnutí prostor pro divadlo, kde má vzniknout muzikálová scéna, bylo schváleno memorandum o vzniku fotbalové akademie, apod. Noc proti tomu nemám, ba naopak. Nicméně si dovoluji odhadnout, že náklady na tyto projekty (investiční i provozní) budou nesrovnatelně vyšší než bezplatná doprava školáků.

4) Nezáleží na tom, zda jste pošťák, pokladní v supermarketu, stavební dělník či ajťák. V každém případě máte jistotu, že vyděláváte mnohem méně, než pošťák, pokladní v supermarketu, stavební dělník či ajťák v Praze. Děti pošťáka, pokladní v supermarketu, stavebního dělníka či ajťáka v Praze však mohou jezdit bezplatně. Proč by děti ostravského pošťáka, pokladní v supermarketu, stavebního dělníka či ajťáka nemohlo čerpat stejnou službu. Pak si stěžujme na vylidňování regionu:-)

+3/−3
24.9.2017 18:27

P32e71t35r 53K91ř26í51ž 2353844941711

ad 4) Paradni generalizace na temu platu, obzvlast kdyz jsou do toho zahrnuty IT profese, coz z toho samozrejme dela nesmysl. To ted necham stranou ale zajimalo by me co bylo mysleno tim ze deti jezdi v Praze zadarmo resp. bezplatne. 0-6 let ano a to same vidim i u ostravske MHD a jinak se normalne plati.

0/0
24.9.2017 19:40

M48a55r42t13i20n 71J22u33r53o40š28k48a 7898221206729

Dle statistik se to týká i IT profesí, co je na tom nesmyslného?

Ne, i děti od 6 do 15 let jezdí v Praze bezplatně. Viz: http://www.dpp.cz/jizdne-na-uzemi-prahy/

0/0
24.9.2017 20:12

P15e25t37r 14K61ř44í17ž 2223514111491

Jde mi o "dle statistik" vs "V každém případě máte jistotu". Ano pravdepodobnost je vyssi i kdyz IT je relativne nezavisle na lokaci a kdyz do toho zapocteme treba najem tak to muze vychazet i opacne. Plus zcela zasadni problem je, kdyz si trochu zaprehanim, ze jakmile nekdo pracuje s pocitacem tak je IT a to potom velmi zkresluje predstavy i statistiky o IT.

Sice to neni tak jednoduche jako "jezdi bezplatne" ale budiz.

0/0
24.9.2017 20:32

M48a81r88t18i27n 40J74u50r57o52š93k45a 7298561526389

Dovolte mi, prosím, trochu komunikační zkratky, bez které bych to zvládl také, ale pak by to bylo mnohem složitější čtení. Ano u IT to je méně jasné než u prodavačky, ale stále tam zůstává ta pravděpodobnost, že fakt budete brát méně. Nějaké známé, kteří v daném oboru dělají, mám. A ti mi statistický trend potvrdili z osobní zkušenosti. Nejedná se o správce sítě. Podstata sdělení je v tom, že Ostraváci vydělávají méně než Pražané, přesto musí platiti za službu, kterou mají Pražané bezplatně.

0/0
24.9.2017 20:47

P66e59t65r 20K26ř87í64ž 2173274711521

"Ostraváci vydělávají méně než Pražané" zase ta " komunikacni zkratka". Ja bych to tedy spis oznacil za demagogii a proto mi to vadi. Kdyz uz mate komentar delsi nez clanek, tak by se to snad mohlo obejit bez ni.

0/−3
24.9.2017 21:13

M69a98r16t60i23n 12J53u80r57o13š81k75a 7548541926639

Tak já nevím, zda konstatování statisticky prokázaného trendu je demagogie. Délka komentáře je taková, aby vysvětlila základní souvislosti. Kdybych měl jít do všech detailů, bylo by to mnohem delší a bylo by to k nepřečtení. Prostě pokud tam ta jasná statistická tendence je, tak jí konstatuji a samozřejmě slovy, které jsou pochopitelná. Nebudu přeci spát ve smyslu „Ačkoliv v průměru Ostravané vydělávají méně než Pražané, není pravda, že neexistuje Ostravan, který může vydělávat více než Pražan. ...ble, ble ble“. Vy prostě každou zkratku, která je u textu tohoto typu nezbytná, označíte za demagogii a odvádíte pozornost od podstaty sdělení.

0/0
24.9.2017 21:23

P30e76t57r 77K47ř51í27ž 2293574441831

"V každém případě máte jistotu, že vyděláváte mnohem méně, než pošťák, pokladní v supermarketu, stavební dělník či ajťák v Praze."

