Do roku 2020 chceme zaměstnat padesát lidí, říká šéf Porsche v Ostravě

  11:17aktualizováno  11:17
Do bývalého sídla generálního ředitelství OKD se vrací prestižní firma. Nově zde působí společnost Porsche Engineering, která pod vedením Miloše Poláška vyvíjí novinky nejen pro světoznámou automobilku. „Do dvou let bychom chtěli zaměstnat padesát lidí. Hlavně vysokoškoláků,“ říká Polášek pro MF DNES.

Společnost Porsche Engineering Services vede Miloš Polášek. V Ostravě bude firma řešit technologie. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Čím se vaše firma zabývá?
Firma Porsche Engineering Services byla v České republice založena v roce 2001, působíme tady ale už od roku 1996, kdy jsme začali spolupracovat s ČVUT. Na začátku jsme se zabývali standardním vývojem, od motorů přes karoserie. Časem jsme se vyvíjeli do dalších směrů, věnujeme se digitalizaci, e-mobilitě, řídicím systémům.

Co z toho se bude dělat v Ostravě?
Nosnou částí naší zdejší činnosti budou moderní technologie, vývoj softwaru pro budoucí automobily.

Co to obsahuje?
Pro řidiče jsou důležité nové funkce, které automobily nabízí. Jsou připojené k internetu, mohou tedy získávat informace o zácpách, objížďkách a podobně. A vývoj těchto systémů je část toho, co v Ostravě chceme dělat.

Kolik takových týmů, jaký vznikl v Ostravě, Porsche má?
Vedle centrály a větší pobočky v Německu je nejstarší zahraniční pobočka Porsche Engineering v Praze, v Itálii máme zkušební dráhu, v Číně máme kanceláře v Šanghaji, další je v rumunské Kluži.

Kolik chcete v Ostravě zaměstnat lidí?
Do roku 2020 chceme mít v Ostravě padesát zaměstnanců, spolu s Prahou by v České republice šlo o zhruba 250 lidí.

Zajímají vás zkušení zaměstnanci, nebo preferujete absolventy?
Optimální je mix obojího, 99 procent kolegů má technické vzdělání, od strojírenství až třeba po absolventy matematických fakult. Pro nás je důležitá chuť hledat nová řešení. Kombinujeme zkušené kolegy s absolventy, důležitá je pro nás i spolupráce se studenty.

Porsche Engineering Services

  • Je dceřinou firmou společnosti Porsche Engineering Group. Ta je dceřinou společností výrobce sportovních vozů Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG se sídlem ve Stuttgartu. 
  • Její historie sahá až do roku 1931, kdy Ferdinand Porsche založil vlastní konstrukční kancelář. 
  • Generálním ředitelem společnosti Porsche Engineering Services je sedmačtyřicetiletý absolvent Strojní fakulty ČVUT Miloš Polášek. Po absolutoriu působil nejprve jako asistent a poté docent v Ústavu vozidel a letadlové techniky Fakulty strojní ČVUT, v roce 2006 nastoupil do Porsche Engineering na pozici ředitele.

Chcete spolupracovat i s vysokými školami v kraji?
Rozhodně. Už jednáme se zástupci VŠB, i o zařazení studentů do výzkumných týmů.

Kolik studentů se u vás může zapojit?
Ve výsledku může jít i o desítky studentů, tak jako to je nyní třeba v Praze.

Nabízíte stejné platy v Německu, Praze i Ostravě?
V České republice je obrovská konkurence. Proto musí být firma atraktivní. Musíme nabízet atraktivní soubor podmínek, od zajímavých projektů přes samostatnost...

... ale rozhodující jsou z velké části peníze.
Co se týče peněz, snažíme se být konkurenceschopní na českém trhu.

Ptám se kvůli tomu, jestli by pak neodcházeli vaši zaměstnanci třeba z Ostravy do Prahy.
Naším zájmem je udržet zaměstnance na svých místech, mít stabilní kolektivy. Z toho důvodu neděláme rozdíly mezi zaměstnanci v Praze a v Ostravě.

Společnost Porsche Engineering Services vede Miloš Polášek. V Ostravě bude...

Co se vlastně bude v Ostravě vyvíjet?
To právě souvisí se stavbou a udržením týmů. Časem si ostravský tým vybuduje vlastní specializaci, na niž se bude později zaměřovat.

Ostravě se dlouho investoři vyhýbali kvůli tomu, že tady bylo údajně špatné dopravní napojení.
To už určitě neplatí. Z Prahy jsme v Ostravě vlakem za tři hodiny, hodinu cesty odsud je letiště v Katovicích, odkud létá linka do Stuttgartu.

Nejčtenější

Havíři vyfotili v Beskydech medvěda. Stál od nás patnáct metrů, říkají

Medvěd v oblasti beskydské hory Smrk na Frýdecko-Místecku. (15. listopadu 2018)

Medvěda, který se pohybuje v oblasti beskydské hory Smrk, vyfotili dva muži. „Na ten zážitek nikdy nezapomeneme,“...

Nové tramvaje v Ostravě zlobí, část řidičů s nimi odmítá jezdit

V Ostravě už jezdí nové tramvaje.

Dvě desítky počítačem řízených tramvají firmy Stadler jezdí po Ostravě teprve od 1. listopadu, lidé už ale poznali,...

Obec na Frýdecko-Místecku upozorňuje na medvěda. Šelmu zachytila fotopast

Lidé natočili medvěda ve skiareálu na Trojáku

Upozornění na medvěda vyvěsila dnes na své webové stránky obec Ostravice. Šelmu zachytila fotopast v noci na dnešek v...

Svět podle Pastrňáka. Co dělá z kluka z Havířova hokejovou superstar?

David Pastrňák (88) z Bostonu útočí na branku Buffala kolem Rasmuse Dahlina.

I jeho blízcí dál žasnou, co všechno si David Pastrňák dovolí mezi machry v NHL. Nádherné akce, hattricky. Čeští...

Prodloužená Rudná začíná i končí v poli, dostaví ji snad v roce 2020

Prodloužená Rudná končí a dalších zhruba čtyři sta metrů už vede jen zpevněná...

Už tři roky je otevřená nová silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou, která zklidnila dopravu v Hrabyni či Velké Polomi....

Další z rubriky

Povolební jednání? Už jsem nebyl politicky naivní, říká primátor Ostravy

Primátor Ostravy a lídr hnutí ANO Tomáš Macura získal jednoznačné vítězství v...

Po říjnových komunálních volbách nebylo sporu, že Ostravu povede další čtyři roky Tomáš Macura. Hnutí ANO, kterému byl...

Kniha Ztraceni v sebeklamu přibližuje Ostravu šedesátých let

Max Gronach popisuje Ostravu svého mládí.

Ztraceni v sebeklamu. Tak se jmenuje knižní debut ostravského spisovatele Maxe Gronacha. Příběh vystřízlivění z konce...

Kotlíkové dotace chystají novinku, chudí dostanou peníze předem

V Olomouci čekali na kotlíkové dotace stovky zájemců

S novou kotlíkovou výzvou přijde i nová možnost, jak nový kotel zaplatit. Stát v Moravskoslezském kraji zahájí pilotní...

Najdete na iDNES.cz