Diskuse k článku

Vražda dívky bude za pár týdnů promlčena, policie hledá i anonymní svědky

Poslední tři týdny mají policisté na to, aby vypátrali, kdo před dvaceti lety usmrtil dvacetiletou dívku, která se byla bavit se svými kamarády v rockovém klubu Sklep v Ostravě-Vítkovicích. Zavražděnou slečnu tenkrát ráno našel náhodný kolemjdoucí v lese za Proskovicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a43n 23O54p47i28s 3263348842515

No tak ještě že umíme odsoudit dědu který v 50 letech vyhnal kulaka.8-o[>-]

0/0
23.11.2017 21:40

J45a32n 35M36o97r89a30v10e82c 3908446565771

Na co máme ty flákače v parlamentu ? Opravdu je nutné, aby vražda byla promlčitelná ?

+2/−3
23.11.2017 16:41

D77a47n 74M21a19c62h98o76l36d47a 8827742274412

nic nového se podle me nedovi, všechny které kvůli tomu vyslichali pred cca 2 roky objeli s testem dna. To je dost casu na rozmyšlenou. Možná ji někdo nabral po cestě domu, klidne na Dubine. Sklep s tim nemusí vůbec souviset.

+1/0
23.11.2017 16:15

K95a67r87e56l 89N28o87v14o96t17n33y 2121155749760

Institut promlceni by u umyslne spachanych nasilnych trestnych cinu, stejne tak jako u hospodarskych ci majetkovych trestnych cinu s vysokou skodou, nemel vubec existovat.

+12/−1
23.11.2017 15:50

J95a33k90u85b 85K44o76r10e52c 6144250311513

Aby to nebylo promlčeno, tak nestačí přece pachatele jen dopadnout ale je nutné jej (do té poloviny prosince) odsoudit.

0/0
23.11.2017 15:44

M68a95r87t53i32n 71V87o13j25á13č87e66k 9593887421766

nestačí pouze obvinit ?

0/0
23.11.2017 15:46

J14a85k59u92b 12K59o51r58e82c 6404540601903

Přesně právě nevím, ale vycházím z nedávného článku kdy tu byl článek o těch dvou advokátech, kteří tak dlouho nechodili k soudu až byla věc promlčena. Tudíž u nich obvinění nestačilo.

+1/0
23.11.2017 15:51

T86e13r84e13z66a 62H38a20j44k58o82v12a 5877912174870

Coz je velmi prapodivne....

0/0
24.11.2017 13:21
Foto

D97´29H84a86y 66C75o10s39c70u58r66e 46J46e93a48n 40B42a52p34t25i84s81t55e 3314792478929

ne staci jen obvinit..

0/0
23.11.2017 17:37

F50e11r20d98i70n58a51n94d 42S35l74a13v30í36k 1845732942139

Promlčení na vraždu je dost zajímavé....

Jinak nesouhlasím s policíí ohledně nepozorovaného odnesení těla z nějakého klubu. Jestli byla usmrcena udušením tak na první pohled na ni nic vidět nebylo. Tedy odnést bezvládnou mladou ženu s klubu s tím, že většina lidí si bude mysle, že prostě přebrala a ani se nad tím nepozastaví. Většina lidí okolo mohla mít tou dobou v žíle přes 1 promile takže se nedá předpokládat, že by nad nečím přemýšleli.

Takže naopak dostat udušenou ženou z klubu nepozorovaně a "posadit" do auta není pro silného jedince problém, pokud jich bylo víc tak už vůbec.

0/0
23.11.2017 15:40

R71a72d96i63m 43H70l54a48v82i72n23k46a 3387650854374

tou dobou jsem do Sklepa cas od casu zasel, ale sotva si pamatuju interier. natoz lidi

0/0
23.11.2017 15:30

P16e87t69r 47T66r75u86h52l53a97ř17í76k 3302939575951

Sjetej na plech. To znam.;-)

0/0
23.11.2017 15:50

M81i36r76e75k 29G52a47j76e37r 5251206679310

Promlceni bych chapal, ale to promlceni bymelo platit pouze, kdyz se o pripadu mlci. Tento clanek by tedy mel uplne stacit na to, by k promlceni nemohlo dojit.

