Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová silnice uleví přetížené tepně v centru Ostravy

  13:55aktualizováno  13:55
Řidiči aut, které trápil pomalý průjezd centrem krajského města po Nádražní ulici, se konečně dočkali změny. Ostrava totiž prodloužila Porážkovou ulici a vybudovala tak nový průtah historickým jádrem.

Nová část prodloužené Porážkové ulice v Ostravě už slouží autům a od 1. září po ní budou jezdíit i trolejbusy. | foto: Magistrát města Ostravy

Pohodlný a rychlý. Takový je teď průjezd centrem Ostravy, když jedou řidiči po nové silnici v prodloužené Porážkové ulici.

"Lidé jsou konzervativní. Chvíli potrvá, než si zvyknou na novou trasu. Ale jakmile ji vyzkoušejí, budou ji rádi využívat. Vyhnou se totiž přetížené Nádražní ulici a jejím semaforům," míní náměstek primátora Ostravy Tomáš Sucharda.

Protože má na starost dopravu, nechyběl ve čtvrtek u slavnostního otvírání nového silničního úseku dlouhého 590 metrů, který město vybudovalo za 145 milionů korun.

Cesta i trolejbusová trať stály 190 milionů korun

Jelikož po něm vede i trolejbusová trať k Nové Karolině, celkové náklady se vyšplhaly na téměř 190 milionů. Většinu z toho, přesně 85 procent, zaplatí Evropská unie.

První auta vjela na nový úsek Porážkové (mezi ulicemi Švabinského a Žerotínovou) už ve čtvrtek kolem druhé hodiny po poledni. První trolejbus s číslem 105 však přiveze cestující k nákupnímu centru Nová Karolina až v neděli 1. září po čtvrté hodině ráno.

Pozdější zahájení trolejbusového spojení souvisí podle Suchardy s ukončením letního jízdního řádu a celkovými změnami trolejbusové dopravy ve městě.

"Do budoucna předpokládáme, že trolejbusová trať se prodlouží až k výstavišti, vznikne tak okruh po celém centru Ostravy," dodal ředitel Dopravního podniku Ostrava Roman Kadlučka.

Také on je přesvědčen, že cestující jsou velmi konzervativní, proto jim bude trvat, než si zvyknou a začnou novou linku využívat.

"Ale protože jde o přímé propojení vlakového nádraží a Nové Karoliny s centrem města, jsem si jist, že časem si tato linka získá významné postavení," míní.

Součástí novostavby bylo i prodloužení původního podchodu pod železniční tratí o podchod pod silnicí, který ústí ve známé Stodolní ulici. Ačkoli podchod je určený především chodcům, je upravený tak, aby jím v případě nutnosti mohly projet sanitky. Rychleji tak totiž mohou dostat pacienty z této části centra do městské nemocnice.

Nový úsek prodloužené ulice Porážkové v centru Ostravy.

Nový úsek prodloužené ulice Porážkové v centru Ostravy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

VŠB otevřela nové vývojové centrum IdeaHUB. Na snímku je technický poradce...
Studentům VŠB pomohou i nové vybavené dílny sdíleného vývojového centra

Naprogramovat robota, vyrobit potřebnou součástku nebo se jen tak naučit obsluhovat stroje. To všechno od čtvrtka nabízí nové sdílené vývojové centrum IdeaHub...  celý článek

Básník Tomáš Koudela pochází z Havířova. K Ostravě měl dlouho špatný vztah a...
Ostravské stopy: Ostrava byla děsivé místo. Ale to je pryč, říká Koudela

Ostrava, to byl výkřik tonoucího, který z laguny vynořivší se chce prchnout někam pryč. Tak vidí Ostravu básník Tomáš Koudela. Jemu je věnován dnešní díl...  celý článek

Sloní slečna Sumitra z ostravské zoo uhynula ani ne dva týdny před druhými...
Uhynulé slůně uvidí lidé v muzeu, příprava preparátu trvala skoro rok

Po sloním samci Calvinovi i jeho malé slůně Sumitra. Opavské Slezské zemské muzeum vystaví již druhý sloní preparát, od ostravské zoo na něj získalo kůži...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.