O projektu minulý týden rozhodlo ministerstvo dopravy. O rozhodnutí informoval server zdopravy.cz.
„Zahrnuje rekonstrukci celé stanice Ostrava hlavní nádraží, včetně samotného osobního nádraží, pravého a levého nákladního nádraží, báňského nádraží, stanice Ostrava střed, stanice Ostrava-Svinov a přilehlých traťových úseků,“ přiblížila rozsah plánované modernizace Nela Friebová, mluvčí Správy železnic.
V rámci rekonstrukce by se měla zvýšit rychlost vlaků mezi Svinovem a ostravským hlavním nádražím na 120 kilometrů v hodině. Na stejném úseku by měla přibýt i třetí kolej, což zvýší propustnost vysoce zatížené trati.
Součástí plánovaných úprav je také prodloužení nástupiště zastávky Ostrava-Stodolní na 300 metrů, aby tam mohly být bez problémů odbavovány i dlouhé dálkové vlaky.
„Jde o jeden z největších projektů, který momentálně připravujeme. Po jeho dokončení se výrazně zvýší nejen spolehlivost a bezpečnost železniční dopravy, ale i komfort a kvalita služeb pro cestující. Modernizací největšího seřaďovacího nádraží v zemi bude posílena klíčová úloha tohoto železničního uzlu v nákladní dopravě,“ vysvětlil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Modernizace čeká i nádraží Ostrava střed, kde se vedle zastřešení jednotlivých nástupišť počítá i se stavbou podchodu k nim. Ve hře je rovněž varianta, že se podchod prodlouží až k zastávce MHD Karolina U Lávky, čímž by se urychlila cesta lidí do centra města.