Dělníci nyní připravují místo pro návoz násypového materiálu, ostrý start stavby je v plánu na začátku května. „Práce na obchvatu Karviné zahájíme, až nám bude předáno staveniště, což očekáváme v nejbližších týdnech,“ uvedla mluvčí společnosti Skanska Petra Havrlantová.
Stavbaři začnou skrývkou ornice v celém úseku a sanací. „Pak nás čeká zakládání ocelobetonového mostu přes řeku Olši, přeložka vodního příkopu, přeložky plynu a vedení vysokého napětí,“ informovala Havrlantová.
První auta by se po obchvatu mohla projet už na konci roku 2022. „Kompletně dokončena by stavba měla být v polovině roku 2023,“ dodala mluvčí Skansky.
Silnice by měla výrazně ulevit dopravě v centru města. Podle propočtů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by obchvat mělo denně využít zhruba 9 tisíc vozidel.
Zmizí kamiony z centra města
„To povede k odlehčení silniční sítě především na průtahu městem, a to se všemi pozitivními důsledky na rychlost, plynulost a především bezpečnost silniční dopravy,“ sdělila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Zástupci města připomínají, že centrem Karviné už nebudou muset projíždět kamiony směřující do Polska, na Slovensko nebo v opačném směru. „Ve městě se určitě zlepší ovzduší a na třídě 17. listopadu dojde ke zklidnění ruchu,“ zmínil náměstek primátora Karviné Lukáš Raszyk.
Obchvat povede nad jezerem u takzvaných Lodiček, podél zámeckého parku a za darkovským mostem. ŘSD na začátku roku zveřejnilo podrobnou videovizualizaci trasy. Přestože je už dlouhodobě známo, kudy budou auta jezdit, začaly se po zveřejnění videa ozývat kritické hlasy, a to zejména na sociálních sítích.
Objevily se i koláže, které zobrazily novomanžele fotící se u jednoho ze symbolů města – mostu Sokolských hrdinů v Darkově – ve chvíli, kdy za ním projíždějí automobily.
Náměstek Lukáš Raszyk pak v reakci na ně připomněl, že o trase se rozhodovalo už před třiceti lety a změna by znamenala návrat na začátek procesu. „Se všemi riziky z toho vyplývajícími s tím, že realizace by se odložila na neurčito,“ vysvětlil před časem.