Herci se představí v méně obvyklých polohách a půjdou až do „maniakálních poloh“. Alespoň to slibují producenti ze společnosti Bionaut. Celovečerní debut knižního designéra a spisovatele Emila Křižky pomohli vytvořit pracovníci Moravskoslezské filmové kanceláře.
Příběh, který má připomínat tvorbu Davida Lynche, pracuje s motivem dysfunkční rodiny. Napětí vzniká zejména tím, že na první pohled není zřejmé, kdo je oběť a kdo násilník.
„Manželský pár vychovává dcerku v napjaté atmosféře a ve sterilním prostředí luxusní vily. Vedle toho dospělý Viktor žije se svou matkou v polorozpadlém domě na samotě,“ říká Jakub Košťál ze společnosti Bionaut.
„Jejich soužití se dá stěží označit jako harmonické. Obě rodiny propojí náhlé dramatické okolnosti, které je dostanou na pomyslnou hranu zlomu. Vyznavači žánru mají příležitost zhlédnout v české kinematografii ojedinělý snímek na pomezí hororu a thrilleru,“ doplnil Košťál.
V dalších rolích vystupují Petr Panzenberger a Alena Sasínová-Polarczyk. Tuto uznávanou představitelku charakterově hutných postav obsadil Křižka se Štěpánem Kozubem už do svého úspěšného krátkého filmu s podivným názvem Ruchoth Raoth.
Filmaři kromě Ostravy natáčeli zejména v Rožnově pod Radhoštěm, se kterým je Emil Křižka celoživotně spjat. Tento původním vzděláním kamenosochař a ctitel Stephena Kinga využil ve filmu i své řemeslné dovednosti. Ručně vyrobil artefakty sloužící jako součást filmových dekorací.
„Hrana zlomu v sobě kloubí různé prvky nezávislého žánru. Vedle překvapivé vyprávěcí struktury a temného vizuálního konceptu je to i silná zvuková a hudební složka,“ dodává Jakub Košťál.
Autorem hudby je oceňovaný experimentální skladatel Jakub Rataj, za zvukovým designem stojí Lukáš Moudrý a Martin Ožvold, který je oceňovaný za audio série Anatomie strachu a Matematika zločinu. Za kamerou stál Ryszard Perzynski.