Pohled na huť ArcelorMittal Ostrava.

Pohled na huť ArcelorMittal Ostrava. | foto: Michal Sváček, MF DNES

Kvílení vlaků z huti začala tlumit protihluková stěna, místní si oddechli

  • 2
Obrovský rámus trápil obyvatele kvůli blízkosti třídícího a vjezdového nádraží huti ArcelorMittal Ostrava. Pohyb vlaků, které jím projíždějí, totiž provází intenzivní houkání a pištění. Díky třem protihlukovým stěnám se místním konečně ulevilo.

To je rámus, jako by opodál startovaly rakety. Tak před časem komentoval hluk, v němž žila rodina Simony Skupinové, zástupce zdravotního ústavu. Svým přístrojem naměřil na zahradě domu v Ostravě-Bartovicích hluk, který mnohonásobně převýšil limit 50 decibelů.

V těchto dnech se lidem konečně z větší části ulevilo. K třem protihlukovým stěnám, které zástupci huti zprovoznili loni, totiž nyní přibyla čtvrtá, téměř čtyřsetmetrová.

"Je to teď lepší. Samozřejmě, že pištění úplně nezmizelo, ale hluk se snížil tak o 20 procent. Za sebe tvrdím, že je to lepší a jsem spokojenější," říká 48letá Simona Skupinová, která v domě u bartovického nádraží žije od mala. Byla jednou z těch, kteří o postavení protihlukové stěny usilovali.

Vedení obvodu o stěnu usilovalo několik let

Radost z nové stěny má i místostarostka obvodu Ivana Michálková: "O postavení stěny jsme usilovali několik let. Dřívější vedení huti s námi ale nechtělo komunikovat, až pan ředitel Sammadar řekl, že se problémem chtějí zabývat."

Do vybudování čtyř protihlukových stěn dala huť 14,6 milionu korun. "Touto železniční cestou prochází téměř veškeré zásobování naší firmy surovinami, materiálem, náhradními díly a volným ložným prostorem," řekl Petr Baranek, který je v huti ředitelem pro ekologii.

ArcelorMittal Ostrava patří k největším znečišťovatelům ovzduší v regionu. Aktuálně ve firmě probíhají nebo se chystají projekty, které mají výrazně omezit množství vypouštěných škodlivin.