Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na silnicích kraje loni ubylo mrtvých. Policie vybrala 63 milionů na pokutách

  16:02aktualizováno  16:02
O dvaadvacet méně mrtvých než v roce 2009. Takové jsou statistiky policistů v Moravskoslezském kraji. Mezi loňským lednem a prosincem zemřelo na silnicích 71 lidí, což je nejméně za posledních devět let.

V Moravskoslezském kraji loni zemřelo na silnicích nejméně lidí za posledních devět let. Ilustrační foto | foto: Hasiči

"Statistiky nehodovosti za uplynulý rok jsou velice příznivé, poklesl jak počet mrtvých, tak celkový počet nehod," řekl velitel krajské dopravní policie Jiří Zlý.

Srovnání počtu nehod podle okresů

Jediným okresem v kraji, kde se meziročně počet nehod zvýšil, bylo Novojičínsko.

2010

Bruntál 519

Frýdek-Místek 1 396

Karviná 1 359

Nový Jičín 999

Opava 916

Ostrava 2 713

2009

Bruntál 645

Frýdek-Místek 1 406

Karviná 1 468

Nový Jičín 919

Opava 1 095

Ostrava 3 039

Zdroj: Policie ČR

Celkově jsou tato čísla nejlepší od roku 2003. "Oproti nejhoršímu roku 2004, kdy na silnicích v Moravskoslezském kraji zemřelo 128 lidí, je to pokles o sedmapadesát lidí," dodal Jiří Zlý.

True

Nejlepší výsledek za poslední roky umocňuje i fakt, že v červenci loňského roku se u Karviné stala havárie, při které se v jediném okamžiku zabilo hned pět lidí.

"Zaznamenali jsme i úbytek celkového počtu těžce zraněných lidí při dopravních nehodách," řekla krajská policejní mluvčí Soňa Štětínská. Namísto 316 těžce zraněných v roce 2009 záchranáři loni ošetřovali o třicet lidí méně, celkem 286 těžce zraněných.

Obdobně klesl i celkový počet nehod. "Ve výsledku jich bylo zaznamenáno 7 902, což je o 617 méně než v předchozím roce," dodala Štětínská s tím, že největší počet nehod tradičně připadá na Ostravu, Karvinsko a Frýdecko-Místecko.

Za 25% nehod loni mohli mladí řidiči

Podle Zlého je příznivá statistika výsledkem dlouhodobé práce policie, městských strážníků i úředníků při správních řízeních. "Navíc na silnice nemůže mnoho nejhorších, už vybodovaných řidičů," řekl velitel krajské dopravní policie Jiří Zlý.

Čtvrtinu nehod loni zavinili nezkušení řidiči, tedy ti, kteří vlastnili řidičský průkaz kratší dobu než dva roky. Řidiči do třiceti let se na celkové nehodovosti podíleli téměř v sedmadvaceti procentech případů.

True

Nejvíce smrtelných nehod, dohromady 17, zaznamenali policisté v červenci loňského roku. 9. července dokonce museli asistovat hned u šesti smrtelných dopravních nehod. V roce 2009 byl nejtragičtějším měsícem říjen, kdy zemřelo 15 lidí.

Nejhorší nehoda loňského roku se stala nedaleko Karviné. Narazili tam do sebe dva vozy, v jednom zemřeli čtyři lidé a ve druhém jeden člověk.  Řidič jednoho vozu byl pod vlivem alkoholu, druhý řídil poté, co si vzal pervitin.

Policisté vybrali 63 milionů na pokutách

Policie včera zveřejnila informace o nehodách, ale i to, kolik vybrala na pokutách od řidičů.

V průběhu roku 2010 zaznamenali policisté 91 947 dopravních přestupků. Za ně vybrali 63 milionů korun na pokutách. Jen posádka policejního passatu s radarem vybrala pokuty za 3,1 milionu. "To vozidlo se nám během jediného roku zaplatilo," komentoval úspěšnost nejrychlejšího vozu policistů Jiří Zlý.

Z celkového počtu 646 kontrolních vážení kamionů také vyšlo najevo, že každý pátý překročil povolené váhové limity. Kontrol má být letos více.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě (14. února 2017).
Kauza Dědic se Ostravě může prodražit. Hrozí, že bude muset vrátit dotace

Hrozbě, že bude muset Evropské unii vrátit stamiliony, čelí Ostrava. Jde o dotace, které získal její dopravní podnik na rekonstrukci 23 tramvají T3 a nákup...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.