Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silničáři se těší, že z Beskyd zmizí kamiony na letních gumách

  9:20aktualizováno  9:20
Konečně vymizí kamiony na letních pneumatikách, jejichž řidiči vyrazili do hor. Starostí snad ubude i na silničních stoupání v jiných částech regionu. Tak hodnotí povinné užívání zimních pneumatik správci silnic v Moravskoslezském kraji, zvláště pak v podhůří Beskyd a Jeseníků.

Pneuservisy mají před zimou hodně napilno. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"Nová vyhláška provozu na silnicích hodně pomůže. Když člověk vidí, jaké pneumatiky měly kamiony, které uvízly třeba na silnici mezi Frenštátem a Rožnovem na Pinduli, šla z toho často hlava kolem," pochvaluje si povinné přezutí pneumatik vedoucí provozního úseku správy silnic v Novém Jičíně Roman Šenk.

Vyhlášku, která pd 1. listopadu zavádí povinné zimní obutí pro všechna auta nad 3,5 tuny, vítá i Otakar Pavlík z bruntálské správy silnic.

"Úseků, kde se dá kvůli špatně zvoleným pneumatikám uváznout, je v našem okrese plno. Často jsme museli řešit problémy s kamiony například u motorestu Skřítek nebo ve stoupání u Horního Benešova. Alespoň část by jich mohlo povinné využívání zimních pneumatik vyřešit," dodal Otakar Pavlík.

Kritické úseky

Frýdecko-Místecko
Ostravice - Bílá, Neborský kopec u Třince, Bumbálka Opavsko
Hrabyňský kopec, Kajlovec Bruntálsko
Vrbno - Vidly, Skřítek, Horní Benešov

Bohaté zkušenosti s problematickými úseky má i Radomír Vlk, vedoucí frýdecko-místecké správy silnic, pod níž spadá i údržba cest v Beskydech. "Problémy na silnici kolem přehrady Šance jsou všeobecně známé. Kamiony v zimě také často stály ve směru na Bumbálku, a to i přes to, že jsme tam měli výjimku a mohli solit. Problémy nejsou ale jen v Beskydech, často jsme museli řešit problémy s uvízlými vozy třeba v Neborském kopci u Třince," dodal.

O řidičích s nevhodnými pneumatikami ví své i na opavské správě silnic. "Jen když vezmu hlavní tahy, tak jsou časté problémy s kamiony na sněhu na Hrabyňském kopci, na silnici u Slezské Harty nebo u Kajlovce," vypočítal nejproblematičtější úseky vedoucí zdejší správy Petr Ondra.

Problému s řidiči na letních pneumatikách nebyla ušetřena ani Ostrava. "Třeba v kopci nad Bazaly se občas stalo, že klouzající řidiči ujezdí sníh tak, že tam mají problémy i trolejbusy, přestože tam pravidelně solíme," vysvětlil vedoucí ostravského střediska Marek Melichárek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ctirad Sára (vpravo) v současnosti spolupracuje s mnoha lidmi z různých oborů....
Nápad vyrábět motýlky ze dřeva byla trefa. U lidí jsou stále populárnější

Je libo módní doplněk vyrobený ze sudu, v němž desítky let zrálo víno? Nebo ze střechy africké školy? I takové věci vyrábějí ve firmě BeWooden v místní části...  celý článek

foto to pozadí fotbalového onlajnu - Baník Ostrava
Funkcionář Wolf: Nová akademie v Ostravě bude přínosem pro celý region

Není to pěkný pohled. Fotbalisté MFK Karviná i Baníku Ostrava jsou téměř u dna první ligy. Do budoucna by oběma týmům mohla pomoci Klubová akademie Ostrava,...  celý článek

Pro stavbu ostravského vozu byly použity moderní technologie počítačového...
VIDEO: Studenti VŠB postavili karoserii elektromobilu jako od profesionálů

Obdobnou metodou jako v profesionálních vývojových centrech navrhli a postavili studenti a vyučující Vysoké školy báňské designovou studii karoserie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.