Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DPO slibuje cyklotramvaj i tým elitních řidičů. Zaplatí jim o čtvrtinu více

  7:49aktualizováno  7:49
Posilování spojů z velkých akcí. Zachování tramvajové linky číslo 10, která nestojí na všech zastávkách a rychle dopraví cestující ze sídliště Dubina až do centra města. A od srpna i provoz cyklotramvaje, která bude mít úchyty pro dvanáct bicyklů... To vše slibuje Dopravní podnik Ostrava (DPO) jako novinky na letošní prázdniny.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Díky cyklotramvaji se skupiny lidí budou moci bezpečně dopravit i s koly linkou číslo 5 z porubské smyčky Vřesina až do Zátiší.

„O cyklotramvaj by asi byl zájem už teď, ale vůz dostává speciální úpravu, kterou musí schválit Drážní úřad,“ vysvětluje pozdější termín ředitel DPO Daniel Morys.

Tramvajová linka číslo 10 podle něj v minulosti o prázdninách nejezdila. „Letos ji ale zachováme, protože se v centru děje stále více akcí. Navíc v době konání velkých hudebních festivalů Beats for Love a Colours of Ostrava vypravíme 108 posilových spojů, do kterých se vejde až o 27 410 cestujících více, než při běžném provozu,“ dodává.

Nejlepší dostanou víc peněz

Paradox je, že DPO slibuje posilové spoje s 56 šoféry, ale kvůli chybějícím řidičům někdy nejedou ani řádné spoje. Třeba tento týden vynechalo několik spojů zmíněné desítky i tramvajové linky 4.

Situace se nejvíc vyhrotila v dubnu, kdy část přepracovaných a naštvaných řidičů odmítala sloužit další hodiny navíc a část odešla na nemocenskou. „Řidičům jsme navýšili základní hodinovou mzdu z 97 na 113 korun, ale je pravda, že ani to naši situaci neřeší. Spustili jsme nábor a nyní máme v přijímacím řízení 150 lidí. Jenže příprava řidiče tramvaje trvá asi tři měsíce, takže první nováčci nastoupí až v září,“ líčí Morys.

Zabránit výpadkům spojů však DPO hodlá i jinak. Plánuje zřídit unikátní „zásahový tým“. Podle Moryse půjde o elitní skupinu řidičů, kteří se naučí ovládat tramvaje, autobusy i trolejbusy, aby mohli zaskočit tam, kde bude zrovna potřeba.

„Máme asi tisíc řidičů, ale všechny tři trakce zatím neumí nikdo. Na konci roku chceme mít až 40 řidičů zaškolených na všechny vozy. Půjde o nejkvalifikovanější řidiče, které si budeme hýčkat. Zaplatíme jim asi o čtvrtinu víc,“ řekl Morys.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nové špičkové vyšetření PET/CT ve Fakultní nemocnici Ostrava.
Lidé s nádory už nemusí kvůli speciální diagnostice jezdit mimo Ostravu

Fakultní nemocnice v Ostravě začala pacienty vyšetřovat novým špičkovým přístrojem, který byl v Moravskoslezském kraji dosud jen v Novém Jičíně. Díky tomu se...  celý článek

Tomáš Vrubel má doma ve vitrínách spoustu meteoritů, které kupuje v tuzemsku i...
Fanda sbírá meteority, doma má vzorky z Marsu i z Merkuru

Tomáš Vrubel z Frýdku-Místku by se neztratil mezi mnohými vědci. Doma má totiž rozsáhlou sbírku meteoritů i různých chemických prvků. Včetně těch...  celý článek

Básník Tomáš Koudela pochází z Havířova. K Ostravě měl dlouho špatný vztah a...
Ostravské stopy: Ostrava byla děsivé místo. Ale to je pryč, říká Koudela

Ostrava, to byl výkřik tonoucího, který z laguny vynořivší se chce prchnout někam pryč. Tak vidí Ostravu básník Tomáš Koudela. Jemu je věnován dnešní díl...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.