Diskuze

V Porubě protestují proti nové tramvajové trati. Vedla by ke Globusu

Přestože Ostrava ještě definitivně nerozhodla, oprášila starý projekt a uvažuje o stavbě 3,3 kilometru dlouhé tramvajové trati ke Globusu v osmém stavebním obvodě Poruby. Trasu stavby za necelou miliardu město teprve upřesňuje, vedla by ale i přes Pustkovec.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

já bych byl za trolejbus neb tramvaj je hlučnější a zavěšení trolejí je určitě levnější než koleje...

0 0
možnosti

R19a21d67e47k 80R51a84i73d29a

21. 10. 2016 11:20

Ale výstavba nových měníren a depa levnější není. Plus stavět trolejbusovou trať oddělenou od zbytku sítě jen pro nevelké sídliště je nesmysl.

0 0
možnosti

Souhlas s David Bartoš!!! Obyvatelé Poruby jsou zvláštní sorta lidí..ne všichni, ale většina jo;-D;-D;-D

1 1
možnosti

Mi tam ta trať nevadila, bydlím v jiné časti Ostravy :-) takže jsem pro!

0 0
možnosti
Foto

Bojíme se elektromobility? Bojíme se, že výroba tramvají nebude už tolik zajímavá a podnik který je vyrábí se musí právem třást, že nebude prosperovat. Jestliže budou Elektrobusy dopr.prostředkem N°1 už proto, že bude jejich cena bezkonkurenční pro výhodnou cenu baterií, je polemika o výhodnosti tramvajového provozu prostě bezpředmětná. Viz. informace z médií: > Přinášíme technologii, která dokáže při přenosu energie zaručit bezpečnost, to je pro energetiku naprosto zásadní, říká vynálezce Jan Procházka. První testovací výrobu nyní připravujeme v pražských Letňanech," řekl majoritní vlastník firmy HE3DA Radomír Prus. - "V závodě o zdokonalení baterií dávají šanci nanotechnologie" píše list The Washington Post. "V globálním závodě o vytvoření výkonnější baterie s delší výdrží někteří sázejí na nanotechnologie, tedy využití miniaturních částic, jako na největší šanci k průlomu," píše se v úvodu textu převzatého z agentury AP. PROČ TO U NÁS NECHCEME VIDĚT?!

0 0
možnosti

No podnik, který vyrábí tramvaje může vyrábět elektrobusy třeba jako Ekova v Martinově, že. např.|:http://www.ekova.cz/vyrobni-program/elektrobusy

0 0
možnosti

Můj osobní názor je ten, že tahle akce za téměř miliardu se značným zásahem do rázu krajiny a životního prostředí by měla být posvěcena místním referendem za účasti MÍSTNÍCH občanů, kterých se toto bezprostředně týká.

Ať se vyjádří, zda chtějí tramvaje a ekologii nebo ekologické autobusy. Těm co tu nebydlí a v životě nebudou zdejší dopravu využívat je po tom...

1 7
možnosti

Klidne, ale skonci to pro odpurce fiaskem.

0 0
možnosti

Zrovna Ostravsko bylo tématem mé disertační práce. Týkala se nejen výstavby nových tratí, ale i linkového vedení. V současnosti je na Ostravsku asi 60 km tramvajových tratí, vytýčil jsem dalších 60 km. U trolejbusů by se velikost sítě zvedla ze současných 29 km asi na 160 km.

V současném stavu totiž na to mají. Některé linky jsou tak vytížené, že je jinak než trolejbusy nebo tramvajemi není ekonomické provozovat, ale málokdo si to dokáže uvědomit.

V mém návrhu by v Porubě jezdily nejen tramvaje, ale i trolejbusy. Jestliže mi po ulici Bedřicha Nikodéma jezdí více než 300 spojů v pracovní den v obou směrech, pak je to už na tramvaj. Jen pro srovnání - krátkou trať po ulici Svornosti obsluhuje 205 spojů linky 11.

Po ulici Průběžné dnes jezdí 434 spojů, což je mnohem více.

3 0
možnosti

A není ulice Svornosti náhodou na rovině a bez jediné zatáčky? Oproti ulicím Heyrovského a Průběžné, které jsou do kopce a samá zatáčka? Ono to od stolu vypadá všechno jednoduše. Stejně jako ty stroje, které nám konstruktéři po škole dodávají do továrny, měsíc na nich potom vyšíváme než začnou fungovat.

0 1
možnosti

V tom pripade je to ta lepsi varianta, pane Novacku!, protoze Martinovska je dostatecne siroka, a pak ulici okolo Zuzany je to taky v pohode, u Duhy je to opet dost siroke a zadem po Prubezne je to vhodnejsi nez po Nikodema na Opavskou. Mimochodem pochazim z Pustkovce a cinkani tramvaji v noci tam bylo slyset, prvni ranni tramvaj cink na smycce, pak cink u Slovanu a nakonec na vozovne. Kdyz mate otevrene okno a zrovna v ten den lehci spani, tak to slysite, ale normalni clovek to nevnima. Stejne jako nevnimate v noci kazdodenne sousedova stekakjiciho psa na samote.

