Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava problémových dálničních mostů v Ostravě bude dvojnásobně drahá

  13:16aktualizováno  13:16
Dálniční přivaděče v Ostravě opraví stavební společnost Colas za 48 milionů korun. Cenu za opravy, která je proti předběžným odhadům více než dvojnásobná, chce Ředitelství silnic a dálnic vymáhat po zhotoviteli mostů, sdružení firem vedeném Eurovií CS.

Prasklina na jednom z mostů dálničního přivaděče v Ostravě-Přívozu. (28. listopadu 2014) | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Opravy mostů v městské části Přívoz mají začít po skončení hokejového šampionátu, aby během něj nekomplikovaly dopravu ve městě.

Důvodem k navýšení ceny je podle Rýdla nový posudek dopravní fakulty Univerzity Pardubice, který poukázal na horší technický stav obou mostů. Ještě začátkem roku, kdy Eurovia odmítla problematické mosty opravit na vlastní náklady, odhadovalo ŘSD cenu za odstranění havarijního stavu na zhruba 20 milionů.

Dálniční ostravský děs

Na mostech se v polovině loňského roku objevily trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze. Od konce loňského roku, kdy ŘSD zkoumalo na mostech přípustnou zátěž, smějí na ně vjíždět osobní vozidla pouze třicetikilometrovou rychlostí.

V polovině měsíce by na obou mostech měly začít přípravné práce a těžká technika by se na nich mohla objevit koncem května. Podle ŘSD by celá oprava měla trvat 85 dní.

Ostravskou dálnicí se zabývají také soudy

Na důvodech, proč jsou šest let staré mosty v nevyhovujícím technickém stavu, se ŘSD nemůže shodnout se zhotovitelem stavby, společností Eurovia. Podle ní se ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu, takzvaného studeného odvalu. Podle ŘSD naopak stavební společnosti nedodržely požadovanou technologii výstavby.

Mosty v Ostravě jsou součástí širších sporů o zvlněnou dálnici D47 u Ostravy. Z celkem osmi sporů, které se týkají reklamací vad, neoprávněného účtování valorizací a použití nižšího množství materiálu, ŘSD zvítězilo v pěti sporech.

Ty se týkaly meziročního navyšování ceny o vyšší koeficienty, než bylo stanoveno ve smlouvě. Kvůli chybám a promlčení ale rozhodčí soud vrácení většiny těchto peněz ŘSD nepřiznal.

Zátěžové zkoušky jednoho z mostů v listopadu 2014

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V sobotu byla ve Větrovech u Tábora otevřena nová zoologická zahrada.
Proti potkanům ekologicky. V Havířově je loví puštíci

Vedle deratizátorů bojují proti potkanům v Havířově i sovy. Loni koncem roku nechala radnice v deseti vytipovaných lokalitách umístit budky pro puštíky. Teď...  celý článek

VŠB otevřela nové vývojové centrum IdeaHUB. Na snímku je technický poradce...
Studentům VŠB pomohou i nové vybavené dílny sdíleného vývojového centra

Naprogramovat robota, vyrobit potřebnou součástku nebo se jen tak naučit obsluhovat stroje. To všechno od čtvrtka nabízí nové sdílené vývojové centrum IdeaHub...  celý článek

Z natáčení seriálu Lajna
Na seriálový led opět vyjíždí Lajna z Havířova. Natáčí se další díly

V Havířově se natáčí další díly seriálu Lajna s Jiřím Langmajerem v roli trenéra Hrouzka. Vysílat se budou od konce října na internetové televizi OBBOD....  celý článek

Grafton Recruitment Praha
PROCESNÍ INŽENÝR, automotive

Grafton Recruitment Praha
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.