Diskuse k článku

Starostka objevila v penzionu bezmocné seniory. Zařízení prověřuje policie

Bezvládné lidi na postelích i ženu s otevřenou ranou na noze našla při návštěvě nového penzionu Wendy senior ve Vratimově na Ostravsku tamní starostka. Případem se už zabývá policie a krajský úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l31a14d77i47s88l92a35v 45G36r24y44c 9684244118862

Našel díru na trhu. Na prasečince peníze jsou.

0/0
15.6.2018 16:52

M48i70c78h29a80l 93K75o57c68u54r92e82k 6453654610647

!!!!!!!!!!!!!!

Sdílíme odpověď majitele zmíněného penzionu a pohled druhé strany. Doporučuji shlédnout . Ne vše je ve skutečnosti tak jak se píše v tisku a jiných "seriózních " médiích.

odkaz : https://www.facebook.com/PROVratimov/?hc_ref=ARSsNfAd8slFBavuxk_jhXlQ3aHM7CbNVigiVP7C7Gayy47xIyA42cSyH5lEDW1PUYI&fref=nf

+1/0
15.6.2018 12:53

D11a67v18i86d 10B58ö13h96m 2197109443158

Otevřený dopis majitele Zastupitelům Vratimova.

Trošku jiný pohled na věc.

https://www.facebook.com/pg/PROVratimov/posts/?ref=page_internal

+1/0
14.6.2018 22:49

Š83t33e41f20a92n 34F11r54i32č46a 7852238543556

Podle slov starostky ti lidé spíše patřili do zdravotnického zařízení. No ale pokud potřebují zdravotnickou pomoc, tak ti lidé patří do nemocnice. Nikoli do domova pro seniory. Je to tedy otázka na příbuzné, proč nenechali stařečka léčit v nemocnici?

0/0
14.6.2018 17:03

L19u92c95i19a88n 78P74a58p42a11z16i23a85n 5894677811195

Nemocnice takové pacienty dnes nejraději co nejrychleji vyhazuje pryč, klidně je po jednom dni pošlou sanitkou zpátky domů.

+1/0
14.6.2018 23:11

B80l58a70n73k44a 23B81a89u21e64r16o42v63a 4801940429537

A nemuzou zazadat o zdravotni peci na LDN?

0/0
14.6.2018 16:25

Š20á10r10k20a 65Č39e34c89h40o14v78á 8478216865505

Mohou, za 2 roky se možná i dočkají, i když na druhém konci republiky.

0/0
3.8.2018 14:29

P37e15t63r 83B80u73r78d23a 3290775249677

"Rodiny nám děkují", tvrdí majitel.

Třeba slovy: "Bába nám nechtěla dát tu chalupu, ale už jí máme, jak u vás skonala. Díky!" Nebo ne?

+1/−3
14.6.2018 16:10

H26e78l29e20n80a 42K50a56v80k18o69v92á 5406493540816

Starost o staré a nemocné rodiče záleží především na vztahu a možnostech jejich dětí. Teprve, když opravdu nemají podmínky pro péči, připouštím péči ze strany státu.Docházeli jsme jako dobrovolníci do LDN, těch "odložených lidí " nám bylo strašně líto.V

+1/0
14.6.2018 15:55

P77e20t72r 53B28u91r35d75a 3400575719737

Když příspěvek za celodenní péči nedosahuje zdaleka výše mzdy, kterou pečující nedostane v práci (do které kvůli péči nedochází), jak pečovat?

Koupíte prací prášky, masti na promazávání, obvazy, pleny, u skoro-chodícího hole, vozík místo holí, křeslo (protože staří se před cizími chtějí ukázat, že ještě chodí - a tak před kontrolou uvaří kafe, dají cukr ... a jak kontrola odejde, tak se zhroutí a dostanou možná i druhý stupeň = potřebují jen pomoc s péčí), vozíte po doktorech, čekáte, kdy a kde si co zlomí, s Alzheimerem přichází starost o to, kam utečou ...

Starý člověk potřebuje alespoň cenově dostupný denní stacionář - jenže to bude buď drahý dům hrůzy, nebo bude opravdu cenově nedostupný. Pak nezbývá, než zvolit (kupodivu levnější, alespoň u nás) domov důchodců.

+1/0
14.6.2018 16:19

R40e85n80é 42T50y71c 9185205218921

Prosím, aby mi všichni ti chytří zde poradili, co mám udělat, když se budu doma starat o stokilového člověka a neuzvednu jej. 24 hodin denně, 365 dní v roce. Prosím reálně, ne sny a představy.

