Tramvaje v centru Ostravy.

Tramvaje v centru Ostravy. | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Lidé v Ostravě se začínají vracet k cestování hromadnou dopravou

  • 10
Zatímco v minulosti přicházel Dopravní podnik Ostrava pravidelně o zákazníky, loni nastal zlom. Cestujících přibylo. Na první pohled to není žádná sláva, protože v roce 2015 cestovalo ostravskými tramvajemi, autobusy či trolejbusy 88,2 milionu lidí a loni 88,5 milionu.

V porovnání s předchozím trendem je to ale velká změna. Poprvé po deseti letech.

„Dřív počet cestujících trvale klesal. Například v roce 2013 přepravil dopravní podnik 93,5 milionu cestujících, ale další rok o 2,6 procenta méně a v roce 2015 dokonce o další tři procenta méně,“ řekl Daniel Morys, který řídí firmu od září.

Z čerstvé statistiky ministerstva dopravy vyplývá, že loni poprvé počet cestujících v ostravské městské dopravě neklesl, ale dokonce se o 0,3 % zvýšil.

„Je to důkaz, že jsme zvolili správný směr. Pracovali jsme na zpříjemnění a zjednodušení cestování. Lidé ocenili například možnost použití platebních karet ve vozech, změnu tarifních zón i možnost cestovat od 65 let zdarma. Věřím, že cestujících bude dál přibývat,“ prohlásil Morys.

Vychází i z výsledků průzkumu veřejného mínění, který potvrdil, že projekty spuštěné dopravním podnikem v loňském roce měly úspěch.

Dvě třetiny cestujících například vnímají placení platební kartou ve voze a zrušení městských zón jako změnu k lepšímu. Senioři přivítali snížení hranice bezplatné přepravy ze 70 na 65 let. A 88 procent respondentů by doporučilo používat městskou hromadnou dopravu v Ostravě.