Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V havarijním stavu je i druhý most dálničního přivaděče v Ostravě

  11:46aktualizováno  11:46
Podle posudku dopravní fakulty Univerzity Pardubice je v havarijním stavu i druhý z přivaděčů na dálnici D1 v Ostravě Přívoze. O havarijním stavu prvního z mostů informovalo Ředitelství silnic a dálnic před týdnem. ŘSD a zhotovitel mostů firma Eurovia se přou o to, kdo opravy zaplatí.

Na jeden most dálničního přivaděče vjely čtyři nákladní tatrovky, každá přitom vážila něco přes dvacet tun. Odborníci pak měřili průhyby konstrukce. (28. listopadu 2014) | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla je na vině několik vzájemně souvisejících poruch na mostech. „Bez odstranění nejzávažnějších z těchto poruch se neúměrně zvyšuje riziko nutnosti úplného vyloučení provozu na mostě, případně kolapsu mostní konstrukce,“ uvedl Rýdl s odvoláním na posudek univerzity.

Fotogalerie

Na důvodech, proč jsou šest let staré mosty v nevyhovujícím technickém stavu, se ŘSD nemůže shodnout se zhotovitelem stavby, firmou Eurovia. 

Podle ní se ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu, tzv. studeného odvalu. Začátkem ledna proto Eurovia odmítla provést nutné opravy za vlastní peníze. Ty ale chce ŘSD po firmě vymáhat zpětné poté, co mosty samo opraví (více čtěte zde).

Hodnotu prací na odstranění nejpalčivějších závad odhadlo už dříve ŘSD na 20 milionů korun. Tato částka ale podle Rýdla neznamená konečnou sumu, kterou si vyžádá uvedení mostů do bezvadného stavu, ale pouze náklady na odstranění havarijního stavu. 

Fyzické práce by mohly začít v dubnu a koncem května by mohly být hotové, dodal mluvčí s tím, že během oprav budou mosty pro dopravu uzavřené.

Na mostech se v polovině roku 2014 objevily trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze. Od konce loňského roku, kdy ŘSD zkoumalo na mostech přípustnou zátěž, smějí na ně vjíždět osobní vozidla pouze třicetikilometrovou rychlostí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ostravská část Hrušov se z následků povodní před dvaceti lety nevzpamatovala....
Území nikoho ožije. Dvacet let po ničivé povodni má Hrušovu pomoci investor

Povodně v roce 1997 zničily část Hrušova natolik, že ji opustili všichni lidé. Ostrava zpustlé pozemky vykoupila a teď hledá investora, který jim vdechne nový...  celý článek

Ostravská demonstrace finančníka Pavla Krúpy (v popředí) proti Zdeňku Bakalovi...
Ostravský protest proti Bakalovi se moc nepovedl, přišlo asi dvacet lidí

Sázka na rozhněvané nájemníky bytů OKD slovenskému finančníkovi nevyšla. Pavol Krúpa, majitel investiční společnosti Arca Capital, svolal na středeční...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Dívka se snažila přetnout rvačku vlčáků, psi ji pokousali

Devatenáctiletou dívku pokousali dva vlčáci, když je venčila. Psi nejprve soupeřili mezi sebou, do slečny se pustili, když se je snažila odtrhnout. Pomoci jí...  celý článek

Zeleninové hranolky
Zeleninové hranolky

Hranolky nemusí být zabijákem diety.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.