Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči opavského Dopravního podniku hrozí stávkou, chtějí vyšší mzdy

  8:58aktualizováno  8:58
Řidiči opavského Dopravního podniku žádají zvýšení mezd o devět procent. Vedení dopravce takový požadavek označuje za nereálný. Šoféři prostřednictvím odborů ale zvyšují tlak a vyhlásili stávkovou pohotovost.
Řidiči dopravního podniku chtějí zvýšit mzdy o devět procent. Ilustrační foto

Řidiči dopravního podniku chtějí zvýšit mzdy o devět procent. Ilustrační foto | foto: Radek Miča, MAFRA

Řidiči s vedením podniku vyjednávají přes zprostředkovatele - odbory Městského dopravního podniku Opava. Požadují navýšení tarifních mezd o 9 %.

Podle ředitele Dopravního podniku Hynka Woitka není takové navýšení platů letos možné.

"Naši řidiči jsou ve srovnání s ostatními dopravními podniky v zemi nejhůře placeni," namítá šéf odborů Miroslav Vaněk. "Přitom v první polovině loňského roku měli meziročně zhruba devítiprocentní nárůst přesčasů," vysvětlil požadavek odborů Vaněk. Odbory proto vyhlásily v minulém týdnu stávkovou pohotovost.

Požadované navýšení mezd představuje zhruba pět milionů korun. V letošním roce, kdy Dopravní podnik očekává ztrátové hospodaření, je to podle ředitele podniku nereálné navýšení.

Jak ale uvedl, zaměstnanci mají řadu benefitů - důchodové připojištění, týden dovolené navíc, příspěvek na stravování nebo zaměstnanecké jízdné. "Část z těchto benefitů se může použít na zvýšení mezd, pokud se s odbory dohodneme," podotkl Woitka.

Úspory bude hledat také v nákladech, což by ale znamenalo redukci dosavadní sítě MHD. "Je to složitější varianta, o které budeme jednat s novým vedením města," dodal ředitel.

Stávková pohotovost zatím městskou hromadnou dopravu v Opavě neohrozila. Autobusy a trolejbusy ve městě jezdí bez omezení.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sanatoria Klimkovice.
Klimkovice bojují proti hluku. Chtějí zabránit rozrůstání logistické zóny

Válku s hlukem a kamiony musíme vyhrát, byť některé bitvy jsme zatím prohráli. Tak lze zhodnotit počínání zastupitelů Klimkovic, kteří ve středu na bouřlivém...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
Problémová ubytovna v Ostravě je na prodej. Možná ji získá obvod

Nečekaný obrat nabrala situace kolem problémové ostravské ubytovny v Sadové ulici číslo 12, na kterou si v létě stěžovali místní obyvatelé radnici i redakci MF...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.