Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deset let od tragické srážky tramvají v Ostravě. Dnes už by se nestala

Přesně deset let dnes v 17 hodin 53 minut uplynulo od okamžiku, kdy se na jednokolejce v Ostravě mezi zastávkami Vřesina a Poruba Koupaliště srazily tramvaje linky číslo 5. Zemřeli tehdy tři lidé včetně šestiletého chlapce. Dalších asi čtyřicet lidí bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a77r56o75s85l35a81v 24K94a12d65l47e75c 5711369962191

Nikdy neříkej nikdy...:-P

+1/0
12.4.2018 8:21

J73a71n 70J91e94m57e57l11k36a 1125140

Zato na Opava Ostrava, kde se jezdí jednokolejně, rychle a se nepřehlednýma zatáčkama, kde je hustý provoz a vjíždí zpožděné vlaky z koridoru, několik dopravců není vlakový zabezpečovač ani generální stop (zastavení jedním tlačítkem). Tedy pokud projede semafor na červenou, není automaticky zastaven, ale musí se volat a to stojí čas. A ETCS není ve výhledu v plánu SŽDC na 10 let.

+1/−1
12.4.2018 7:03

J90i52ř79í 22E81r90b91e40n 1373344966467

No snažíte se pěkně, ale sotvakomu to vnutíte. Ony ty jednokolejky jsou docela solidně zabezpečeny automatickými návěstidly a hlídány dispečinkem pomocí oddílových obvodů. Na ostravské městské trati s řádově hustším provozem neměli ani to.

0/0
14.4.2018 21:24

J89a11n 36T75a59k78a47č 7120215875657

Nesmysl. V Ostravě téměř denně nabourá tramvaj. Dnes např. s autobusem. Většinou ale s auty. Loni jsem jel v tramvaji a vrazila do nás další tramvaj co obdivovala. Na fcb jsou zaznamenány, stránka kde stojí švestky, min dvě bouracky týdně!

0/−4
11.4.2018 23:58

O88n66d67ř57e80j 30S98e74k59e33r77a 1327526326539

Co je nesmysl? Článek je mj. o tom, že by se dnes už tramvaje na jednokolejce čelně srazit nemohly. Což nemohly, když by jim dlouho před srážkou vypnuli proud.

Že tramvaje bourají za jiných okolností nikdo nezpochybňuje.

+1/0
12.4.2018 0:03

T64o83m79á94š 68S84e75d34l79á90k 3688811962327

Dříve na této trati jezdily staré historické tramvaje, které jezdily pomalu. Tak že k fatální nehodě tam nedošlo. Potom je vyměnili za T3, které byly až dvakrát rychlejší, ale zabezpečeni na jednokolejce tehdy neudělali. Drážní úřad tehdy neměl dát povolení k provozu.

0/0
11.4.2018 22:47

P87e10t91r 13B85í89l54e24k 1425200208386

Sakra on nedodržel jednoduché podmínky, protože spěchal na Stodolní. Hlavně smrt 6 letého kluka nikdy žádný trest nevyváží. .................. Za oko

0/−10
11.4.2018 22:27

J58a47n 23S22l77o82v53í16k 3249637310258

Jednoduchý jste hlavně Vy.

+1/0
12.4.2018 13:31

P29a80v22e41l 86O66t22i47s12k 2526711337

No máslo na hlavě neměl jen Dopravní podnik, ale i Drážní úřad, protože ten provoz na této trati samozřejmě musel schválit. Chybu udělalo více řidičů, bohužel p. Hroch byl ve špatnou chvíli na špatném místě. Nechci jej omlouvat, ale člověk je prostě tvor chybující.

+12/0
11.4.2018 20:26

P84e29t66r 41S97v49o50b69o83d40a 6354382216673

No právě. Jasně, řidiče nemůže nikdo vyvinit, jeho chyba zničila několika lidem životy, ale ta trať bez jištění byla časovaná bomba. 8-o

+2/0
11.4.2018 20:42

R23u84d38o89l17f 33P77i75v82r14n76e23c 6371757968729

Tak asi budu omínusován, ale pan Hroch jednoznačně vinen byl. Měl své povinnosti, které nedodržel. V této situaci jsou denně i výpravčí, kteří jezdí tzv. "na hubu", což znamená, že jízda vlaků není zabezpečená technikou, nýbrž jen a pouze telefonickým rozhovorem a zápisem v dopravním deníku. Rozum mi však zůstává stát na trestem. Pan Hroch vinu přiznal, spolupracoval při vyšetřování a svého pochybení hodně litoval. Jenže po odvolání státního zástupce mu byl trest vcelku nepochopitelně zvýšen a co už úplně považuji za zvrácené, že výkon trestu musel nastoupit den před Vánocemi.

