Město má už rok hotovou studii podzemního stání a se stejným nápadem v podobě vizualizace přišel před časem za vedením magistrátu soukromý architektonický ateliér.
„Obě studie jsou si podobné. Ta od ateliéru se liší jen v některých technických detailech, například počtem nájezdových ramp,“ uvedla starostka Třince Věra Palkovská.
„Nejde o to, který záměr by byl pro vybudování podzemního stání lepší, ale kde na projekt vzít peníze. Pro nás by to bylo schůdné jedině při nalezení dotačních titulů a investičních partnerů.“
Jak by parkoviště mohlo vypadat, zveřejnil v krátkém videu ateliér na YouTube.
Pod zemí by podle něj vzniklo 390 parkovacích míst, ale Palkovská hovoří jen o 250 nových místech, protože samotná stavba by ubrala část plochy ze současných venkovních stání. Prostranství na náměstí by zůstalo zachované pro pořádání kulturních akcí.
I kdyby se našly dotace, je ekonomicky rozumné stavět jedno parkovací místo za tak vysokou sumu?
„Finanční nároky obou návrhů jsou podobné. Zanedlouho představíme veřejnosti kompletní plán řešení statické dopravy v levnějších i finančně náročnějších variantách pro všechny části města. Nejlepší cestou asi bude kombinace variant, protože každá lokalita vyžaduje své,“ dodala Palkovská.