"Podstata sdělení je v tom, že Ostraváci vydělávají méně než Pražané,"

V tech vyjadrenich ale prave ze neni zminka o statistice, prumernem platu ci medianu. Pokud je to na zaklade prumerneho platu nebo jine statistiky tak at to tam zazni. Nechci vyjadreni ve smyslu "existuje alespon jeden... ", ale ani "berou min", coz samo o sobe proste neni pravda. Plus jsem na diskuzich videl az prilis lidi s komplexem z Prahy a ta prvni citace k tomu smerovala. Tot vse, sbohem.

0/0
24.9.2017 21:37

M76a94r21t89i11n 66J27u72r95o76š93k89a 7638531126979

Tak pokud jste cítil osten směrem k Pražanům, tak se omlouvám. Nebylo to tak míněno. Jinak díky za reakce :-)

0/0
24.9.2017 21:50

M45a13r38t87i61n 48J49u22r88o96š24k18a 7848311216489

Jen tak mimochodem jsme navrhovali snížit i cenu dlouhodobých jízdenek pro dospěláky. Opět to bylo koalicí zabito. A když už jsme u té Prahy, tak stojí za zmínku, že tam stojí roční jízdenka 3.650 Kč. No a v Ostravě jen necelých 5.659 Kč. Neberte to.

:-)

0/0
24.9.2017 20:52

P32e10t85r 63K83ř16í15ž 2803634891481

3600 stoji asi posledni 2 roky, stal 4700, ale je pravda ze jsem cekal nizsi castky kdyz jsem se dival na ODIS a ceny kuponu. To uz ovsem bude dane poctem lidi v preprave, hospodarenim resp. rozpoctem mesta i dopravnich podniku obecne a tam nezbyva nez konstatovat "to mate blby".

0/0
24.9.2017 21:11

M61a32r41t54i48n 59J89u78r79o44š55k85a 7628861356689

Ale manévrovací prostor pro snížení cen existuje i v Ostravě. A to je nejen o počtu cestujících, ale i o rozpočtu města a vůli vedení města takto rozhodnout. A k tomu směřují naše návrhy.

:-)

0/0
24.9.2017 21:26

L89u28c94i71a19n 23P20a82p57a72z47i17a95n 5514167561165

V Praze je zdarma MHD pro děti po celý rok. Proč mít v Ostravě tak přízemní cíle? Také chtějme i zde, aby byla doprava zdarma po celý rok!

0/0
24.9.2017 17:59

A10l88a32n 20Ř27e79p61k98a 4685336

A proč? Já chci taky mhd zdarma, nebo aspon slevu. Proč ne teda slevu pro všechny a celoročně? ;-)

+5/0
24.9.2017 17:37

M22a63r20t67i67n 22J95u91r70o79š42k75a 7238241446139

Ano i to navrhovala KSČM již ve chvíli, kdy se koalice rozhodla fakticky zrušit nesmyslné zóny v OVĚ, což bylo m.j. převzato z volebního programu KSČM. Tehdy jsme navrhovali, aby měsíčník pro celou OVU stál max 360 Kč. Koalice tento návrh zamítla, a tak stojí měsíčník 499 Kč.

0/0
25.9.2017 6:43

M41a13r82t77i89n 21N44o68v81á34k 8367982652152

V zájmu společnosti je, aby děti neměly potíže s dostupností vzdělání - proto je správné jim těch 10 měsíců přispívat na MHD. Ale o prázdninách k tomu důvod není!

"složitě pak řeší cestování o letních prázdninách" - Nesmysl, cestování řeší stejně jednoduše jako všichni ostatní. Mnoho z nich navíc MHD potřebuje jen příležitostně.

Semerákovy logické úvahy jsou poněkud naruby... Pokud se on a (polo)komuši snaží populisticky "podplatit" veřejnost, neměli by to dělat tak okatě.

+1/−1
24.9.2017 15:53

P40e61t51r 54K97ř85í64ž 2113674731301

Logicky nemuzou resit dopravu stejne jednoduse jako ostatni kdyz nemaji rocni kupon! Za me klidne placeny, s tim problem nemam, ale rocni!

+2/0
24.9.2017 16:26

M38a90r21t13i67n 85N48o41v37á68k 8267402852982

Ano, klidně by to tak mohlo fungovat - technicky by s tím problém nebyl. Ale připadá mi úsměvné rozohňovat se nad "pracností" koupě kuponu na ODISce, což je 5minutová záležitost u PC;-D

0/0
24.9.2017 16:44

P84e63t54r 61K36ř59í54ž 2473724921761

ted mozna ale za 1) mluvim o dobe nekolik let zpet a za 2) jde o princip ze je to uplne zbytecna starost navic

0/0
24.9.2017 16:59

L73u54b50o24š 74M49a90r79e19k 1132715136411

Komunisti a Ostrava.

