Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Opavy pojede do Prahy další přímý spoj. Nabídne jej RegioJet

  9:08aktualizováno  9:08
Od zimy spojí Opavu a Prahu nové přímé vlaky. Po Českých drahách, jejichž první bezpřestupový rychlík vyjel na tuto trasu v červnu 2015, tutéž službu nabídne RegioJet. Jezdit bude ve čtyři hodiny ráno z Opavy a před čtvrtou odpoledne zpátky z Prahy.

Ilustrační snímek | foto: RegioJet

„Vidíme, že je z Opavy hodně cestujících, kteří jezdí za našimi spoji osobními vlaky nebo auty na Svinov. Opava je univerzitní město, centrum Slezska, má velký potenciál. Ve chvíli, kdy jsme doplňovali další spoj z Ostravska na Prahu, bylo rozhodnutí jednoznačné,“ uvedl mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj. Dodal, že žlutá souprava bude vždy nocovat na opavském východním nádraží.

První vlak vyjede 10. prosince. Cenu jízdného RegioJet ještě upřesní, stejně jako ve všech jeho stávajících vlacích si však budou lidé vybírat ze čtyř různých cenových tříd podle požadovaného komfortu.

Spoje Opava–Praha

  • Přímý spoj ČD jede z Opavy denně kromě neděle v 6:02, z Prahy pak denně kromě soboty v 16:37.
  • V pátek vyjíždí ještě posilový spoj Praha–Opava ve 13:19, v neděli přímý vlak Opava–Praha v 15:53.
  • RegioJet v prosinci přidá nový přímý spoj z Opavy denně ve 4:15 (v neděli o hodinu později), zpáteční z Prahy do Opavy denně v 15:48.

„Už teď se dá říct, že cenová relace bude srovnatelná se spojem z Havířova do Prahy. Do prodeje půjdou lístky na podzim,“ upřesnil Ondrůj. Vlak pojede tři hodiny a sedmatřicet minut.

Nejlevnější lístky RegioJetu z Havířova do Prahy teď stojí 224 korun, jde o přepravu bez stevarda a služeb. Za nejvyšší třídu Business cestující v některých spojích zaplatí i přes sedm set korun.

Přímá cesta z Opavy do Prahy IC spojem Českých drah první třídou teď přijde na 670 korun, ve druhé třídě pak na 345 korun a trvá tři hodiny a dvacet minut. I České dráhy nabízejí řadu služeb, nasadily komfortní vlaky s wi-fi i nabídkou teplých a studených jídel. Když spoj před dvěma lety začínal, byly vagony zcela vyprodané.

„Zájem o přímé spojení Opava–Praha je velký. Lidi oslovilo, o čemž svědčí i nutnost zařazovat posilové vozy,“ potvrdila trvající poptávku mluvčí Českých drah Monika Bezuchová s tím, že lidé oceňují především krátkou dobu jízdy.

Zda České dráhy v souvislosti se vstupem dalšího dopravce na trať chystají změny ve spojích či cenách jízdenek, společnost nechce komentovat. „Nekomentujeme naše plány do budoucna, protože sestava jízdního řádu se průběžně vyvíjí,“ dodala mluvčí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na parcelách o rozloze minimálně 1500 metrů čtverečních (vyznačeny v pravé...
Blízko na Lysou nebo k Šanci. O pozemky v Ostravici je velký zájem

V beskydské obci Ostravice žijí až čtyři tisíce lidí. Ale jen v létě, protože velkou část z nich tvoří chataři. Trvale tam bydlí sotva 2,5 tisíce lidí. To se...  celý článek

Básník Tomáš Koudela pochází z Havířova. K Ostravě měl dlouho špatný vztah a...
Ostravské stopy: Ostrava byla děsivé místo. Ale to je pryč, říká Koudela

Ostrava, to byl výkřik tonoucího, který z laguny vynořivší se chce prchnout někam pryč. Tak vidí Ostravu básník Tomáš Koudela. Jemu je věnován dnešní díl...  celý článek

ilustrační snímek
Muž léta dával na internet dětské porno, množství udivilo i policisty

Stovky videí a tisíce fotografií s dětskou pornografií nahrál za deset let na internetové stránky muž z Ostravy. Nyní ho obvinili policisté. Před soudem může...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.