+1/−1
23.11.2017 15:17

J29i87n46d47ř44i97c77h 84Š35k65o14p96e19k 4205881710475

Nebylo by nejlepší vyvinout tlak na naše drahé poslance a senátory, aby institut promlčení jednou provždy zmizel ze zákonů ? Buď je čin trestný nebo není. Proč by měl pachatel jen tak vyváznout, jen proto,že se určitou dobu po činu podaří skrývat a maskovat stopy ??

„I v takovém případě však budeme po vrahovi pátrat dál, protože nejde nad takovým případem jen tak mávnout rukou. Pachatel tohoto zvlášť závažného trestného činu však bude trestně nestíhatelný,“ dodal Kubánek.

A tohle je snad výsměch. Policajti nestíhají, objasněnost trestných činů směšná a oni budou pátrat po vrahovi, který je díky ubohým prolobovaným zákonům bezstrestný ?

+11/0
23.11.2017 15:10

J71a61n 78L64u50k56á38š 7197613863442

Promlceni ma svuj duvod, napr. pokud vas po 20 letech obvini, velmi tezko budete prokazovat sve alibi, co jste tehdy delal.

+2/−2
23.11.2017 15:15

J31i70n39d59ř76i84c31h 78Š28k40o82p59e59k 4285951100205

souhlasil bych, pokud by existovala presumpce viny.

Jelikož ale existuje presumpce neviny, musela by obžaloba sehnat důkazy proti mě.

+3/0
23.11.2017 15:19

J70a31n 42L37u86k64á77š 7477163523632

Tyto dukazy muzou byt neci tvrzeni atp.

Chcete snad tvrdit, ze kdo nic neudelal, nepotrebuje u soudu obhajobu, jo?

+1/0
23.11.2017 15:27

J47i89n18d34ř45i90c49h 13Š93k74o47p42e35k 4665921290405

i tvrzení musí být něčím podložený. Jako představa, že po 30 letech seženou dva bezdomovce a ti na tebe ukážou, že tě viděli, jako ho zabíjíš, je opravdu směšně málo a u soudu nemá šanci

0/0
23.11.2017 15:28

J77a28n 14L31u59k37á97š 7897643113932

Na druhou otazku neodpovite?

0/0
23.11.2017 15:39

P82e73t80r 38S78t78a24n79i50k 5745348237373

1/ Vy se na začátku bavíte o jakémkoliv trestném činu. Takže u těch banálnějších, jako krádež, by rozhodně stačilo třeba svědectví dvou lidí.

2/ Alibi je nejčastější obrana ještě před zahájením jakéhokoliv trestního řízení. Kde jste byl 22.07.1993 v 11 hodin dopoledne. 22.07.1993 jsem byl od 8 do 14 na konferenci o odpadovém hospodářství, můžu poskytnout tak 50 svědků. Tohle řeknete policii snadno 01.08.1993, zřejmě, pokud si nevedete deníček či nearchivujete kalendáře velmi těžko 01.08.2016. A i kdyby ano, svědky už nemusíte na svou obhajobu sehnat nebo si oni také nebudou opravdově nic pamatovat.

3/ A nemusí se jednat o uplně vymyšlenou věc, mohl jste být na nějakém místě, třeba tam provádět něco na hraně nebo za hranou zákona, ale soudit vás budou dle dávných stop za vraždu, která se třeba stala po vašem odchodu. Možnost obhajoby nulová.

3/ Je možné polemizovat, že by vražda měla mít delší promlčecí lhůtu, ale zrušit institut promlčení jako takový by byla hloupost.

+2/0
23.11.2017 15:47
Foto

D56´95H26a95y 82C10o11s29c71u57r16e 37J34e58a26n 40B79a35p55t35i47s19t20e 3114662138569

absolutni souhlas... krasne a jednodusse vysvetleno

0/0
23.11.2017 17:41

P87e77t48r 89M13u92n90z93a12r 1415811939806

Samozřejmě, že by stačilo něčí svědectví, klidně i dvou vrahu, co zrovna sedí v base a čekají na podmínečné propuštění.

Pak už stačí vymyslet nějaký ten motiv a je to. A pokud už máte nějaký škraloup z minula, tak se vezete.