0 0
možnosti

R42a64d69e68k 97R42a22i66d26a

20. 10. 2016 15:21

Paní Vysloužilovou bych tuze rád na nějaké schůzi potkal. Představuju si, jak místo logických argumentů obhajuje svůj HLOUPÝ názor křikem. Je zvláštní, že kdekoliv se má postavit nová trať (Brno, Liberec, Ostrava), objeví se nějaká paní "Vysloužilová", která řve, jak ta nová trať bude hlučná, že to tam nikdy nebylo tak proč by to tam mělo být a co kdyby ta tramvaj někoho přejela. Vrchol byl argument nějaké podobné dámy, která plácla, že co kdyby si tam hrály děti a spadly na ně troleje.

2 1
možnosti

Můžu se zeptat kde bydlíte a jak moc znáte Porubu? Jestli jste vůbec viděl "vítězný " návrh? Tramvajová trať se dá zavést téměř všude, jen se to území nesmí nejdříve zastavět.

Proč pro tento problém na lokální úrovni mají potřebu se vyjádřit lidi, kteří neznají ani dotyčnou paní ani neviděli tři ulice dotčené výstavbou. Proč někdo chce tramvaj někde, kde nebydlí. Zatím jsem potkal pouze jednu paní, kterou tramvaj v dosahu potěšila, do té doby než zjistila že místo stromu by se dívala na sloupy s dráty.

0 2
možnosti

Chce se mi napsat konecne, o tehle trase totiz uvazovali uz komuniste, mela konci na Otakara Jeremiase, takze planovana trasa vypada asi takto predpokladam. Po toho Jeramiase to melo byt pred rokem 1989 a nikdy se nezaclo. A ted k tomu kaceni a ostatnimu, zajimalo by me, kde a co chteji kacet. 17.listopadu je dostatecne siroka uz davno, protoze uz to bylo v planu, a Nikodema je ulice oddelujici 2 mestske obvody a misto tam je. Ze to zvysi obsluznost tehle casti mesta ekologickou dopravou je jaksi mimo chapani iniciatorky petice. Nu coz, uz davno v tehle casti Ostravy nebydlim...

1 0
možnosti

Vážení, patřím k těm zpátečníkům, kteří by raději jezdili novými autobusy, které DP Ostrava pořídil před rokem a půl ke stejnému účelu, čili k ekologizaci dopravy.

Viděl někdo z Vás, kde chtějí dostat tu trať?

Někdo oprášil 50 let starý projekt, ale zapomněl si dát stavební uzávěru na pozemky kde by se mohly položit koleje.

Takže se musí kácet stromy, překládat parovod, měnit územní plán. A to se do poslední parcely doteď prodávaly pozemky okolo cesty - kupující lituji.!

Já se do Poruby z centra odstěhoval právě od "čistých " trolejbusů a tramvají.

Celé je to jen lobby jak prostavět 800 milionů, nechat po sobě pomník a dát práci (výrobu tramvají) dceřinému podniku DPO Ekově. A v neposlední řadě dostat tramvaj ke Globusu.RvEU

Nevím proč, na velké nákupy se jezdí autem a na malý nákup je mi jedno jestli jedu tramvají nebo busem.

1 5
možnosti

R25a60d33e97k 60R98a95i44d45a

20. 10. 2016 15:14

Booože, tak pokácí pár stromů. Opravdu nerozumím tomu kultu kolem stromů. Už jak se má jeden skácet a málem aby se kvůli tomu lidi protestně upalovali. A prosím vás, můžete mi vysvětlit v čem vám vadí trolejbusy? Tramvaj chápu, ta v centru vskutku nejezdí po tiché trati, teda nejezdila, ale trolejbus? To nemyslíte vážně.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Všichni odejdeme. Možná až do Evropy. Ukrajinci z frontových měst řeší, co dál

21. března 2024

Premium Fronta se blíží. A ve městech, které jsou jí na dosah, žijí statisíce Ukrajinců. Jak blízkost bojů...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejen Liberty. Krize drtí všechny moravskoslezské hutní společnosti

22. března 2024  15:53

Těžké časy nyní nezažívá jen ostravská společnost Liberty, ale i ostatní hutní firmy v kraji....

ONLINE: Třinec - Budějovice 0:0. Zápas o vše, první třetina bez branek

28. března 2024  16:45,  aktualizováno  17:40

Sledujeme online Českým Budějovicím se jako čtvrtému týmu v historii play off české extraligy podařilo odvrátit tři...

Lakatoš bude hostovat v Boleslavi. Bruslaři s ním počítají na dva roky

28. března 2024  17:26

Dominik Lakatoš bude v nadcházejících dvou sezonách hostovat z hokejových Vítkovic v Mladé...

S novinkami, ale leckde dražší. Moravskoslezské hrady a zámky otevírají

28. března 2024  15:27

Konec zimních oprav, příprav a plánování. Hrady a zámky v Moravskoslezském kraji o nadcházejícím...

Hokejisté Olomouce hlásí první posilu, získali vítkovického útočníka Fridricha

28. března 2024  13:31

První posilou hokejistů Olomouce pro příští extraligovou sezonu se stal útočník Petr Fridrich....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!