Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Z podchodu se stalo kluziště. Město jej raději nechalo uzavřít

  15:42aktualizováno  15:42
Podchod pod areálem českotěšínského nádraží je od úterního odpoledne z rozhodnutí města a železničářů částečně uzavřen. Spodní voda, která se v podchodu objevuje, totiž zmrzla a vytvořila nebezpečné ledové kluziště.

Podchod je uzavřen mezi druhým a čtvrtým nástupištěm, vlaky v Českém Těšíně tak budou do vyřešení situace přistavovány pouze ke kolejím prvního a druhého nástupiště.

Voda do podchodu vzlíná dlouhodobě. V létě to nebyl až takový problém, jenže teploty v posledních dnech, které klesaly až k minus dvaceti stupňům Celsia, vytvořily procházejícím lidem ledovou past.

Zamrzly žlaby i čerpadlo

Fotogalerie

„I přes snahu železničářů i úklidových čet se nedalo zajistit bezproblémový průchod. Zamrzly totiž odtokové žlaby a čerpadlo,“ podotkl starosta Vít Slováček.

Město se ale necítí být za situaci zodpovědné, zmíněná část podchodu totiž patří do majetku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Podchod místo lávky

Podchod pod železničním nádražím vznikl v 60. letech minulého století jako náhrada za železniční lávku nad kolejištěm, kterou dráhy nechaly zbourat. Podchod byl vždy v majetku státního dopravce. Město nechalo po revoluci přistavět bezbariérové východy z podchodu, nejdříve směrem k Bille v roce 1997, později u pošty v roce 2004. Oba podchody zvýšily komfort i bezpečí občanů i cestujících, jelikož již nemuseli přecházet frekventované silnice Jablunkovskou a Nádražní.

Již dříve společnost SŽDC nechala po jednání s městem vystavět ve své části dřevěnou lávku, která umožňovala projít suchou nohou přes část podzemní trasy, kde se hromadila voda.

„Po nástupu arktického počasí se však situace zhoršila,“ podotkla mluvčí těšínské radnice Dorota Havlíková.

Podle Kateřiny Šubové ze ŠŽDC se vzlínání vody začalo projevovat po rekonstrukci podchodu, do které státní organizace před nedávnem investovala.

„Předběžné závěry odborné analýzy, které si zadalo město Český Těšín, hovoří o pravděpodobném technickém problému v městské části stavby. SŽDC o problematice jedná se zástupci vedení města,“ uvedla mluvčí.

Podchod kromě toho, že slouží k přístupu na všechna nástupiště tamního nádraží, je také spojnicí mezi dvěma částmi města rozdělenými železnicí. Jako zkratku jej používají denně stovky lidí, a ve středu ráno od toho mnohé z nich neodradilo ani zmíněné uzavření.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodloužená Rudná se začíná řadit mezi „nekonečné“ silniční stavby.
Prodloužená Rudná v Ostravě stále čeká na dokončení EIA

Jisté bezčasí nastalo v přípravě dokumentů pro dokončení zbývajících stovek metrů silnice Prodloužená Rudná. Stavba, která má odklonit dopravu z obydlených zón...  celý článek

Vizualizace ukazují, jak by mělo vypadat centrum Opavy bez obchodního centra...
Místo Slezanky byty, za nimi park a nová tržnice. Opava už má návrh

Náměstíčko s tržnicí, šestnáct bytových domů, park, podzemní parkování. Po sedmi měsících kampaně Vize za Slezanku se lidé v úterý poprvé seznámili s finálním...  celý článek

Mladík boural v BMW. Hrozí mu vězení za ublížení z nedbalosti
Mladík se na mokru řítil se sjetými pneumatikami. Zranil čtyři kamarády

V Ostravě-Staré Bělé naboural osmnáctiletý řidič s BMW plným svých vrstevníků. Všichni utrpěli zranění, nejhůř dopadla osmnáctiletá dívka, která byla v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.