„Do konce prázdnin si vybereme z nabídek a v září bychom chtěli podepsat smlouvu na dodávku dvou vozů,“ potvrdil generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys. „Ale protože soutěž neskončila, nemohu sdělit podrobnosti,“ dodal.
Už na jaře naznačil ostravský primátor Tomáš Macura, že se přihlásili dva zájemci o dodávky dvoupatrových vozů – obdoby známých londýnských doubledeckerů.
„Dopravní podnik zatím doubledeckery soutěžil dvakrát a ani jednou neuspěl, nikdo se nepřihlásil. Při třetím výběrovém řízení mu ale přišly dvě nabídky s účastí zahraničních firem, které se v tuto chvíli zkoumají, jestli vyhovují zadání,“ uvedl tehdy Macura.
„Mám naději, že nabídky vyhoví,“ dodal s tím, že autobus bude vznikat na míru pro Ostravu, takže by ve městě začal jezdit nejdříve příští rok.
Město mimo jiné trvalo na tom, že doubledeckery musí být s nízkoemisním pohonem, protože do roku 2020 chce mít všechny vypravované autobusy bez dieselového pohonu. Několik desítek naftových si nechá jen jako záložní pro stav nouze.
Doubledeckery budou jezdit na nové lince číslo 88
Právě požadavek alternativního pohonu znamenal pro výrobní firmy v minulosti problém. Podle informací MF DNES si teď však může Dopravní podnik Ostrava vybrat mezi dvoupatrovým autobusem na plyn či s hybridním pohonem.
„Chceme, aby naše doubledeckery převážely obyvatele i návštěvníky Ostravy mezi industriálními památkami v Dolních Vítkovicích a Zoologickou zahradou a botanickým parkem ve Slezské Ostravě. Věřím, že se i samy o sobě stanou vyhledávanou atrakcí,“ poznamenal ředitel Morys.
Patrové autobusy by podle něj měly začít jezdit Ostravou příští rok v červnu, a to na nové lince číslo 88. Protože mají být kryté, budou jezdit celý rok.
„Zatím plánujeme provoz linky číslo 88 o víkendech a svátcích, a to nejen českých, ale i polských, protože odtud přijíždí stále více turistů,“ doplnila mluvčí dopravního podniku Karolína Rycková. „V pracovní dny by se ale patrové autobusy mohly objevit i na jiných linkách,“ dodala.