Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neovladatelný vlak s uhlím ujel v Paskově sedm kilometrů, pak vykolejil

  12:09aktualizováno  13:04
Jednadvacet vagonů naložených uhlím ve čtvrtek odpoledne vykolejilo u dolu Paskov na Frýdecko-Místecku. Vagony s lokomotivou ujely z vlečkové stanice Důl Staříč a postupně nabraly až devadesátikilometrovou rychlost. Mimo kolejnice se dostaly po sedmi kilometrech, většina se převrátila na bok.

U Dolu Paskov vykolejilo jednadvacet vagonů s uhlím. Některé z nich se převrátily na bok. | foto: Drážní inspekce

Celkem dvaadvacet vagonů naložených uhlím ujelo krátce před čtvrteční půl pátou odpoledne. Před kolizí neovladatelný vlak ujel asi 6,5 až 7 kilometrů.

„Vozy jely směrem do vlečkové stanice Důl Paskov, kde na výhybce jednadvacet z nich vykolejilo. Při jízdě nabrala souprava rychlost až 91 kilometrů v hodině,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Fotogalerie

Vagony byly tou dobou připojené k sobě i s lokomotivou, uvnitř které dokonce seděl strojvedoucí. Vlak se však rozjel na opačnou stranu, než bylo původně v plánu, takže lokomotiva zůstala na chvostu soupravy.

„Strojvedoucí neměl žádnou možnost vlak nějakým způsobem zpomalit či ubrzdit,“ objasnil Drápal.

Vykolejené vagony poškodily trať, vysoká škoda vznikla i na samotných havarovaných vozech. „Celková výše škody byla předběžně odhadnuta na 20 milionů korun. Na osobní dopravu mimořádná událost nemá vliv,“ doplnil mluvčí Drážní inspekce.

Provozovatelem vlečky a majitelem havarovaných vagonů je společnost AWT, která se zabývá dopravou po železnici.

„Při události se nikdo nezranil, příčinu a rozsah škod nyní vyšetřuje Drážní inspekce spolu s Policií ČR, provoz překladiště a dolu není nijak omezen. Nyní již vozy pod dohledem drážního úřadu odstraňují. Předpokládáme, že práce potrvají několik dní,“ sdělil bez dalších podrobností mluvčí AWT Lukáš Kresač.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sesutou část opěrné zdi zadržela svodidla, která jsou v těch místech značně...
U zánovní silnice spadla část opěrné zdi, kameny zastavila svodidla

Jen málo chybělo k zasypání části frekventované silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou velkými kameny. Podél vozovky otevřené v říjnu 2015 se na úrovni obce...  celý článek

Vizualizace ukazují, jak by mělo vypadat centrum Opavy bez obchodního centra...
Místo Slezanky byty, za nimi park a nová tržnice. Opava už má návrh

Náměstíčko s tržnicí, šestnáct bytových domů, park, podzemní parkování. Po sedmi měsících kampaně Vize za Slezanku se lidé v úterý poprvé seznámili s finálním...  celý článek

Tramvaje v centru Ostravy.
V Ostravě už vědí, kudy má vést tramvajová trať. Protesty pokračují

Obyvatelé ulice B. Nikodema v Ostravě-Porubě, kteří se báli, že je o klid připraví tramvaje, si oddechnou. Město už nechce budovat novou trať v místě, kde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.