Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat Frýdku-Místku získal posudek EIA, míří ke stavebnímu povolení

  12:20aktualizováno  12:20
Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k vlivu stavby obchvatu Frýdku-Místku na životní prostředí (EIA). Na plánované stavbě téměř devítikilometrového úseku tak už nic nebrání ve vydání stavebního povolení.
Stavba dálnice. Ilustrační foto

Stavba dálnice. Ilustrační foto | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Obchvat Frýdku-Místku, na který město čeká dlouhá desetiletí, má být součástí trasy transevropské dopravní sítě Brno - Olomouc - Český Těšín - Krakov. Naváže na už hotové úseky dálnice D48 a rovněž na dálnici D56 vedoucí z Ostravy.

„Přinese Frýdku-Místku velkou úlevu v podobě odklonění tranzitní dopravy z centra. Kromě významného zrychlení dopravy se zvýší plynulost a bezpečnost místní dopravy,“ uvedl v tiskové zprávě ministr životního prostředí Richard Brabec. Díky stavbě se podle něj také sníží imisní a hluková zátěž tisíců obyvatel centra Frýdku-Místku.

Vydané závazné stanovisko ministerstva obsahuje 24 závazných opatření, která mají přispět ke snížení vlivů nové silnice na životní prostředí.

„Mají například zajistit náležitou ochranu přírodních památek Profil Morávky a Kamenec, stejně jako evropsky významných lokalit Niva Morávky a Řeka Ostravice během výstavby i následného provozu obchvatu,“ uvedla mluvčí ministerstva životního prostředí Petra Roubíčková.

Obchvat je jednou z priorit ministerstva

Na obchvatu bude vybudováno více než osm kilometrů protihlukových stěn. Stavbaři mají také během výstavby důsledně bránit prašnosti.

„Pro zvýšení ochrany vod a vodních ekosystémů bude vyžadováno pravidelné čištění a údržba komunikací včetně odvodňovacích zařízení. Všechny podmínky jsou nově závazné,“ uvedla mluvčí.

Stavba obchvatu Frýdku-Místku by měla stát téměř čtyři miliardy korun bez DPH. Připravuje se už zhruba dvacet let.

Frekventovaný průtah městem je dlouhodobě přetížený mimo jiné kvůli blízkosti automobilky Hyundai.

Obchvat má nejen ulevit centru Frýdku-Místku od kamionů, ale i celkově zlepšit složitou dopravní situaci ve městě. Premiér Bohuslav Sobotka loni v září řekl, že stavba obchvatu by měla začít letos v srpnu.

Obchvat Frýdku-Místku je osmou z devíti prioritních staveb, které souhlasné stanovisko ministerstva získaly. EIA už v minulých týdnech obdržely například obchvaty Českých Budějovic a Otrokovic, železniční trať Sudoměřice - Votice, D49 mezi Hulínem a Fryštákem nebo novostavba dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Žena se za padesát tisíc korun provdala za cizince, hrozí jí rok vězení

Padesát tisíc na ruku za sňatek a příslib dalších peněz. To podle policistů přimělo čtyřiatřicetiletou ženu z Ostravska, aby se provdala za o deset let...  celý článek

Autor publikace Slezská Ostrava v proměnách času Česlav Piętoň
Ke Slezské Ostravě patřily visuté dráhy, říká Česlav Piętoň

Badatel a sběratel Česlav Piętoň po sedm let mapoval zajímavosti z historie Slezské Ostravy. Nyní je vydává souborně v knize.   celý článek

Volební hlasování.
Pokažený zámek a kolaps členky komise. V Opavě se volilo až do 15 hodin

O zcela výjimečném kroku rozhodla okrsková volební komise v Opavě-Kylešovicích. Kvůli dvěma mimořádným událostem prodloužila hlasování o nových poslancích o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.