Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karviná se dostala nejblíže stavbě obchvatu, čeká na něj od roku 1977

  8:27aktualizováno  8:27
Po více než třiceti letech stěžování si na dopravní situaci by se Karvinští mohli konečně dočkat. Stavba obchvatu, o kterém se ve městě hovoří už od roku 1977, kdy se poprvé objevil v územních plánech, je nyní patrně nejblíže ke svému uskutečnění.
Stavba obchvatu. Ilustrační foto

Stavba obchvatu. Ilustrační foto | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Jaká je představa? Rok 2016 - vydání stavebního povolení, rok 2018 - zahájení stavby a v roce 2020 se po obchvatu projedou první automobily. Taková je časová osa projektu, který před nedávnem představilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Karvinští z dřívějších zkušeností vědí, že radovat se předčasně není na místě. Mají totiž za sebou desítky let diskusí, výsledku se ale nedočkali. Prohlášení zadavatele nicméně nyní přeci jen nabádá k mírnému optimismu. „Plán je schválený. Nyní se stavba připravuje,“ potvrdila mluvčí ředitelství Nina Ledvinová z ŘSD.

Karvinští radní na nutnosti obchvatu postavili několik posledních volebních kampaní. Stal se jednou z prosazovaných priorit. O účelnosti vytlačení automobilů z centra města tak nepochybují.

Hlavními tahy projede denně dvacet tisíc automobilů

„Obchvat rozhodně potřebujeme, uleví od náporu tranzitní dopravy centrem města a přitom nezatíží jiné lokality ve městě,“ uvedl karvinský primátor Tomáš Hanzel (ČSSD) s tím, že hlavními tahy města v současnosti projede až dvacet tisíc aut denně.

Ředitelství silnic a dálnic ve své dokumentaci slibuje plynulejší dopravu, zvýšení bezpečnosti, ale i úsporu pohonných hmot a času. Dnešní průtah městem je totiž protkán několika světelnými křižovatkami. Navíc je o kilometr delší než plánovaná trasa obchvatu.

„Trasa byla volena s ohledem na co nejnižší zásahy do okolního prostředí,“ podotkl vedoucí oddělení komunikace ŘSD Jan Rýdl.

Obchvat ideálně napojí i průmyslovou zónu

Karvinský obchvat by měl dopravu odklonit z Nádražní ulice od železnice už před vjezdem do centra města, povede nad jezerem u Lodiček, podél zámeckého parku a za darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína.

„Ideálně umožní napojení průmyslové zóny Nové Pole na silnice směrem na Polsko i Slovensko a do budoucna pomůže taky průmyslové zóně Barbora,“ nastínil Hanzel další plusy plánované silnice.

Město se v současnosti také snaží ŘSD pomáhat s výkupy pozemků pro stát. „Práci jim navíc ulehčíme i tím, že některé pozemky převezmeme my sami. V současnosti dojednáváme podmínky,“ dodal první muž Karviné.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Krajská jednička hnutí STAN pro říjnové volby Ludmila Bubeníková.
Být starostou je pro poslance plus, říká krajská jednička hnutí STAN

Rušnější léto než obvykle měla starostka Velké Polomi Ludmila Bubeníková. Jako jednička Moravskoslezského kraje v hnutí STAN v říjnových volbách do Poslanecké...  celý článek

Mladík boural v BMW. Hrozí mu vězení za ublížení z nedbalosti
Mladík se na mokru řítil se sjetými pneumatikami. Zranil čtyři kamarády

V Ostravě-Staré Bělé naboural osmnáctiletý řidič s BMW plným svých vrstevníků. Všichni utrpěli zranění, nejhůř dopadla osmnáctiletá dívka, která byla v...  celý článek

Ostravská část Hrušov se z následků povodní před dvaceti lety nevzpamatovala....
Území nikoho ožije. Dvacet let po ničivé povodni má Hrušovu pomoci investor

Povodně v roce 1997 zničily část Hrušova natolik, že ji opustili všichni lidé. Ostrava zpustlé pozemky vykoupila a teď hledá investora, který jim vdechne nový...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.