„Stanoviště je takovým prvním dotekem Jablunkova s návštěvníky. Cestující si určitě zaslouží důstojnější podmínky. Projekt navíc řeší parkování i bezbariérovost,“ okomentoval záměr starosta města na Třinecku Jiří Hamrozi.
Nová budova vyroste vedle současného autobusového nádraží. „Zredukovali jsme polovinu stávajících zastávek a ušetřili prostor pro výpravní budovu i parkování. Jednotlivé zastávky jsou v kruhovém objezdu, uvnitř kterého je usazeno nejen zázemí, ale i oáza odpočinku a prostor pro čekání,“ popsal nový terminál Marek Wojnar z Nodum atelier, jehož architekti na studii pracovali.
Ve výpravní budově autoři navrhli čekárnu, zázemí pro řidiče autobusů a toalety. S komerčními prostory se zatím nepočítá.
„Okolo budovy bude pět stanovišť, jedno jako výstupní, pak parkování pro devět autobusů, které čekají na svůj spoj, a tři jsou vytvořena pro dlouhodobá stání, případně pro zájezdové autobusy, které do Jablunkova přijedou. Stejně tak se počítá s parkováním osobních automobilů blíže budovy stávajícího stanoviště,“ vysvětlil Wojnar.
Dopravní terminál dělníci postaví z betonu, dřeva a šedé omítky. „Vycházeli jsme z jednotného materiálu, použili žulovou dlažbu i pro autobusová stání a parkování hlavně z toho důvodu, že je trvalá a při rozjezdech se nedrolí nebo se může lehce vyměnit,“ dodal architekt.
Studie, která řeší vzhled stanoviště, je podkladem pro další stupně projektových dokumentací.