Poslední vůz staršího typu, Karosa s evidenčním číslem 4285, se na svou poslední cestu vydal v sobotu 6. listopadu na lince číslo 48.
Kvůli koronaviru nebylo možné pořádat slavnostní akci. Autobus byl však už od pátku označený cedulí, na které se loučil s ostravským provozem. Vůz bude převeden do depozitáře historických vozidel.
Denně vyjíždí na trasu okolo dvou set autobusů, v pracovní dny až 252.
V tuto chvíli jsou všechny bezbariérové. Stejně tak má Ostrava od roku 2018 bezbariérový i trolejbusový vozový park. V pracovní dny vypravuje až 56 trolejbusů.
„Chceme být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi a moderní vozový park je jedním z našich dlouhodobých cílů. Jsem rád, že jsme v tomto směru dosáhli dalšího milníku a můžeme cestujícím nabízet stále větší komfort,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys.
Stoprocentní bezbariérovosti docílil podnik poté, co stará vozidla nahradilo 29 nových autobusů Solaris poháněných stlačeným zemním plynem (CNG). Kromě toho, že jsou nízkopodlažní, mohou cestující využít i jejich vybavení klimatizací, USB konektory či wi-fi.
„Naše autobusy a trolejbusy jsou tedy již stoprocentně nízkopodlažní. Čeká nás ještě přejímka dalších osmi osmnáctimetrových a 24 dvanáctimetrových solarisů a v následujících dvou letech i několika desítek elektrobusů. Na jaře 2021 by tak DPO mohl být prvním dopravním podnikem v zemi, který z běžného provozu úplně vyřadí autobusy poháněné naftou,“ dodal Morys.