Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frenštátská vlaková zastávka neexistuje, přesto je léta v jízdním řádu

  14:55aktualizováno  14:55
Podle platného jízdního řádu Českých drah má Frenštát pod Radhoštěm už deset let dvě vlakové stanice. Vlakové nádraží a zastávku Frenštát město. Na té ale ještě nikdy vlak nezastavil, nikdo na ní nevystoupil ani nenastoupil. Existuje totiž pouze na papíře.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Je v jízdním řádu, protože se s ní do budoucna počítá. Je u ní ale poznámka, že ještě není v provozu," brání jízdní řád mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. S nápadem postavit zastávku blíž k centru města přišli frenštátští zastupitelé už v roce 2000. "To bylo v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí a elektrifikací železniční trati Ostrava - Valašské Meziříčí," přiblížil Mička.

Současní radní chtějí myšlenku po letech příprav konečně dotáhnout do konce. Zastávku nechají postavit a první vlak by na ní měl zastavit v roce 2013. Loni vydal Městský úřad ve Frenštátě pod Radhoštěm územní rozhodnutí, které se stavbou zastávky počítá. Platnost má dva roky.

V jízdním řádu už několik let najdete zastávku Frenštát pod Radhoštěm město,

V jízdním řádu už několik let najdete zastávku Frenštát pod Radhoštěm město, ale časy příjezdů a odjezdů vlaků nikoliv.

Podle místostarosty Frenštátu Pavla Mičky do té doby práce na zastávce začnou. "Na říjnovém jednání se zástupci Správy železničních dopravních cest (SŽDC) jsme se shodli, že zastávku chceme. Na přelomu let 2012 a 2013 by se měla začít stavět," uvedl Mička s tím, že město zaplatí stavbu chodníků, osvětlení nebo parkoviště. O zbytek se postará SŽDC.

"Zastávku máme zařazenou do plánů na příští rok. Nyní připravujeme zadání úpravy už existující dokumentace, na kterou bylo vydáno územní rozhodnutí," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Zastávku může využít až tisícovka lidí denně

Původní rozpočet z přelomu století byl třináct milionů korun. "Tahle suma je už asi jen orientační, protože spousta věcí se od té doby změnila. Například se počítalo se stavbou budovy se záchody a pokladnami. To už ale zřejmě nebude potřeba, protože jízdenka se dá koupit přes internet nebo přímo ve vlaku," přiblížil Mička.

České dráhy vybudování vlakové zastávky vítají. I proto, že blízko budoucího nástupiště jsou tři sídliště a dvě školy. "V pracovních dnech by ji využila až tisícovka lidí denně," řekla mluvčí ČD Šubová.

Současné vlakové nádraží ve Frenštátě stojí na okraji města a lidé chodí na vlak i dvacet minut. "Kdysi se to tak stavělo. Lidé si tenkrát na vlak zřejmě rádi došli. Nespěchali tolik. V 19. století byla zastávka úplně mimo město," řekl frenštátský místostarosta.

Vlakové nádraží leží na okraji Frenštátu pod Radhoštěm, nová zastávka by měla výhodnější polohu.

Vlakové nádraží leží na okraji Frenštátu pod Radhoštěm, nová zastávka by měla výhodnější polohu.

 





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Žena se za padesát tisíc korun provdala za cizince, hrozí jí rok vězení

Padesát tisíc na ruku za sňatek a příslib dalších peněz. To podle policistů přimělo čtyřiatřicetiletou ženu z Ostravska, aby se provdala za o deset let...  celý článek

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě.
Soudce zrušil Dědicovi zákaz vycestování. České vězení je přítulnější, řekl

Martin Dědic, kterému hrozí v projednávané kauze ovlivňování veřejných zakázek a přijímání úplatků maximálně dvanáctiletý trest, může nakonec strávit ve vězení...  celý článek

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě (14. února 2017).
Kauza Dědic se Ostravě může prodražit. Hrozí, že bude muset vrátit dotace

Hrozbě, že bude muset Evropské unii vrátit stamiliony, čelí Ostrava. Jde o dotace, které získal její dopravní podnik na rekonstrukci 23 tramvají T3 a nákup...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.