Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: RegioJet

Z Opavy pojede do Prahy další přímý spoj. Nabídne jej RegioJet

  • 89
Od zimy spojí Opavu a Prahu nové přímé vlaky. Po Českých drahách, jejichž první bezpřestupový rychlík vyjel na tuto trasu v červnu 2015, tutéž službu nabídne RegioJet. Jezdit bude ve čtyři hodiny ráno z Opavy a před čtvrtou odpoledne zpátky z Prahy.

„Vidíme, že je z Opavy hodně cestujících, kteří jezdí za našimi spoji osobními vlaky nebo auty na Svinov. Opava je univerzitní město, centrum Slezska, má velký potenciál. Ve chvíli, kdy jsme doplňovali další spoj z Ostravska na Prahu, bylo rozhodnutí jednoznačné,“ uvedl mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj. Dodal, že žlutá souprava bude vždy nocovat na opavském východním nádraží.

První vlak vyjede 10. prosince. Cenu jízdného RegioJet ještě upřesní, stejně jako ve všech jeho stávajících vlacích si však budou lidé vybírat ze čtyř různých cenových tříd podle požadovaného komfortu.

Spoje Opava–Praha

  • Přímý spoj ČD jede z Opavy denně kromě neděle v 6:02, z Prahy pak denně kromě soboty v 16:37.
  • V pátek vyjíždí ještě posilový spoj Praha–Opava ve 13:19, v neděli přímý vlak Opava–Praha v 15:53.
  • RegioJet v prosinci přidá nový přímý spoj z Opavy denně ve 4:15 (v neděli o hodinu později), zpáteční z Prahy do Opavy denně v 15:48.

„Už teď se dá říct, že cenová relace bude srovnatelná se spojem z Havířova do Prahy. Do prodeje půjdou lístky na podzim,“ upřesnil Ondrůj. Vlak pojede tři hodiny a sedmatřicet minut.

Nejlevnější lístky RegioJetu z Havířova do Prahy teď stojí 224 korun, jde o přepravu bez stevarda a služeb. Za nejvyšší třídu Business cestující v některých spojích zaplatí i přes sedm set korun.

Přímá cesta z Opavy do Prahy IC spojem Českých drah první třídou teď přijde na 670 korun, ve druhé třídě pak na 345 korun a trvá tři hodiny a dvacet minut. I České dráhy nabízejí řadu služeb, nasadily komfortní vlaky s wi-fi i nabídkou teplých a studených jídel. Když spoj před dvěma lety začínal, byly vagony zcela vyprodané.

„Zájem o přímé spojení Opava–Praha je velký. Lidi oslovilo, o čemž svědčí i nutnost zařazovat posilové vozy,“ potvrdila trvající poptávku mluvčí Českých drah Monika Bezuchová s tím, že lidé oceňují především krátkou dobu jízdy.

Zda České dráhy v souvislosti se vstupem dalšího dopravce na trať chystají změny ve spojích či cenách jízdenek, společnost nechce komentovat. „Nekomentujeme naše plány do budoucna, protože sestava jízdního řádu se průběžně vyvíjí,“ dodala mluvčí.