Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči u přejezdu ve Studénce riskují. Už dříve uvázlo auto mezi závorami

  10:15aktualizováno  10:15
Patří k nejvytíženějším v zemi. Denně tudy projedou stovky vlaků i aut. Řidiči hudrují, že u závor čekají i patnáct minut. Někteří z nich proto riskují a projíždějí železniční přejezd ve Studénce na červenou.

Možná spěchal a byl nepozorný. Možná riskoval. Kdoví. Jisté je, že padesátiletý polský řidič projížděl ve středu ráno železniční přejezd ve Studénce na červenou. Kdyby to neudělal, nenarazil by do něj vlak a nezemřeli by dva lidé. Výstražné zařízení přitom fungovalo, jak mělo.

„Na přejezdu bylo vše v pořádku,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. „Chyba byla jednoznačně na straně řidiče.“

Přejezd ve Studénce na Novojičínsku patří k nejvytíženějším v zemi. „Vždyť jde o hlavní tah mezi Ostravou a Prahou. Pamatuju si na starší údaj, podle kterého po této trati denně projede 240 vlaků. Jezdí prakticky neustále v obou směrech,“ řekl starosta Studénky Lubomír Šobich. 

Stovky vlaků znervózňují řidiče

Informaci potvrdil i Jakub Ptačinský. „Velmi silná je i nákladní doprava, každých pět minut tím místem projede vlak, to znamená, že se dostáváme na stovky vlaků za den,“ zmínil mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Fotogalerie

Řidiči jsou z množství vlaků nervózní. Často spěchají, riskují, nerespektují výstražná zařízení a koleje přejíždějí na červenou.

„Ve Studénce jsou jenom dvě možnosti, jak přejet hlavní železniční trať, buď přes přejezd, anebo po mostě na druhé straně města. Přejezd je nepříjemný v tom, že přes něj jezdí hodně vlaků, občas se proto stává, že po delším čekání se závory sice zvednou, ale vzápětí začne blikat červené světlo a závory se zase zavřou,“ popsal čtyřiatřicetiletý Miroslav Novotný z Nového Jičína. 

Auto mezi závorami neuvázlo poprvé

Řidiči tak stojí u přejezdu dlouhou dobu, tudíž chtějí využít každé možnosti, jak se dostat na druhou stranu.

„Kdykoli tam jedu, doufám, že budu mít kliku a nepojede žádný vlak, ale málokdy se to podaří, většinou čekám i patnáct minut. Vím, že někteří riskujou a projíždějí to na poslední chvíli, mě to ale v životě nenapadlo,“ řekl Novotný.

„Je to tady veliký problém,“ sdělil Vladimír Spáčil, který bydlí přímo u trati. „Loni jsem na vlastní oči viděl, jak na přejezdu mezi závorami uvízlo osobní auto. Vystoupil z něj spolujezdec, zdvihl závoru a řidič odjel.“ Přejezd přitom monitorují kamery. „Kdyby dopravka trestala hříšníky pokutami, tak by se to odnaučili,“ doplnil Spáčil.

Místo, kde se nachází přejezd, na kterém došlo k tragické nehodě pendolina s...

Místo nehody pendolina s nákladním autem u Studénky na Novojičínsku





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V Havířově se svrab podařilo vymýtit, pátrání po infekci však pokračuje

Přestože inkubační doba zatím neskončila, vše nasvědčuje tomu, že domov pro seniory GrandPark v Havířově už zlikvidoval nákazu svrabem u svých klientů i...  celý článek

Colours of Ostrava 2014: Chinaski
Ostravské stopy: Buty a Citron jsou mé srdcové kapely, říká Malátný

Kapela Chinaski si vybrala k zahájení svého nového turné Ostravu. V úterý 24. října tak bude mít v Ostravar Aréně premiéru největší pódium, jaké lze v českých...  celý článek

Martin Dědic u Krajského soudu v Ostravě (13. února 2017).
Soud v Ostravě pokračuje v projednávání kauzy lobbisty Dědice

Krajský soud v Ostravě se v pondělí po půlroční pauze vrátil k projednávání kauzy lobbisty Martina Dědice. Ze sjednání výhody při zadání veřejné zakázky je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.