PRAVIDELNÁ KONTROLA. Majitel vozu, který veřejnosti zůstal neznámý, pravidelně...

PRAVIDELNÁ KONTROLA. Majitel vozu, který veřejnosti zůstal neznámý, pravidelně jezdil na kontrolu postupu prací. S vozem se pak možná ukáže i na tatrováckých veteránských srazech. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Renovace historického skvostu pokračuje. Sledujte přeměnu Tatry 87

  • 0
Rozebrali jej, zrenovovali a znovu složili. Na luxusním historickém automobilu Tatra 87 pracují lidé z kopřivnické restaurátorské dílny Ecorra více než šest měsíců. Další půlrok jim ještě zbývá. Starý vrak se pod jejich rukama postupně mění ve výstavní kousek. MF DNES a iDNES.cz sledují přeměnu klenotu od počátku.

"Právě jsme kompletně opravili karoserii a auto převezli do přípravny laků," popisuje majitel firmy Vítězslav Hinner.

Jak se rodí Tatra 87

Renovátoři do původního stavu uvedli nárazníky, lišty i dveře včetně jejich dřevěných rámů. Pracují také na opravách motoru. Dva měsíce teď na karoserii budou vrstvu po vrstvě nanášet tmel, zbrousí jej a nechají vyzrát. Pak přijde na řadu lak. A na závěr čalounění (o začátku renovace a dalším postupu čtěte zde).

Renovátoři vše uvádějí do původního stavu. Auto zbavují neoriginálních dílů, pomáhají jim v tom záznamy v zakázkové knize, jež je uložená v Technickém muzeu Kopřivnice. "V květnu bychom chtěli vyjet," říká Hinner. Auto si z dílny vyzvedne jeho český majitel. Luxusní vůz s aerodynamickou karoserií pochází z roku 1947.

Automobilka Tatra vyráběla Tatru 87 v letech 1937 až 1950. V letech 1947 až 1950 s tímto typem vozu cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund podnikli cestu do Afriky a Jižní Ameriky.