+6/0
14.6.2018 15:44

J96a15n 69N39á68d29v45o70r52n41í29k 7963458185157

Zaplatit si buď službu domu nebo pečovatelský dům.

0/−2
14.6.2018 15:46

R70e48n33é 52T52y79c 9335695768261

Prosil jsem konkrétně - služby neexistují, děvčata co tam pracují vám sdělí, že tohle nedělají a pečovatelský dům je na léta zaplněný... prosím REÁLNÉ řešení !!

+5/0
14.6.2018 15:48

J94a37n 37N51á68d41v43o70r84n23í66k 7833878335167

Kdybych to zrovna letos neřešil s dědou. Vybírali jsme ze 3 firem co dělají péči za hodinovou sazbu doma a ze 3 pečovatelských domů z nich jeden ho nakonec vzal ihned. Navíc v nouzi nám nabízeli následnou péči v LDN (na předpis lékaře).

0/0
14.6.2018 15:52

R40e69n14é 40T54y43c 9505725378791

Předpokládám, že si děda o hůlčičce zajde na pivko... tedy v podstatě se o sebe postará.. jinak vám vaše možnosti závidím, já prostě takové nemám a všichni utíkají...

0/−1
14.6.2018 15:54

J32a83n 66N67á23d73v44o91r23n72í90k 7183288835987

Ne, jen leží. Chodit nemůže.

0/0
14.6.2018 16:02

P84e35t59r 94B47u86r59d10a 3460225199287

Sice chudák děda, ale tím pádem nepotřebujete 24/7 hlídání, aby Vám neutekl, nikde nespadl pod schody, do příkopu ...

A jsou místa, kde jen jízdné takovéto služby vede k mdlobám.

0/0
14.6.2018 16:21

J39a32n 82N54á64d98v70o45r57n75í13k 7713488325907

Potřebuje pomoc stále. Někdo u něj musí pořad být.

0/0
14.6.2018 16:23

M74a59r24t32i51n30a 40M68a17t89ě76j88k92o71v82á 5305542136556

Je to strašně těžký. V podstatě to znamená tak nebo onak se vzdát jednoho příjmu. V Brně byl mobilní hospic Tabita, který nám nesmírně pomohl, jednak občas přišla ošetřovatelka a převzala to za člena rodiny a navíc nás naučily, jak s nemocným manipulovat, jak pečovat. Ale nevím, jestli ještě fungují, už je to pár let zpátky.

0/0
14.6.2018 16:37

J15a69n 40N27á36d18v56o47r51n18í32k 7873558255947

Dáváme jeho důchod plus příspěvek od státu (celkem nějakých 26 tisíc měsíčně) a stačí to. Nás to navíc nestojí nic, jen vlastně "jeho" příjmy.

0/0
14.6.2018 16:41

M84a49r32t89i67n97a 97M62a74t64ě86j20k77o73v73á 5555572686926

A je v ústavu nebo s Vámi doma? Teda jen jestli se můžu zeptat

0/0
14.6.2018 17:05

R26e30n43é 42T86y24c 9935815888591

Paní Matějková, vy prostě nedáte pokoj :-) Podle mých zkušeností jsou hospice přetížené a berou jen onkologicky nemocné. Dříve občas pomohlo nějaké lůžkové pracoviště, ale ty jsou také přetížené a neberou. Mám legrační zkušenosti s "odbornicemi" ze sociální oblasti... raději bez komentáře... někdo mi spočítal, že taková služba (bez zdravotního ošetření!!!!) by stála měsíčně 80 000 korun, já teda nevím jaké platy máte v Brně, ale důchodci mají obvykle tak 12 000 důchod, 13 000 dávku... když si představím, že také musí jíst, někde bydlet... prostě mi to nějak nevychází a to je tohle všechno jen teorie... ani bych to nechtěl vidět v reálu....

0/0
14.6.2018 16:51

M84a12r31t73i96n86a 42M97a64t44ě56j16k16o65v62á 5495962786736

Už to chápu, proč to u nás šlo a u vás to nejde. Onkologický pacient.

0/0
14.6.2018 17:06

B76l62a73n29k62a 97V74á50g17n44e74r73o25v19á 6136888623

Můj otec (81+) během 3. týdnů přestal být schopný sám o sebe postarat, snažili jsme se o něj starat, ale odmítal léky, jídlo, nebyl schopný si dojít na toaletu, na doporučení lékařky se dostal do léčebny, kde se o něj 24 hodin perfektně starají po všech stránkách, bohužel vzhledem k zdravotnímu stavu domov důchodců, který bychom mu rádi platili, nepřipadá do úvahy.

