Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: koláž iDNES.cz

O značky na přání byl zájem hlavně v lednu. Poté výrazně opadl

  • 12
Nezájem provází výdej registračních značek na přání, jejichž prodej umožňuje od začátku roku novela. Zatímco v lednu lidé vstávali i ve tři ráno, aby uplatnili kreativitu a ve frontě na vlastní značku byli mezi prvními, po půl roce zájem opadl a řidiči už nepovažují za výhodu vlastnit dobře zapamatovatelnou SPZ.

„Na začátku roku byly značky hitem, teď už o ně chodí žádat jen jednotlivci,“ potvrdil mluvčí ostravského magistrátu Petr Havránek. Za dvě espézetky na auto zaplatí zájemce 10 tisíc korun.

Vysoký lednový zájem dokládají i tržby magistrátu. „V lednu řidiči za speciální registrační značky zaplatili 515 tisíc korun, v září už to bylo jen 58 tisíc. Doposud jsme tak vydali 112 značek na automobily, 20 na motorky, 497 na nosiče a 3 na přívěsy, které se teď pyšní například cedulkou můjvozík a podobně,“ zmínil Havránek.

Podobný scénář se odehrál například v Opavě. „Od začátku roku do dnešního dne jsme vydali celkem 20 registračních značek na přání pro osobní automobily a 4 registrační značky na přání pro motocykly. Ze začátku byl větší zájem, který trval ale jen zhruba 14 dnů a v současné době už žadatelé přijdou jen občas. Mezi nejkurióznější požadavky pak patřily například: C000000L, PR0 SMART, 603 TATRA, Na motocykly třeba 89 HARY.

V Karviné pak řidiči o dobře zapamatovatelné své značky nestáli skoro vůbec. „Od ledna si značku u nás koupilo jen devět lidí. Spíše se žadatelé chodili ptát, kolik by to stálo, jaké jsou podmínky, ale pak od žádosti většinou upustili. Od prázdnin pak o svou speciální značku požádal jeden jediný zájemce,“ přiblížila Michaela Zormanová z karvinského magistrátu.