Dopravní podnik Ostrava (DPO) se totiž dočkal dodávky prvních tří z objednaných šestnácti kusů moderních autobusů a minibusů poháněných stlačeným plynem či elektřinou, jejichž součástí je také klimatizace.
„V pondělí jsme dostali první z deseti objednaných CNG článkových autobusů, první ze tří CNG minibusů i první ze tří elektrominibusů,“ říká mluvčí DPO Karolína Rycková.
Minibusy jsou určené především pro nově zřízené linky po centru města a k planetáriu.
„Linka do planetária je v jízdním řádu už od dubna, ale podmínkou jejího spuštění byla dodávka minibusu na CNG. Její provoz jsme proto zahájili až 14. května,“ vysvětluje Rycková.
S plánovanou linkou přes Masarykovo náměstí, kde mají jezdit výhradně nové elektrominibusy, je to ale složitější. „Zatím ji nemůžeme spustit, protože tam město chystá stavební úpravy,“ nastínila mluvčí. „Proto nyní oba typy nových minibusů obsluhují linku do planetária,“ dodala.
Vysoké náklady na obměnu z velké části pokryjí dotace
Na nejvytíženějších trasách městské hromadné dopravy ve městě, kde už teď jezdí velké kloubové autobusy, například na lince číslo 48, ale i tam, kde jsou výluky, by se měla co nejdříve objevit i třetí novinka – osmnáctimetrový autobus typu Solaris Urbino 18 CNG.
„Je čtvrtou vývojovou karosářskou generací polského výrobce. Má klimatizaci v celém voze, USB porty a je připraven na montáž wi-fi routeru. Má 132 míst pro cestující a dvě pro invalidní vozík nebo kočárek,“ popisuje Rycková. Dodává, že další várku autobusů očekává DPO v následujících týdnech.
Rozsáhlou obměnu vozového parku zahájil DPO už loni. Za nové tramvaje, trolejbusy, autobusy i minibusy zaplatí v příštích letech více než miliardu, z toho značnou část pokryjí evropské dotace.