Nedělejte si zase takové iluze.

0/0
23.11.2017 15:53

M11a91r63t11i32n 31H50a54v65l63ů20j 2934978679

Já jako naprostý právní laik institut promlčení nechápu.

Jak se může promlčet živá kauza?

https://zpravy.idnes.cz/advokati-hnilicovi-promlceni-soud-d5u-/krimi.aspx?c=A171115_100830_krimi_jkk

maníka za bingo nahánějí 22 let

https://zpravy.idnes.cz/pavel-fantys-podvod-hra-bingo-nova-dopadeni-v-usa-f67-/domaci.aspx?c=A171108_081429_domaci_lre

a pak se promlčí vražda

+12/0
23.11.2017 14:53

J11a18n 86L15u94k26á96š 7547413933192

Manik za bingo s epouze vyhybal trestu, ke kteremeu byl odsouzen. O tomto netusim, zda se nekdy promlci.

Promlceni u trestnych cinu ma i ten duvod, ze po delsi dobe uz mate problem si napr. vzpomenout, co jste tehdy delal a hledat dukazy pro obhajobu, pokud vas z neceho obvini.

0/0
23.11.2017 15:18

K26a33m40i67l 32D37o48l53e60z54e46l 6262566984432

tak se k tomu redeji vubec nevyjadrujte, kdyz nemate ani zakladni znalost

0/0
25.11.2017 2:05

J80a15k43u22b 84S79e18k93e33r91a 6936530766985

Nerozumím těm vyslýchaným, že policie tuší, že věděli víc, ale nic konkrétního neřekli. Asi to museli být nějací pubescenti. Taky už dnes asi mají děti a nechtěli by se dostat u svých dětí do této situace rodičů té holčiny!!! Snad si to někdo z nich nechá projít hlavou.

+6/−1
23.11.2017 13:49

V63l14a47d31i16m23í15r 27L24o96u41d82a 8557547166562

Nebo s tím prostě už nechtějí mít nic společného. Ale to vědí jen oni...

+1/0
23.11.2017 14:28

J70a70k57u94b 82S25e49k96e81r33a 6456240456445

Kdybych o tak zavaznem cinu neco vedel, asi bych nemel klidne spani ani za 59let. Pokud nekdo klidne spani s takovymi informacemi ma, meli by se o nej zajimat psychiatri.

0/0
23.11.2017 18:39

J39a42n 93C76o61n89s42t78a34n91t29i74n 1862291243530

hodnotím tuhle snahu velmi sympaticky a dokonce mi dává velký smysl. všichni víme, jací jsme byli ve dvaceti a jak jsme se změnili ve čtyřiceti, takže je tu šance, že někdo ze svědků, který má už vlastní děti, na tu výzvu zareaguje. jinak absolutně netuším, proč je možné vraždu promlčet...

+20/0
23.11.2017 13:44

J96a62n 49B26l45a33n82a 3286145804

Protože je takový zákon

0/0
23.11.2017 13:59

P87a97v33e34l 89Š68v12a77r62c11e49r 1600778542667

Vysvětlete to takto otci té holky

0/0
23.11.2017 14:33

V38l90a32d12i63m49í61r 77L67o79u48d61a 8947277936182

Tak ať zatlačí na zákonodárce.

0/0
23.11.2017 15:15

J21i57n57d18ř53i80c10h 67Š39k15o84p50e60k 4515561120705

a co jeden zmůže ? Obyčejný člověk. Nic.

Když nezletilý šmejd znásilnil a zabil, tak starostové z okolních obcí chtěli změnu zákona a taky je nikdo nevyšlyšel.

Prostě nyní je trend chránit lumpy, protože si to přeci zaslouží.

0/0
23.11.2017 15:23

V71l77a94d90i95m12í27r 47L45o55u66d20a 8307507816442

Zákon je zákon. A nejsou signály že by se to mělo změnit.

0/0
23.11.2017 14:24

J17i40n48d30ř96i57c83h 20Š31k43o33p43e75k 4375161370905

já nechápu, proč lze promlčet cokoli, co je trestného.

