Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moravskoslezský kraj chce padesáti miliony dotovat linku do Dubaje

  8:23aktualizováno  8:23
Celkem jednapadesáti miliony korun chce vedení Moravskoslezského kraje v příštích pěti letech podpořit provoz letecké linky mezi Ostravou a arabskou Dubají. Nová linka, která létá od konce září dvakrát do týdne, totiž už vykazuje ztráty.

Nová odletová hala ostravského letiště v Mošnově. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

„Nyní jsme ve fázi uzavírání smlouvy se společností Travel Service. Opíráme se o ekonomický i právní posudek, který říká, že taková forma dotace krajem je možná. Do pěti let by linka mohla být zisková asi ze sedmi procent. Peníze budeme uvolňovat postupně, vždy pro dorovnání ztráty,“ popsal náměstek hejtmana Jakub Unucka, který nevylučuje, že by linka mohla i skončit.

„Situaci budeme vyhodnocovat, a kdybychom zjistili, že vytíženost linky má sestupnou tendenci, v tom případě bychom skutečně museli její provoz ukončit. Zatím ale chceme spojení rozvíjet, protože pro region je důležité. Víme, že lidé ze Spojených arabských emirátů jsou například častými klienty lázní v Moravskoslezském kraji. Dobrý marketing proto může provozu linky pomoci,“ pokračoval Unucka.

Linka ale zatím létá poloprázdná. „Nyní bývá obsazena zhruba z padesáti procent. Podle smlouvy může vedení kraje v prvním roce uvolnit maximálně 23 milionů korun, ale této částky nebude určitě zapotřebí. Vedení kraje chtělo mít volnou ruku a v prvním roce počítá posudek s nulovou vytížeností, která bude ale určitě vyšší,“ popsal ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava Pavel Schneider.

Vzorem by pro Ostravu podle Unucky mohly být polské Katowice. „Tam je taková linka vytížena zcela, takže potenciál létat plně obsazena má i z Ostravy,“ řekl náměstek hejtmana.

Vedení kraje stále uvažuje i o pravidelných linkách do Helsinek a Amsterdamu, o které ale letos neprojevila zájem žádná z leteckých společností.

„U těchto linek je jiná situace, protože by šlo o formu veřejné služby, podobně, jako je tomu u železniční nebo autobusové dopravy, tam už existují pravidla Evropské komise, a pro dopravce tudíž nemusí být lákavé se do tendru přihlásit. Proto i tady chceme upravit podmínky, které by měly být více motivující,“ zmínil Unucka, který přiznal, že problém s nevytížeností má mošnovské letiště dlouhodobě.

„Ruší se nyní linka do Paříže, protože po teroristických útocích o toto spojení není zájem. Takže zvýšit osobní dopravu z ostravského letiště pro nás bude nelehký úkol nejen v příštím roce,“ uzavřel Unucka.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Volič si dělal selfie u urny, pak ve schránce hledal ztracenou obálku

Neobvyklý volební incident řeší v Žermanicích na Frýdecko-Místecku. Starší volič násilím otevřel hlasovací schránku a snažil se tam najít prázdnou obálku,...  celý článek

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě.
Soudce zrušil Dědicovi zákaz vycestování. České vězení je přítulnější, řekl

Martin Dědic, kterému hrozí v projednávané kauze ovlivňování veřejných zakázek a přijímání úplatků maximálně dvanáctiletý trest, může nakonec strávit ve vězení...  celý článek

Průmyslová zóna. Ilustrační foto
U mošnovského letiště chce mít překladiště mezinárodní logistická firma

Obří logistické centrum s železničním překladištěm, kde najdou práci stovky lidí, má v blízké budoucnosti vyrůst v průmyslové zóně Mošnov na Novojičínsku. Míří...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.