Radek Leskovjan vybudoval se spolupracovníky trendovou značku.

Radek Leskovjan vybudoval se spolupracovníky trendovou značku. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Od nástěnek k určování módních trendů, to je příběh Radka Leskovjana

  • 0
Trika plná panáčků, nezaměnitelný design, módní trend. Jenže ještě předtím výroba armádních nástěnek a poté garážová produkce. Firma UAX se objevila na trhu už v roce 1996, ale majitel Radek Leskovjan, který je zároveň autorem všech obrázků na svých výrobcích, se však stále snaží držet trendu oblečení pro volný čas, které je odlišitelné od konkurence.

Jako student kopřivnického strojírenského učiliště vstával ve tři ráno, jezdil z Jeseníku nad Odrou vlakem do Studénky a odtud do Kopřivnice na praxi v automobilce Tatra. "No a jednoho dne jsem si prostě řekl, že musím něco vymyslet, v práci mechanika strojů a zařízení jsem svou budoucnost neviděl," vzpomíná Leskovjan.

Když narukoval na vojnu v Hranicích na Moravě, měl velké štěstí. Sloužil jako štábní kreslič. Pro někoho jednotvárná práce při tvorbě nástěnek nebo ozdobných jmenovek ke zvonkům bytů důstojníků. "Lampasáci tehdy závodili v tom, kdo má hezčí nástěnku. No a mě to bavilo, měl jsem v ruce celou zásobu druhů písma. Tam jsem se opravdu docela vykreslil...," řekl Leskovjan, který si však nemyslí, že by byl nějakým výtvarníkem.

Motivy triček UAX jsou nezaměnitelné.

Poté začal s kamarádem potiskovat trička, výrobnu měli v garáži. Nyní firma UAX prodává ve čtyřech kamenných obchodech a do sídla firmy v Bernarticích nad Odrou na Novojičínsku. Kde však jsou trička nejoblíbenější? "Jednu dobu to bylo Brno, teď mi to připadá nejlepší na Ostravsku, možná i proto, že jsme v Lasu otevřeli prodejnu. Ale nejúspěšnější je náš malý obchod v Bernarticích nad Odrou. Sem jezdí lidé z celé země i z ciziny.