Co jiného čekat od tohoto kraje.

A že chtějí něco zadarmo to ani neudivuje.;-)

0/−8
24.9.2017 15:33

J17a95n 23P65r30o76k16e88š 3274473411279

A vodkudpak ty seš Marku, že tě to neudivuje? Pražácí nechtěj za darmo asi nic že?

0/0
24.9.2017 17:39

J38i73ř95í 56S82c50h96m37i28d93t 5670313334955

Vše co je zdarma je špatněRv a hlavně to zdarma není, někdo to prostě zatáhnout musí;-)

Jinak je myslím žádoucí, aby děti měli levnou dopravu do školy a ze školy po celý rok a ne o prázdninách, tam mají chodit pěšky, běhat, jezdit na kole atd. a ne se vozit po městě v MHD.

Ideální řešení jsou celoroční nebo půlroční zvýhodněné jízdenky pro školáky, to smysl dává, jinak to není nic jiného, než populizmus před volbamaRv.

+9/0
24.9.2017 14:18

P23e98t72r90a 88H50e87l41i59k52a65r29o34v61a 9598444807534

Tak zdarma není nic, takže to stejně vždycky musí někdo zaplatit (a to daňový poplatník), ale nechápu, proč není, a to i v Praze, i studentský kupon na celý rok, a ne jen 10 měsíců. Představa studenta, který odjede na 2 měsíce k babičce na venkov a v Praze není, fakt neodpovídá realitě.

+13/0
24.9.2017 13:26

D66a91v98i93d 52V90y18š13a80t17a 5276936954

Studentské jízdné se dá koupit v Praze za 260 Kč i v červenci a srpnu (potvrzení platí do 31.8.) a 10 měsíční stojí po přepočtu 240 Kč. Výsledných 40 Kč navíc není nic hrozného.

+3/−1
24.9.2017 14:48

P49e74t40r 36K28ř56í67ž 2933744961131

Silena buzerace s tim 10mesicnim kuponem, jak me to vzdycky ****, gratuluju Ostrave.

+2/−3
24.9.2017 13:05

J21i46ř21í 11K95ü39h45r 2290106250406

No já jsem do Ostravy o prázdninách 5x týdně fakt nejezdil. Možná tak 1x týdně a to jen možná.

0/−1
24.9.2017 14:09

P24e91t41r 90K55ř96í92ž 2103234111331

A souvislost? V Praze je to taky 10m. Proc jsem si nemohl koupit 12m abych mel proste rok klid a nemusel shanet kupony nebo listky na 2m!

0/0
24.9.2017 16:21

J34i18ř61í 40K86ü61h40r 2690176550896

Však si můžete koupit celoroční jízdenku, to není problém. Proč do toho motáte Prahu?

0/−1
24.9.2017 17:59

P12e64t16r 71K18ř87í50ž 2923344611141

Koukam ze jsi porad uplne mimo, tak ve zkratce: studentsky MHD je 10m, normalni 12m, proc nemuze byt studentsky 12m a je jedno jaky to je mesto.

+1/0
24.9.2017 19:30

M93a76r47t35i14n 55K43u68b66í45k 6725342845805

O prázdninách kupuji dceři měsíční kupony. V tomhle problém nevidím.

+1/0
24.9.2017 14:30

P41e88t83r 54K26ř44í18ž 2673154141891

Ok, nekomu treba resit uplne zbytecne jizdne listky/kupony na 2 mesice v roce nevadi.

0/0
24.9.2017 16:23

T97o30m44á87š 16K45u62c96h30a61ř 3277701298261

MHD ve městech by mělo být zdrama (a to bydlím na dědině a klidně jim to z daní zadotuji). Nemuseli by pak třeba už tak zoufale koukat do výfuku, jestli je tam dpf filtr. :-P

+3/−6
24.9.2017 13:05

P67a44v31e73l 58D22o80l61n54í73č78e81k 3868303704161

Klidně si dotujte co chcete, ale výhradně ze svého.

+4/0
24.9.2017 13:48

J72o42s59e29f 67Č91v45a48n15č27a11r14a 2682229953671

Nekteri skolaci a studenti jsou evidentne prestarli, ale jezdi zdarma celorocne.

+6/−1
24.9.2017 13:04

D19a94n14i62e56l 22K41r34o17n21e10r 7724814426137

Semerak je dobrej...vzdycky, kdyz ctu nejaky jeho nazor, tak si rikam "tohle bych podepsal".

+1/−3
24.9.2017 12:36







Najdete na iDNES.cz