Pro obyvatele Vrchní ulice v Opavě-Kateřinkách jako je Ludmila Říčná se stala první část obchvatu města noční můrou, nyní tudy totiž jezdí mnohem více aut.

Pro obyvatele Vrchní ulice v Opavě-Kateřinkách jako je Ludmila Říčná se stala první část obchvatu města noční můrou, nyní tudy totiž jezdí mnohem více aut. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Lidé z Opavy-Kateřinek sepsali petici, vadí jim hluk, prach a otřesy

  • 0
Prašnost a hluk déle nevydržíme, nedá se tady bydlet. Tak zní ve zkratce petice lidí z Opavy-Kateřinek, kteří protestují proti velkému dopravnímu provozu způsobenému vybudováním první části obchvatu města.

Lidé na Vrchní a Rolnické ulici v Opavě okna do silnice vůbec neotvírají, domy se jim třepou s každým projetým kamionem. Po vybudování spojky S1, první části severního obchvatu, začali trpět.

Problém Kateřinek

Neúnosná dopravní zátěž na Vrchní a Rolnické ulici v Kateřinkách vznikla zprovozněním spojky S1, kdy zde byla svedena veškerá doprava z Ostravy a Hlučína na Krnov a Bruntál.

Před nedávnem proto sepsali petici, pod kterou se během pár dní podepsalo 150 lidí, většinou těch, kteří bydlí podél silnice. Dnes už mají v ruce vyjádření úřadů, kterým petici poslali.

Lidé mají obavy, aby nezůstalo vše při starém

Zatím se však spíše obávají, že vše zůstane při starém. "Požadovali jsme pomoc a ta nám byla městem odmítnuta, což mi přijde opravdu velmi smutné," říká iniciátorka petice Ludmila Říčná. Zástupci města ale reagují, že problém se skutečně snaží řešit.

Lidé požadovali, aby se na silnici omezil provoz těžkých automobilů nebo aby byla omezena rychlost. Ani s jedním ale zatím neuspěli. "Zdůrazňovali jsme, že naše domy na takový nápor opravdu nejsou stavěné. Ale nikdo to neřeší," říkají.

Magistrát nechá častěji měřit rychlost

"Případným omezením nákladní dopravy na této silnici by došlo k závleku dopravy směrem do centra města," vysvětluje náměstek primátora Daniel Žídek. Město navíc říká, že vyloučení určitých druhů vozidel ani možné není.

"Je zajímavé, že na Fügnerově ulici to šlo," reaguje Říčná. "V tomto případě se ale jedná o místní obslužnou komunikaci, která svými stavebně technickými parametry, zvláště pak konstrukčními vrstvami, neumožňuje provoz těžkých nákladních vozidel," zní vysvětlení úřadu. Město chce ale na Vrchní a Rolnické zajistit častější kontrolu měření předepsané rychlosti.

Hlavní problém však tkví podle města v něčem jiném. Všechny problémy by zmizely, kdyby byl dobudovaný celý severní obchvat města. Jenže termín jeho dostavění teď vůbec není zřejmý. "V souvislosti s úspornými kroky ministerstva dopravy hrozí, že stavba východní části severního obchvatu nebude zařazena do seznamu prioritních investičních akcí," poukazuje Daniel Žídek s tím, že město se snaží o nutnosti dobudování obchvatu ministerstvo přesvědčit.