Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Havířově opraví starý podjezd. Nový bude bezpečnější i sušší

  12:37aktualizováno  12:37
Podjezd pod železniční tratí v Havířově-Šumbarku se má od letošního prosince začít měnit. Město si od opravy slibuje vyřešení problémů s přívalovými dešti.

Vizualizace nového podjezdu v Havířově-Šumbarku, který by měl být v reálu hotov zhruba za rok. | foto: Archiv města

Velkou opravu a modernizaci podjezdu pod železniční tratí v Havířově-Šumbarku chystá havířovská radnice. Připravované opravy za zhruba dvacet milionů korun mají dva hlavní důvody.

V první řadě je nutné vyřešit problém s dešťovou kanalizací. Podjezd totiž bývá během přívalových dešťů často zaplavován.

„Dalším cílem je zvýšení bezpečnosti při průchodu chodců a průjezdu cyklistů,“ uvedla mluvčí havířovské radnice Jana Dybová.

Chodník ubere řidičům jeden pruh

Pěší a cyklisté proto budou mít pro překonání podjezdu vlastní oddělený chodník s cyklostezkou. Chodník a cyklostezka povede od podjezdu až po kruhový objezd u prodejny Lidl.

Vybudování chodníku s cyklostezkou si vyžádá zúžení silnice ve směru od Šumbarku do centra. Řidiči tak budou mít nově k dispozici v tomto směru jen jeden pruh. Podjezd se dočká také nového LED osvětlení.

Navíc zde přibudou kamery, které budou napojené na systém sledování městské policie.

Řidiči se musí připravit na dopravní komplikace

Na těchto změnách by se mělo začít pracovat již letos v prosinci. Hotovo má být podle plánů zhruba za rok. „Práce si vyžádají četná dopravní omezení, včetně objížděk,“ připravuje řidiče na dopravní komplikace Jana Dybová.

Dvacetimilionovou investici by měla podpořit z 85 procent dotace z Evropské unie a dalších pět procent by mohl přidat stát ze svého rozpočtu. „Žádost o dotaci jsme podali v dubnu letošního roku. Žádost splnila podmínky věcného hodnocení, v současné době probíhá posouzení analýzy rizik poskytovatelem dotace,“ dodala havířovská mluvčí.

O tom, zda budou moci Havířovští počítat s dotační podporou, by se mělo rozhodnout na přelomu letošního a příštího roku. Modernizace podjezdu měla navazovat na rekonstrukce železniční stanice v režii Správy železniční a dopravní cesty a přednádražního prostoru, kterou má na starost město.

Zatímco město pokračuje s přípravami úprav prostranství před nádražím, oprava samotné budovy nádraží je prozatím v nedohlednu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lukáš a Adam, Štěpán a Matyáš, Jakub a Karolínka. Učitelka Pavlína Kováčiková...
Nadílka dvojčat. Učitelka jedné bohumínské základky má ve třídě troje

Učitelka první třídy Základní školy v bohumínské části Skřečoni Pavlína Kováčiková má v jedné třídě troje dvojčata. Dvojvaječná i jednovaječná. Mít v...  celý článek

Při své zatím poslední návštěvě Ostravy se Aneta Langerová představila v nové...
Ostravské stopy: Propojení Vítkovic s hudbou je skvělé, říká Langerová

V kinech měl premiéru nový český film nazvaný 8 hlav šílenství. V hlavní roli svérázné ruské básnířky Anny Barkovové debutuje zpěvačka Aneta Langerová, která...  celý článek

Autor publikace Slezská Ostrava v proměnách času Česlav Piętoň
Ke Slezské Ostravě patřily visuté dráhy, říká Česlav Piętoň

Badatel a sběratel Česlav Piętoň po sedm let mapoval zajímavosti z historie Slezské Ostravy. Nyní je vydává souborně v knize.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.