Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terasy i betonová lehátka. Ostrava zvelebí nábřeží řeky Ostravice

  11:52aktualizováno  11:52
Stupňovité terasy, občerstvovací pítko, betonová lehátka, ohniště, workoutové hřiště a spousta zeleně. Tak by podle nového projektu ostravského magistrátu mělo vypadat nábřeží řeky Ostravice mezi Mostem Miloše Sýkory a loděnicí.

Podle architektonického plánu by úpravy nábřeží měly stát asi 15 milionů korun. | foto: Vizualizace AK Arkos

„Základní myšlenkou byla oprava okolí pomníku, navazujících ploch a bezbariérové napojení na cyklostezku,“ popsala náměstkyně primátora Kateřina Šebestová.

Vypracování projektu vysoutěžila Architektonická kancelář Arkos. „Chceme upravit propojení pěších tras v ulici Bohumínská s cyklostezkou na nábřeží. Vzniknou stupňovité terasy, kde lidé budou moci posedět, součástí tribuny bude i vyhlídková terasa,“ popsal Pavel Obroučka z kanceláře.

Fotogalerie

Město za celkovou stavbu zaplatí 15 milionů korun. Práce by pak měly začít příští rok.

„Zhruba v polovině řešeného území na pravém břehu řeky se nachází ruiny mostního pilíře bývalé Střelniční lávky. Chtěli bychom tento pozůstatek mostu vhodně zrekonstruovat, podobně jako je tomu na moravské straně řeky. Při opravě budou použity původní materiály vyzdívaných konstrukcí,“ upřesnila Šebestová.

Úpravou projde i okolí ruiny. „Vznikne travnatá plocha s betonovými lehátky. Zrekonstruováno by mělo být i molo a nechá se postavit workoutové hřiště,“ doplnil Obroučka.

Počítá se i se sadovými úpravami a vyčištěním svahů od odpadu a suti. Zeleň bude doplněna o další keře, trvalky, rostliny na nábřežních zdech i nový trávník.

„Řeku už teď využívají lidé k relaxaci a sportování. Chceme jich ale přilákat ještě více,“ uzavřela Šebestová.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě (14. února 2017).
Kauza Dědic se Ostravě může prodražit. Hrozí, že bude muset vrátit dotace

Hrozbě, že bude muset Evropské unii vrátit stamiliony, čelí Ostrava. Jde o dotace, které získal její dopravní podnik na rekonstrukci 23 tramvají T3 a nákup...  celý článek

Pro stavbu ostravského vozu byly použity moderní technologie počítačového...
VIDEO: Studenti VŠB postavili karoserii elektromobilu jako od profesionálů

Obdobnou metodou jako v profesionálních vývojových centrech navrhli a postavili studenti a vyučující Vysoké školy báňské designovou studii karoserie...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.