Jedná se o pilotní projekt. „Nejde o klasické travnaté pásy. Bude se tam dávat rozchodník, který je odolnější, není třeba jej zalévat, má rovněž retenční funkci - zachycuje vodu. Součástí projektu je zároveň protihlukové podloží pod kolejemi,“ uvedl primátor Ostravy Tomáš Macura.
Pro první fázi se vybral stopadesátimetrový úsek na Frýdlantských mostech. Ačkoliv v okolí není mnoho bytové zástavby, jejíž obyvatele by hluk tramvají mohl rušit, byly mosty jako první zvoleny kvůli tomu, že jde o část ostravských tramvajových tratí s největším sklonem. Podle průzkumů jsou tramvaje zdolávající kopec nejhlučnější.
Možná pomůže ministerstvo
Město zakázku vysoutěžilo za pět milionů korun. „Zároveň jednáme s ministerstvem životního prostředí. Pokud se tento pilotní projekt osvědčí, je možné ze strany ministerstva vypsání grantu, který by nám pomohl s financováním odhlučnění dalších úseků tímto způsobem,“ doplnil Macura.
Momentálně jsou mezi tramvajovými kolejemi panely nebo asfalt, od kterých se zvuk odráží. Problémem je také jejich prašnost. Plánovaný protihlukový pás hluk pohltí a prašnost sníží.
Speciální pásy se poprvé objeví na tzv. Frýdlantských mostech v centru Ostravy.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz