„Jde o nový komunikační kanál mezi městem a lidmi. Zájem o něj jsme zaznamenali už předloni. Aplikaci vyvinula městská firma Ovanet za 49 tisíc korun. Není nutné stahovat ji do mobilu. Stačí rozkliknout adresu https://cistaova.ostrava.cz a napsat, jaký problém si lidé přejí vyřešit,“ líčí náměstkyně ostravského primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.
Na hlavní stránce si každý vybere, zda chce hlásit závadu v některé ze sedmi předvolených kategorií: nepořádek v ulicích, cesty a chodníky, lavičky a dětská hřiště, bezpečnost, černé skládky, zeleň či vandalismus. Pokud jde o něco jiného, kliknou na ikonku „ostatní“.
Dobře funguje i Zelená linka
Už deset let pro stejné účely úspěšně funguje Zelená linka, kterou obsluhují strážníci. Má bezplatné číslo 800 199 922.
„Tato neurgentní telefonní linka slouží k oznamování různých závad i poškození veřejně prospěšných zařízení, například dopravních značek, semaforů, veřejného osvětlení, vodovodní sítě, chodníků a podobně,“ říká mluvčí Městské policie Ostrava Michal Maršo.
Na webu se objeví i vyřešení problému
Uvedl, že jen loni měli strážníci na Zelené lince 5 979 hovorů. „Přijali jsme 444 oznámení o poruchách a řešili i řadu dalších podnětů: na neposečenou zeleň, neschůdné chodníky či třeba uhynulá zvířata. Často nás lidé také žádali o radu, například se ptali na městské vyhlášky, někdy i na cestu,“ líčí Maršo.
Podle Šebestové má novinka výhody a uvítají ji lidé, kteří nechtějí telefonovat: „Přes aplikaci oznámí problém jednoduše a rychle včetně polohy pomocí GPS. Na webu pak navíc uvidí, zda už byl jejich podnět vyřešen.“