Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karvinský magistrát chystá dietu, štíhlejší úřad zlepší kondici služeb

  18:25aktualizováno  18:25
O dvacet až třicet pracovníků bude do dvou let štíhlejší karvinský magistrát. Odbory projdou reorganizací, což by mělo zároveň přinést pružnější služby a úspornější provoz.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

"Optimalizace struktury magistrátu je součástí projektu, na který jsme získali dotace z Evropské unie. Iniciativa vychází zevnitř úřadu. Cílem je jednodušší řízení úřadu a ještě rychlejší služby pro klienty. Na restrukturalizaci magistrátu pracovalo jedenáct lidí," řekla mluvčí Karviné Šárka Swiderová.

První změny by měly nastat příští rok v lednu. Místo čtrnácti odborů jich bude pouze sedm.

"Půjde o logické přesuny agend. Změny se dotknou každého odboru. Některé se i přejmenují," uvedla Swiderová. Struktura úřadu je údajně navržena tak, aby klienti nepobíhali mezi odbory a budovami magistrátu, ale mohli vyřizovat věci v jednom místě.

Reorganizace úřadu skončí v polovině roku 2013

"Například vznikne nový odbor rozvoje, pod který budou patřit evropské projekty, strategie, plánování, marketing města, řízení školství a organizací města. Investiční odbor zase přejde pod majetkový. Není to však dogma. Struktura se může změnit," upozornila mluvčí.

Konečná podoba nové struktury magistrátu by mohla být hotova v polovině roku 2013. Změny schválili radní města.

Se změnami ve struktuře však souvisí i redukce počtu manažerů a úředníků. "Propouštění se zatím týká asi dvanácti lidí z řad managementu. Jestli se to dotkne i řadových úředníků, nevíme," sdělila předsedkyně odborové organizace magistrátu Gabriela Hanzlová.

O vedoucích sloučených odborů rozhodnou radní

Jak podotkla Swiderová, v tuto chvíli v žádném případě nejde o hromadné propouštění lidí, ale o změny v organizaci. "Propouštění bude minimální, ale připouštím, že 20 až 30 lidí o práci nejspíše přijde," doplnila.

Na čtyři manažerské pozice sloučených odborů už je vypsáno výběrové řízení. Stávající vedoucí se na nová místa mohou přihlásit také. "Jsou to odborníci, a pokud budou mít zájem zůstat třeba na jiné pozici, bude jim to umožněno," řekla Swiderová. Výběrová řízení na místa nových manažerů má na starost komise, která posoudí kvalitu přihlášených. Kdo se stane vedoucím, rozhodnou radní. Ta jediná na to má právo.

"ČSSD si dělá, co chce. S optimalizací struktury magistrátu jednoznačně nesouhlasíme. Je zbytečně uspěchaná. Zaměstnancům úřadu se nyní tvrdí, že od 1. ledna 2012 nikdo o práci nepřijde. Nová struktura úřadu se prý musí takzvaně utřepat. Je ale jasné, že po půl roce někteří lidé propuštěni budou," myslí si lídr opoziční KSČM Karel Wiewiórka.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Útok (ilustrační foto)
Vražda v kolonii. Muž v Doubravě pobodal svého domácího

Šedesátiletý muž po hádce pobodal majitele finského domku v kolonii v Doubravě. Ten po ataku zemřel. Útočník z místa odjel v poutech, hrozí mu až osmnáct let...  celý článek

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě (13. února 2017).
Soud v Ostravě pokračuje v projednávání kauzy lobbisty Dědice

Krajský soud v Ostravě se v pondělí po půlroční pauze vrátil k projednávání kauzy lobbisty Martina Dědice. Ze sjednání výhody při zadání veřejné zakázky je...  celý článek

Ilustrační foto
V Moravskoslezském kraji stávkují čtyři stovky lékařů pro děti i dospělé

Pokud se chystáte ke svému praktickému lékaři nebo chcete jít s dětmi k obvodnímu pediatrovi, nejdříve si zjistěte, zda vůbec ordinuje. Většina praktiků pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.