Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Matěj Oliva, skutrmania.cz

V Orlové by mohl vyrůst závodní okruh. Hrabčák už začal jednat

  • 5
Šéf občanského sdružení Prosport-CZ Petr Hrabčák, který dosud jednou ročně pořádal motocyklový závod Havířovský zlatý kahanec, má smělý plán. V kraji chce vybudovat závodní okruh. A ne ledajaký, nový automotodrom se zázemím by měl už za pár let mít dráhu dlouhou 3 500 metrů a širokou 12 metrů.

„Nebude to dráha pro mistrovství světa motocyklů, ale aspoň bude kde jezdit,“ prohlásil Petr Hrabčák. „Zlatý kahanec se jezdí jednou ročně na Těrlickém okruhu, který je přírodní. Jenže je mnoho závodníků a dalších jezdců, kteří by rádi jezdili na uzavřeném okruhu,“ vysvětloval motivaci ke stavbě okruhu Hrabčák.

„Když jsme se byli podívat na okruzích jinde, všude bylo plno a nebyla možnost získat hodiny na ježdění. A vzhledem k tomu, že ani v sousedním Polsku nic podobného nechystají, věřím, že náš projekt má velkou šanci na úspěch,“ řekl Hrabčák a dodal: „Čím dříve okruh postavíme, tím lépe.“

Jenže aby mohl okruh stát, jsou zapotřebí pozemky. „Počítáme s tím, že budeme potřebovat pozemky do padesáti hektarů. Okruh by měl být na území Havířova či Orlové na rekultivovaných pozemcích bez zástavby,“ uvedl Petr Hrabčák.

Jeho záměrem je postavit okruh na pozemcích poznamenaných důlní činností. „Stejně, jako to udělali v Mostě,“ připomněl mostecký automotodrom Hrabčák, který už projekt představil starostovi Orlové Tomáši Kučovi. „Tento projekt zní velmi zajímavě a v našem kraji je ojedinělý. Může nabídnout celoroční využití a v neposlední řadě i několik desítek pracovních míst,“ podotkl starosta Orlové.

Stavět by se mohlo začít na jaře 2019

„I nás oslovil pan Hrabčák s nabídkou jednání,“ uvedl mluvčí společnosti Asental, která spravuje pozemky po bývalém OKD.

Náklady na vybudování okruhu by měly podle Petra Hrabčáka dosáhnout přibližně 250 milionů korun. „Je to skromná představa, nechceme žádný megalomanský projekt,“ prohlásil šéf sdružení Prosport-CZ a dodal: „Vše bude záležet na tom, jak vyřešíme financování. Chtěli bychom získat dotaci z evropských fondů určených na likvidaci škod způsobených důlní činností.“

„Za těch zmíněných 250 milionů by se mělo podařit postavit zdravý základ. Přidružené stavby, jako hotely a podobně, by už byla otázka investic soukromého kapitálu,“ poznamenal dále Hrabčák, který musí řešit i ekologickou stránku projektu. „Naštěstí v zamýšlené oblasti pro okruh na pomezí Havířova a Orlové žádný chráněný pták ani žába nejsou, tak snad nebudeme mít žádné problémy.“

Podle optimistických odhadů by nový závodní okruh mohl mít vyřízeny veškeré úřední záležitosti v roce 2018, na jaře 2019 či 2020 by se mohl začít stavět. „Už teď jsme časově na hraně toho, kdy musíme intenzivně pracovat, aby se to dalo stihnout,“ dodal Petr Hrabčák.