Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suďte nás až po práci na radnici, vzkázal čtenářům lídr Ostravaka

  6:00aktualizováno  13:05
Přes dvě a půl hodiny odpovídal lídr hnutí Ostravak Lukáš Semerák čtenářům iDNES.cz na téma rodící se překvapivé koalice v Ostravě. Posunul si jednu pracovní schůzku a nakonec zodpověděl všech téměř šedesát dotazů. Většina se týkala dvou témat - komunistů a lídra ČSSD Lumíra Palyzy.

Lídr hnutí Ostravak Lukáš Semerák v ostravské redakci MF DNES odpovídal on-line na čtenářské dotazy. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Ty zaprodanče, podrazáku, bezpáteřní člověče. To je jen ukázka oslovení, které si od mnohých tazatelů vysloužil lídr hnutí Ostravak Lukáš Semerák. Právě od něj se totiž očekávalo, že uzavře koaliční dohodu s vítězem ostravských voleb, hnutím ANO.

Jenže povolební vyjednávání se vyvinula tak, že na magistrátu a zřejmě také v několika ostravských obvodech, nejspíše usedne v čele koalice ČSSD, hnutí Ostravak a komunisté.

Navíc primátorem se zřejmě stane dosavadní starosta Ostravy-Poruby Lumír Palyza. Právě on byl po volbách zmiňován jako ten, který prohrál, a právě Semerák ho v kampani ostře kritizoval.

Všechny odpovědi Lukáše Semeráka najdete zde

„Suďte nás až po práci, ne teď, kdy ještě není ani uzavřena koaliční smlouva. Do ní budeme chtít zakomponovat provedení forénzních auditů v městských společnostech. Jejich výsledek bude zveřejněn a pan Palyza slíbil, že bude ctít princip ´padni komu padni´. Ukáže-li se, že porušoval právní předpisy, může padnout i on. Na základě konkrétních důkazů,“ odpovídal Semerák.

Přiznává, že ani on není nadšen spoluprací s komunisty. Dva čtenáři mu dokonce předhazovali, že jeho dědeček byl známým antikomunistou.

„Není to lehké, a to nejen pro mě, ale i pro ostatní. Rozhodnutí je pragmatické a založené na skutečnosti, že KSČM má stejný počet mandátů jako my. Ani 25 let po roce 1989 KSČM nezanikla a nepřišla o své voliče, nemůžeme se do nekonečna tvářit, že tady není. Komunální politika je o lidech, nikoliv o ideologii. Hlavně pak o práci,“ napsal.

Vadí vám rodící se koalice? Výsledky ankety

Samozřejmě nechyběly ani dotazy na zákulisí povolebního vyjednávání s hnutím ANO, zvláště pak v centrálním obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, kde už hnutí Ostravak nyní vládlo s ČSSD, a údajně stálo za zásadním rozporem s některými lidmi z ANO, což vyústilo v ukončení spolupráce.

„Mrzí nás, že se ukázalo, že hnutí ANO v Ostravě je marketingový produkt, který sdružuje velmi nesourodé lidi. Je paradoxem, že možná spolupráce s nimi nám připadá daleko rizikovější než s kritizovanou ČSSD,“ vysvětlil Semerák.

Vzápětí přidal podrobnosti: „Ačkoliv jsme měli od voličů sami dva (Ostravak a ANO) pohodlnou většinu, ANO v situaci, kdy jsme jednali o tom, že pošleme ČSSD do opozice v celé Ostravě, požadovalo v Moravské Ostravě trojkoalici právě s ČSSD. Otevřeně nám sdělilo, že prostřednictvím ČSSD chce mít v radě většinu, aby nás mohlo přehlasovat.“

Semerák je také znám jako podnikatel v realitách. Někteří čtenáři mu vyčítali, že mu jde jen o moc a aby výhodně zpeněžil své pozemky. To však odmítá: „Čtyři roky jsem radním centrálního městského obvodu a nekoupil jsem si ani metr čtvereční. Je to absurdní daň za veřejnou funkci a přijal jsem ji.“

A nakonec zopakoval, aby lidé počínání rodící se koalice soudili až po určitém čase: „Máme dvě možnosti. Odejít do opozice a kritizovat, nebo vzít na sebe zodpovědnost a konat. Partnery nám vybrali voliči. Otázkou je, proč jich sedmdesát procent vůbec nepřišlo k volbám.“

Upozornil také, že pokud ČSSD nepřijme protikorupční pojistky do koaličního programu, určitě s ní Ostravak smlouvu nepodepíše. 

.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.