Vyplynulo to z dosavadních šetření odborníků, kteří hledají příčiny zářijového zřícení gabionů u stejné silnice I/11, ale ve směru z Ostravy na Opavu.
Opěrný systém okolo dva roky staré silnice I/11 zkoumají projektanti, geotechnik Ředitelství silnic a dálnic i nezávislí experti.
Část zdi u silnice se zřítila |
„Uskutečnil se monitoring všech obdobných konstrukcí v okolí. Naměřené hodnoty se průběžně vyhodnocují. Na základě výsledků a kvůli získání dalších informací pro stanovení příčin vzniklé situace, ale i návrhu opravy se rozhodlo, že dojde k rozebrání další části gabionové zdi, a to ve směru na Ostravu,“ informovala mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková.
Eurovia je zhotovitelem silnice a veškeré práce a náklady řeší jako reklamaci.
Práce začnou na konci listopadu
V opačném směru, než se zeď zbortila, se bude rozebírat proto, že se jedná o technicky téměř identickou zeď. „Průběžný monitoring a získané poznatky na postupně rozebírané zdi nám pomohou získat další informace nezbytně nutné pro stanovení objektivních příčin zborcení,“ doplnila Štočková. Pracovat se u silnice začne koncem listopadu.
Část opěrných gabionů, tedy bloků z ocelových košů vyplněných kameny, u cesty spadla 18. září, necelé dva roky od zprovoznění trasy. Sesuv poničil i odvodnění části svahu, do silnice díky svodidlům nezasáhl.
Podle dosavadního vyšetřování největší roli sehrálo podmáčení. Událost se ale dál vyhodnocuje (podrobněji o události zde).
Úsek, kde se zřítila část opěrné zdi, leží poblíž obce Hrabyně mezi Ostravou a Opavou.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz