Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Rozkopané cesty změní Ostravu v překážkovou dráhu pro řidiče

  • 10
Na dopravní komplikace související s výstavbou a opravami cest jsou Ostravané zvyklí. To, co je čeká v létě, ale ještě nezažili. Cestování auty i městskou hromadnou dopravou ztíží 14 uzavírek na rušných silnicích, křižovatkách i mostech.

Jestli patříte k řidičům, kteří se rozčilují kvůli rozkopané Nádražní ulici v centru Ostravy, zavřeným dálničním mostům v Přívoze nebo opravám Muglinovské ulice, tak se připravte na to, že na cestách v krajském městě bude už brzy ještě mnohem hůř.

„Kvůli opravám silnic, křižovatek i mostů se v létě chystá 14 hlavních uzavírek ve městě. K těm, které nejvíc ovlivní dopravu, patří chystaná omezení v ulicích Mariánskohorské, Místecké a 28. října,“ říká náměstek ostravského primátora pro dopravu Ivo Hařovský (ČSSD).

Ačkoli donedávna politici plánovali, že při opravě vytížené Mariánskohorské ulice zůstane v obou směrech zachován vždy aspoň jeden pruh, teď už je jisté, že to nepůjde.

Od 7. července do 8. srpna bude uzavřen úsek mezi ulicemi 28. října a Spodní směrem do centra. I pro autobusy. Od 8. srpna do 13. září ve stejném místě neprojede nikdo směrem do Poruby.

„Betonová deska je totiž položená po celé šíři silnice v jednom směru, proto se musí opravit najednou,“ vysvětluje Hařovský.

Zavřou i frekventovanou křižovatku u vodárny

Kvůli výměně kanalizace, živičného koberce i kolejových svršků bude přitom v době od 7. července do 29. srpna zavřená také část ulice 28. října včetně frekventované křižovatky s Plzeňskou ulicí - u vodárny. V červenci začne ve stejné ulici i tříměsíční rekonstrukce zastávek Prostorná včetně výluky tramvají.

Další změny nastanou už příští pátek v opravované Nádražní ulici.

„Uzavírka silnice se přesune na druhou polovinu. Řidiči aut už projedou z Přívozu do centra, ale pro cestu opačným směrem budou muset až do 31. července používat objízdné trasy,“ upozornil náměstek primátora Kamil Bednář (ČSSD).

Od 12. do 14. června neprojedou opravovaným místem ani tramvaje. Kvůli převádění provozu na druhou kolej je nahradí autobusy.

Město není investorem. Neovlivní tak koordinaci oprav

Detailní informace o výlukách, zavírkách i objízdných trasách lze najít na webových stránkách města, Dopravního podniku Ostrava i dalších investorů. Deset ze 14 velkých oprav totiž hradí kraj či stát na silnicích, které nepatří městu.

„Ačkoli Ostrava má ještě rezervy a nezažila kolaps, tentokrát bude zásah do dopravy tak markantní, že z toho mám trochu obavy. Řada uzavírek se bude překrývat,“ netají náměstek pro dopravu Hařovský.

Podotkl ale, že když město není investorem, nemůže koordinaci oprav až na drobné výjimky ovlivnit.

„Opravy jsou nutné a každý je dělá, když to jde a když má peníze. V létě naštěstí klesá doprava na 70 procent běžných hodnot, proto věřím, že to zvládneme. Ale prosím řidiče, aby byli vůči sobě ohleduplní, dodržovali zipování a řídili se dopravním značením, protože situace bude složitá,“ dodal Ivo Hařovský.