Boj o havířovské nádraží architekti zatím vyhrávají. Stavbu nového dopravního terminálu, jejíž součástí je bourání nádražní budovy, město a Dráhy odložily.

Boj o havířovské nádraží architekti zatím vyhrávají. Stavbu nového dopravního terminálu, jejíž součástí je bourání nádražní budovy, město a Dráhy odložily. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Havířov ustoupil od obnovy nádraží s bouráním. Architekty potěšil

  • 3
Bourat, či nebourat? U havířovského nádraží zvítězila možnost B. Aspoň prozatím. Radní se rozhodli ukončit smlouvu o poskytnutí dotací na proměnu prostranství u nádražní budovy. A protože je rekonstrukce součástí jedné stavby nového dopravního terminálu, znamená to, že obnova nádraží zahrnující bourání se odkládá.

„Své rozhodnutí vedení města konzultovalo se zástupci partnera projektu -  Českých drah,“ zmínila mluvčí Havířova Eva Wojnarová. Obnovu havířovského nádraží plánovaly dráhy několik let.

S projektem zahrnujícím bourání nádražní haly ale narazily u architektů a jejich příznivců. Ti se pustili do boje o zachování dle nich cenné budovy, která vznikla v 60. letech podle návrhu Josefa Hrejsemnou a je dokladem bruselského stylu.

Prohlédněte si nádraží

„Naší prvotní reakcí na rozhodnutí radních je samozřejmě nadšení. Potěšilo nás, že město od projektu ustoupilo,“ řekla Lucie Chytilová, předsedkyně sdružení Důl architektury, které usiluje o zachování nádraží.

Havířov se podle ní rozhodl od smlouvy ustoupit proto, že pro město a dráhy už nebylo zvládnutelné stihnout stavbu terminálu do konce příštího roku, což byla podmínka pro čerpání dotací.

Jak uvedla Eva Wojnarová, do doby, než se vyjasní, zda bude možné čerpat na stavbu dotace v novém programovém období, se chce město soustředit na opravu podjezdu silnice U Nádraží. Architekti chtějí s městem a drahami jednat o přepracování projektu obnovy nádraží.