0/0
23.11.2017 15:14

V58l33a55d25i23m29í61r 55L90o16u44d54a 8117287846432

Viz výše reakce Jana Lukáše

+1/0
23.11.2017 15:19

J67i25n43d25ř62i50c73h 29Š20k79o73p67e92k 4135681270595

ta dává smysl pouze v případě, že by člověk musel dokazovat svou nevinu.

0/0
23.11.2017 15:20

J81i38ř90í 57P88e90r27n29i68c51a 6662760754764

No, jednomu parchantovi se možná za 3 týdny hodně uleví. A potom může s úsměvem na policii říct, že to byl on, jak se to stalo nedávno. A nikde takový haj.... nesmí mít ani záznam. Vítejte v ČR.

+5/0
23.11.2017 13:40

K42a15r58e42l 68B89a92r75t95á82č80e94k 9122489862865

kež by tu bestiu dopadli...

0/0
23.11.2017 13:38

J96i12ř74í 36P50e46r56n52i19c36a 6522970434814

Všichni rozumní lidé ví, že je nesmysl promlčet vraždu po 20 letech. Proč ti idioti v parlamentu neupraví zákon, když by to byla práce na pár minut, aby to znění o promlčení ze zákona v případě minimálně vraždy zmizelo. Ale to by jsme chtěli moc. Lepší je zvednout ruku pro navýšení těch almužen, co tam ti chudáčci mají a podstatné věci nechat plavat.

+15/0
23.11.2017 13:37

M32i62c42h14a96l 35J87a54r36o58š 7694870622945

Přesně, promlčení vraždy 20 let, exekuce na půjčku nikdy.

0/−1
23.11.2017 13:48

I74v17a 94K24r79i80š63t69o73f 9108490910670

Samozřejmě i dluh či následná exekuce je promlčitelná.

0/−1
23.11.2017 13:54

M11i89c59h63a50l 76J62a11r58o42š 7684440892615

Samozřejmě dluh promlčecí dobu má, a o tom jsem zjevně nepsal. Pokud tvrdíte, že nařízená exekuce má promlčecí lhůtu, tak se prosím rozepište, o tom jsem nikdy neslyšel.

0/−1
23.11.2017 14:04

T19o57m48á77š 79N57e93b56o44j28s56a 3830622102673

Melete nesmysly. Ten trestný čin se nepromlci, když bude do 20 let zahájeno trestní stíhání. To je vlastně totéž, jako když někdo podá v promlčecí 10 leté době od pravomocneho rozsudku návrh na exekuci dluhu. Po dobu rizeni se prostě ani jedna věc ať už dluh ci trestny čin nepromlci. Trestni stihani je tedy ekvivalent k exekuci. Trestny čin je ekvivalent k dluhu.

+1/0
23.11.2017 14:50

D92a67v13i57d 43J29a52n46č97í16k 4473849422739

Otázkou je, jak by to bylo s účinností takové změny. Pokud vím, tak činy se posuzují ve světle zákonů platných v době, kdy se činy staly. Jen jak by to bylo s promlčením, pokud by se promlčecí doba změnila teď? Je tu někdo odborník na právo?

0/0
23.11.2017 13:59

M58i61c54h44a89l 12J59a26r61o70š 7214190172425

Obecně se trest posuzuje podle jurisdikce, která je pro pachatele příznivější. Nicméně promlčení není trest, pokud by došlo ke změně zákona před uplynutím lhůty, potom si nejsem jistý.

0/0
23.11.2017 14:20

J25a44r93e92k 98W10o89l49f 5110409420

Promlčení vraždy je snad největší zhovadilost české legislativy a že jich tam je!!

+33/−2
23.11.2017 12:57

V28l88a15d11i78m73í20r 19L24o69u68d93a 8397287206652

V jiných vyspělých zemích nemají promlčení?

0/0
23.11.2017 14:26

J42i51ř50í 85F31o20g45e13l 2820701526912

Žádný násilný trestný čin by neměl míti promlčecí lhůtu.

+40/−1
23.11.2017 12:52
Foto

J42i73r68i 22J53a14l57u82v70k21a 3598909464977

Čím se dá ospravedlnit promlčení vraždy? Může snad promlčení nějak prospět společnosti? Jinak nechápu, proč se v zákoně taková volovina vůbec objevila.

+24/0
23.11.2017 12:46

Najdete na iDNES.cz