+1/0
14.6.2018 23:01

B65l45a79n86k41a 56V91á33g45n19e24r77o78v47á 6266248173

sám to nezvládnete:-(

+1/0
14.6.2018 23:03

M21i96r21o82s67l74a32v 45V35l63a88s70á40k 4968130753102

Pokud jsou obyvatelé svéprávní a jsou tam jako nájemníci, tak s tím zákon až tak moc nenadělá. Nájemník skutečně nemusí být křepký. Ostatně takto zchátralých osamělých lidí najdete i dost i v panelácích na sídlišti ve svém bytě. Pokud se jim zavázali k nějakým sociálním neřku-li zdravotním službám, tak to už je jiná písnička.

+3/0
14.6.2018 15:41

R83e61n98é 86T45y15c 9805955278881

Pane Vlasák, mohl byste mi vysvětlit, proč nesouhlasíte s mým příspěvkem ?

0/0
14.6.2018 15:46

J59a71k37u96b 58P58e18t97r16i77c78e96k 4708564505151

To je hyenismus. Aneb jak odporně se lidé chovají k sobě samým.

0/−1
14.6.2018 15:37

A92n12t61o14n22í20n 11N78e62b64u25ž30e74l90s39k86ý 7505859726720

Je neštěstí být starý a mít"ambiciozni" děti..

Na tohle dřív nebyla doba .

+3/−3
14.6.2018 14:59

M96a65r40c22e32l 97P96a97v30l86í89k 7521454398219

čoby nebola - dávali ste deti do jaslí, do škôlky, do družiny, boli z domu preč od piatej ráno do pôiatej večer!

takže STAROBINEC je ich odplata!

rodičia detí 1947-2018 nemajú žiaden nárok na starostliosť od svojich detí!

+4/−5
14.6.2018 15:06

J22a75r48m70i57l43a 92P43í86c32h24o47v91á 5552837834773

A vydělávat na živobytí měl asi tak kdo? Každej není cikán, aby ho živily sociální dávky od státu

0/0
15.6.2018 4:47

J12a48n 32N46á78d45v75o81r59n37í40k 7153678665317

Ambiciózní jakože chtějí mít co jíst a taky vlastní děti?

+1/0
14.6.2018 15:53

M84a16r93t41i62n35a 67M98a66t29ě70j11k86o44v86á 5495272746596

Tak to záleží, jestli mluvíte o těžce nemocném člověku, který jen leží, nebo někom, kdo by neměl být nechán bez dozoru, ale jinak se o sebe celkem postará (třeba naší babičce se často zamotá hlava, jednou takhle upadla a zlomila si žebro, ale jinak chodí na procházky, vaří si a je samostatná)

0/0
14.6.2018 16:39

R75i68c14h34a69r44d 47T40o51m30e45č67e14k 7276235936531

Hlavním kritériem vyspělosti státu je úroveň péče o staré, nemocné a bezbranné, export Škodovek opravdu není to nejdůležitější.

+7/−1
14.6.2018 14:39

M57a95r55c96e43l 49P64a27v18l44í87k 7461724878229

primárne sa majú starať rodičia o deti a deti o rodičov!

štát nemá čo do toho vzťahu vstupovať!

+3/−5
14.6.2018 15:07

L40i18b90o62r 79J80i33ř95í 25B93e25n78e31š 1602654822736

Kde jste prisel na to, ze stat se o stare lidi nestara, Tomečku?

+1/−1
14.6.2018 15:13

R50i42c90h31a28r62d 41T29o48m17e61č10e58k 7926785416321

Úroveň státu je dána úrovní každého občana, rodiny, státu.

+1/0
14.6.2018 16:34

A37l95e36š 59J23a71n34á10č40e12k 3273704426663

Jenže ten export Škodovek na to vydělává!!!

0/−1
14.6.2018 16:10

R51i60c24h95a39r96d 90T21o54m58e43č40e73k 7716945656111

Na tohle? Potěš pánbů.....

0/0
14.6.2018 16:33

M46i98c32h69a55l 23T37u69r66e30c86e59k 6243579166501

Jo, Holandanum.

+1/0
15.6.2018 0:28

R20e48n43é 96T48y44c 9415265508761

Jednoznačně chyba státu !! Od většiny lidí vybírá stát celý život peníze, ale kam ty peníze zmizí??? Neházejme to na rodinu, ne každý rodinu má, ne každý se dokáže postarat. Neházejme to na podnikavce, ti se chovají jak je umožněno (často zaplať pánbůh alespoň za to). NIKDY !! jsem neslyšel, že by se starala vláda, poslanci... jo, kdejaký nesmysl a kam ulít peníze nebo si vystavět pomník, to ano.

