Co se změniloTerminál propojuje železniční dopravu s autobusovou, automobilovou, cyklistickou a pěší. Vznikla nová stanoviště autobusů, nově je možné bezpečně přejíždět přes nedaleký frekventovaný železniční přejezd. |
"U budovy bíloveckého nástupiště vznikly dvě nové autobusové zastávky, které vyřešily problematický přístup cestujících na veřejnou dopravu. O pruh pro chodce se pak rozšířil nedaleký železniční přejezd, přibyla nová parkovací místa a točna autobusů veřejné dopravy," přiblížil největší změny místostarosta Miroslav Fabián.
Lidé, kteří ve Studénce několik let nebyli, by možná nejbližší okolí nádraží téměř nepoznali.
Zbourána byla i vodárenská věž i přilehlé objekty, novou podobu získala také cyklostezka.
Během stavebních prací vznikla společná komunikace pro cyklisty a chodce na Veřovické ulici.
Okolí nádraží v novém |
"Tato hodně využívaná cesta, která spojuje ulici Matiční s přednádražním prostorem, byla po létech používání ve velmi špatném stavu a její rekonstrukce přispěje ke zlepšení dostupnosti mezi místní částí Studénky a nádražím," dodal místostarosta.
Výstavba dopravních terminálů je jednou z nejdůležitějších manter politiků posledních let. Nevzniknou ale všechny, které jsou naplánovány.
Příkladem dopravního terminálu, který cestujícím rozhodně pomohl, je například propojení nádraží v Ostravě-Svinově s přilehlým nově vybudovaným autobusovým nádražím pro spoje z Opavska a Novojičínska a zastávkami MHD, včetně tramvají, na nedalekých Svinovských mostech.
Podobné terminály by měly vyrůst také na dalších místech Ostravy, například na Hranečníku, který by se měl stát přestupní stanicí pro autobusy z Karvinska. Některé částečné stavební práce již začaly.