+21/0
11.4.2018 20:21

O36n16d75ř88e37j 58S26e21k18e73r23a 1617406886559

Jistěže byl vinen. Ale ne ze 100 %. Viděl bych to tak půl na půl s člověkem, který v 21.století považuje za skvělý nápad nechat proti sobě jezdit po jednokolejce tramvaje proti sobě a spoléhá se na to, že jejich řidiči nikdy neudělají chybu, protože nesmí.

Ten se ale před soud pokud vím nikdy nedostal.

+1/0
12.4.2018 0:09

J83o29s29e53f 37C19h21o44d47o54u18n45s61k64ý 4841226739710

aneb se zase čekalo, až se něco stane, než s tím panstvo začalo něco dělat..

+10/0
11.4.2018 20:06

P21a14t28r62i32k 39E63g67e26r 2818430209261

Nesmyslná tramvajová trať je také v německém pohraničí ve městě Bad Schadnau jde o úzkokolejku pro oba směry. Řidiči osobních aut, ale také strojvedoucí musejí být opatrní, aby nedošlo k nehodě, ale bum bác 7. dubna se nehoda povedla prosím pěkně 84 minut trvá než německá policie nehodu odstraní. V tom vcelku jsme lepší aspoň v Praze kde je často nehod odstraněných do 15 minut a trvá-li odstranění déle než 35 minut je už do 45 minut zavedena náhradní autobusová doprava.

+1/−1
11.4.2018 19:25
Foto

J45i93r58i 92J92a18l32u69v62k24a 3718379444287

Pana Hrocha mi bylo líto. Udělal chybu, která stála životy, ale jeho chyba nebyla o nic větší, než ta, kterou udělali řidiči před ním i po něm. On bohužel neměl štěstí a doplatil na to, že se zabezpečením se klasicky čekalo, až se něco stane a že neměl zrovna v tramvaji cestující, kteří by ho na chybu upozornili.

+18/0
11.4.2018 19:21

P22e64t56r 32K61o48r88b28e84l 9366307960882

Tam byla tak obrovská systémová chyba, že se to jednou stát prostě muselo. Už tehdá jsem dělal na dráze a informace, že jediným zabezpečením této trati bylo dodržování jízdního řádu mi vyrazila dech.

+5/−1
11.4.2018 19:41

I88v68a91n 39H10o36l37a72s 5517137708907

A je snad (či byl donedávna) nějaký zásadní rozdíl mezi tímto případem a některými D3 tratěmi? Jistě, fýra musí vždy meldovat dirigujícímu výpravčímu, že se chystá odjet, ale když nezavolá a vyjede (což se v praxi nejednou stalo) ...

0/0
11.4.2018 21:55

P14e51t11r 58K88o56r34b86e21l 9516137690582

Zásadní rozdíl jste zmínil sám. Jednak povinnost někam volat je určitě víc než jen pohled do jízdního řádu a jednak pokud strojvedoucí nezavolá je v brzké době voláno jemu.

+1/0
12.4.2018 12:52

J81i71ř36í 26H18o31r71á94k 7295423117702

Pardon, mělo být plus.

0/0
11.4.2018 22:28

P83e70t10r 16S55v69o61b84o40d57a 6954872696943

Pořád si myslím, že měl být hnán k odpovědnosti i někdo z dopravního podniku. Ve 21. století nechat tak šílenou odpovědnost na řidičích, to byl šlendrián, nic jiného. ;-€8-o

+15/0
11.4.2018 19:12

P79a95v20e76l 46O65t31i80s28k 2646111567

Nejen Dopravní podnik, ale i Drážní úřad, ten tu trat musí schválit k provozu, a všichni věděli, že je to tam bez jakéhokoliv zabezpečení.

+3/0
11.4.2018 20:30



Najdete na iDNES.cz