+9/−1
14.6.2018 14:33

M26a81r97t62i14n74a 11M80a33t43ě43j80k14o11v68á 5695402696336

Já si teda naopak myslím, že by se měla starat především rodina, stát by měl fungovat až ve chvíli, kdy rodina selže. Jinak ten sociální systém neutáhneme.

+4/−2
14.6.2018 14:38

R94e44n84é 34T33y60c 9565325138971

Ano, stát by měl podporovat péči v rodině, ale nedělá to (nebo spíše jen tak legračně). Jinak se obávám, že se mýlíte a nemáte představu co třeba dlouhodobá péče znamená a jak je vysilující.

+7/0
14.6.2018 14:42

M11a66r16t29i77n96a 54M71a14t26ě22j57k42o34v71á 5165392436426

Mám zkušenost s mobilním hospicem. Bohužel. Tedy práce pečovatelek i lékařek úžasná, velmi obětavé ženy. Bohužel to u nás stále není státem ani lidmi preferovaná možnost, stále ještě lidi dají radši člena rodiny do ústavu. A samozřejmě je mnoho věcí, které je třeba v odlehčovacích pracech zlepšit. Ale hlavní je to, jak se k celému systému stavíme my, občané. Mně přijde naprosto přirozené nastěhovat si babičku nebo dědečka k sobě domů, aby mohli být s rodinou. Pokud chtějí.

+3/−1
14.6.2018 14:49

R38e78n14é 70T91y55c 9425405568731

Paní asi se vznášíte někde v oblacích. Skutečnost je taková, že prostě nic neexistuje a nefunguje, bohužel ani to co třeba fungovalo (alespoň částečně) dříve - např. vámi zmiňované služby (hospice...) - prostě NIC NENÍ !! jen sliby, spousta nesmyslných adres... možná seženete logopeda (to vám doporučí sociálka)... ale vy potřebuje ošetřit (zdvihnout ) 100 kilového člověka.. 24 hodin denně, 365 dní v roce...nemůžete říct, že jste nemocná, že vám nejelo auto nebo jinou "trapnost"...

0/0
14.6.2018 14:58

M11a56r51t96i81n32a 75M36a61t35ě13j23k96o35v53á 5205462116606

To mě mrzí, jestli se cítíte takhle odstřižený. Já měla to štěstí, že jsem narazila na sociální pracovnice, které věděly, na co všechno máme nárok a byly schopné to zařídit za nás.

0/0
14.6.2018 16:03

R62e26n31é 22T88y74c 9295965958241

sociální " pracovnice " opravdu ale opravdu nepotřebuji, těchhle lidí stát platí celé armády, už znám všechny ty jejich doporučení a rady... Paní opravdu nevíte o čem píšete...

0/0
14.6.2018 16:12

M73a45r65t96i96n12a 68M70a60t59ě11j94k79o76v17á 5385242806776

Píšu svoji osobní zkušenost, nic víc, nic míň

0/0
14.6.2018 16:33

Č26e81s18t40m78í93r 57K79u44b62á31č62e34k 3793227863897

Ano, s tím nelze než souhlasit. Místo rekonstrukce bytu na klíč, který bych za 600k půjčku mohl mít, jsem se kvůli babičce od mé partnerky dokopal jít do toho sám a udělat vše sám kvůli snížení nákladů, a díky tomu teď má svůj mobilheim u nás na zahradě 3 schody od země, ne být o stejné výměře ve 3tím patře, což už zdraví nepovolilo - je nutný dohled, v domě nebyl výtah.

Bydlení měla podmíněno jen tím, že si zaplatí poplatky. Celé to jede na elektřinu a spotřeba se zvedla o necelých 23k / rok. Takže ji i z důchodu zbývá víc, než na bytě.

A tak by to mělo být všude. Přece jen, udělala pro své děti i vnoučata dost. Není důvod ji zavírat někam mezi samý důchodce na dožití. Chce být aktivní, může být a má možnost být i s pravnuky

+1/0
14.6.2018 15:04

M47a25r10e33k 84J49a85n50e58č66k46a 1537146603601

Jsme bohužel v dnešní době vymírající druh, který to bere jako svou povinnost se o své rodiče postarat stejně, jako se do plnoletosti starali oni o nás. Dnes mezi lidmi převládá pouze sobeckost a naprostá lhostejnost, protože si neuvědomují, že jednou také budou staří a budou potřebovat pomoc rodiny, která se pak s největší pravděpodobností zachová podle jejich vzorce chování i k nim, tedy jako k něčemu co doma překáží a je potřeba to vyhodit.

+1/0
14.6.2018 22:49



Najdete na iDNES.cz